Teddy Walter
- DoggyD
- Medlem++
Enligt min fru som gick i plugget tillsammans med Teddy Walter i slutet av 60-talet ska han bo på en gård nånstans i Skåne nu för tiden. Ingen aning om vad han gör i dag. Jag såg honom bla. på Mariahissen på 70-talet och som jag kommer ihåg det var han en råtight player som lirade (möjligen fretless?) P-Bas och inte en enda onödig ton. 

- Jan Hellman
- VIP medlem
http://sv.wikipedia.org/wiki/Teddy_Walter
Verkar som att han bor i Lund och håller på med opera.
//J
//J
- DoggyD
- Medlem++
OperaHellboy skrev:http://sv.wikipedia.org/wiki/Teddy_Walter
//J

- Jan Hellman
- VIP medlem
Jag jobbade på musikaffär ett tag på 90-talet och vid ett tillfälle kom Teddy in, plockade upp en akustisk bas och satte sig ner och spelade något så in åt helvete. Han var ju jätteduktig. Björn, butiskchefen i affären (och tillika gitarrist) med lite mer humor än hjärna och väl medveten om vem som var i butiken, gick fram till Teddy där han satt och spelade, dunkade honom i ryggen och sa:
"Faan grabben, du verkar ha lite fallenhet för det där, du skulle kanske köpa dig en bas".
Då blev Teddy sur, reste sig upp, ställde tillbaka basen och lämnade butiken utan att säga ett ord.
Och Björn fick skäll av ägaren till butiken.
En liten historia ur verkliga livet....
//Jan
"Faan grabben, du verkar ha lite fallenhet för det där, du skulle kanske köpa dig en bas".
Då blev Teddy sur, reste sig upp, ställde tillbaka basen och lämnade butiken utan att säga ett ord.
Och Björn fick skäll av ägaren till butiken.
En liten historia ur verkliga livet....
//Jan
- papateddy
- Nykomling
walter
Hallå där boys!
Jo det stämmer att jag jobbar med opera och bor i Lund.
Kul att ni gillade mitt spel när det begav sig, jag spelar inte elbas längre men ibland blir man lite sugen att plocka fram sin gamla Arvidsson...
Den där storyn om musikaffären minns jag inte men jag hade väl en dålig dag, brukar gilla humor...
Kul att ni gillade mitt spel när det begav sig, jag spelar inte elbas längre men ibland blir man lite sugen att plocka fram sin gamla Arvidsson...
Den där storyn om musikaffären minns jag inte men jag hade väl en dålig dag, brukar gilla humor...

- bootsy
- Medlem+++
- Fungrim
- Medlem
För några veckor sedan lyssnade jag sönder Körbergs "Livslevande" (live -90). Riktigt trevligt, och bra basspel. Välkommen hit Teddy.
"Imagination is cheap, as long as you don't have to worry about the details." - Daniel C. Dennet
BTB405QM, GK400RB, Peavey 410TX, Ashdown Drive Plus, ESB MicroBass II /Lars J. Nilsson
BTB405QM, GK400RB, Peavey 410TX, Ashdown Drive Plus, ESB MicroBass II /Lars J. Nilsson
- mikkejohansson
- Medlem++
- Jan Hellman
- VIP medlem
Re: walter
Hejsan Teddy. Kul att ha dig här.papateddy skrev:Hallå där boys!

En annan gång klev Joe Zawinul in. Han köpte en Casio Rapman (leksak mer eller mindre) av mig. Sen gick jag smått exalterad in till ägaren av butiken, Tomas Danko, och berättade att: "Joe Zawinul var precis inne i butiken. Han köpte en liten hemkeyboard". Varpå Tomas tittade storögt på mig och svarade: "Joe Zawinul? Den tjeckiske tennisspelaren??!!"
Så kunde det gå till när det begav sig.
Än en gång, kul att ha dig här på forumet. Klart att du ska gräva fram elbasen ur garderoben. Låga frekvenser är det finaste som finns!
MVH//Jan
- Jan Hellman
- VIP medlem
- Liten
- Hedersmedlem
Hellboy skrev:En annan gång klev Joe Zawinul in. Han köpte en Casio Rapman (leksak mer eller mindre) av mig. Sen gick jag smått exalterad in till ägaren av butiken, Tomas Danko, och berättade att: "Joe Zawinul var precis inne i butiken. Han köpte en liten hemkeyboard". Varpå Tomas tittade storögt på mig och svarade: "Joe Zawinul? Den tjeckiske tennisspelaren??!!"
MVH//Jan
HAHAHAHAHA!!!! that made my friday!

Mmm...jag vet det. Har hört många bra saker (och bassolon) med/av Teddy...Hellboy skrev:Teddy har gjort väldigt mycket genom åren. Och bra också.BassLobster skrev:Är Teddy Walter en legend? Mmm...det kanske han är...mikkejohansson skrev:Alltid kul med lite "legender" här på PB! Välkommen!
//Jan
Förresten, hur vet ni att papateddy är Teddy Walter? Bara undrar...
- DoggyD
- Medlem++
Tjenare, och välkommen så klart, kommer du i håg Kjelle T. Nisse B. och Perre J. från Skäris på den tiden det begav sig ? Det är gamla kompisar till min fru Maggan Ö. Visst är väl (P)basen Arne gjorde åt dej en Arvidson med ett s, right ?papateddy skrev:Hallå där boys!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
- DoggyD
- Medlem++
Kul story, började Björnes efternamn möjligtvis på S och slutade på E ? I så fall köpte han en Pre CBS P-Bas av mej för runt 1500-2000kr. Det var ett helt ok pris på den tiden (sent 70-tal), i dag tror jag man får betala minst det dubbla för en sån (med gult Hagström Fendercase med aluminiumloggan med blå text så klart) aaaaah, those were the days. För övrigt var Tomas alltid schysst att deala med som jag kommer i håg det, iaf. i affären på Hornsgatan.Hellboy skrev:Hejsan Teddy. Kul att ha dig här.papateddy skrev:Hallå där boys!
Den där storyn om musikaffären minns jag inte men jag hade väl en dålig dag, brukar gilla humor...Det var på Förstärkardoktorn i början av 90-talet. För övrigt en butik som jag faktiskt skäms över att jag jobbat på.
Och Björn, som levererade skämtet ifråga, hade en tendens till att skämta så att folk BLEV sura. En gång hade jag en äldre farbror som kund. Han var intresserad av att köpa ett ganska dyrt digitalpiano. Björn gick fram precis bakom farbrorn och ställde sig att jucka mot baken på farbror som ju givetvis inte såg Björn då han stod med ryggen emot. Jag däremot, som stod och pratade med farbror, såg det hela och det såg pinsamt nog otroligt skojjigt ut så jag började skratta. Och sen kunde jag inte sluta skratta så farbrorn blev sur och gick. Han blev sur på mig men det vart definitivt Björn som var boven i dramat. Och Björn såg han ens aldrig.
En annan gång klev Joe Zawinul in. Han köpte en Casio Rapman (leksak mer eller mindre) av mig. Sen gick jag smått exalterad in till ägaren av butiken, Tomas Danko, och berättade att: "Joe Zawinul var precis inne i butiken. Han köpte en liten hemkeyboard". Varpå Tomas tittade storögt på mig och svarade: "Joe Zawinul? Den tjeckiske tennisspelaren??!!"
Än en gång, kul att ha dig här på forumet. Klart att du ska gräva fram elbasen ur garderoben. Låga frekvenser är det finaste som finns!
MVH//Jan

- DoggyD
- Medlem++
Hur vet vi att DU är BassLobster ?BassLobster skrev:Mmm...jag vet det. Har hört många bra saker (och bassolon) med/av Teddy...Hellboy skrev:Teddy har gjort väldigt mycket genom åren. Och bra också.BassLobster skrev:Är Teddy Walter en legend? Mmm...det kanske han är...mikkejohansson skrev:Alltid kul med lite "legender" här på PB! Välkommen!
//Jan
Förresten, hur vet ni att papateddy är Teddy Walter? Bara undrar...
- bootsy
- Medlem+++