Idag var jag inne på Stick-forumet http://www.stickist.com där självaste Greg Howard, ganska tung i Stick-kretsar, tipsade om en myspace-sida med bra ns/stick-spel och det visade sig att det var en svensk ns/stick-spelare. Varpå jag tänkte tipsa NS/Stick-Bengan här på forumet för det var så himla bra musik och då visade det sig att det var han....
Lyssna gärna. Rekommenderas varmt. Jag har haft honom på besök här i studion två gånger, första gången för ca 7 - 8 år sedan och andra gången för ett par veckor sedan. Trevlig snubbe och bra musikant. Och han spelar bra bas också.
Tänkte bara tipsa....
Jag har själv aldrig testat en ns/stick eller faktiskt inte ens sett någon i verkligheten och knappt ens tittat på den på Stick Enterprises websida heller för den delen men man blir ju minst sagt intresserad. Låter ju hur bra som helst!
NS/Stick-Bengan skrev:
Gjutet!
Jag tar med SM/Sticken, menar NS/Sticken
Blir askul att ses igen!
Risk att jag kommer att ha några kräftklor kvar i skägget bara:)
Fickplunta till kräftklorna kanske?
Blir strålande skojjigt att råkas igen. Roligt att få testa OS/Stick:en, menar NS/Stick:en, också!!
//J
Syftade på SM som i prygel....
Dalsländsk humor....ehh...öhh
Och jag syftade på att det är OS nu..... I Kina.....
//J
Jag får börja slå på TV:n
Tack för musikstunden idag, det var väldans trevligt!
Ska precis inviga nya familjemedlemmen:)
Kommer bli sena kvällar ett tag framöver
Ha det riktigt bra så hörs vi snart!!
NS/Stick-Bengan skrev:
Gjutet!
Jag tar med SM/Sticken, menar NS/Sticken
Blir askul att ses igen!
Risk att jag kommer att ha några kräftklor kvar i skägget bara:)
Fickplunta till kräftklorna kanske?
Blir strålande skojjigt att råkas igen. Roligt att få testa OS/Stick:en, menar NS/Stick:en, också!!
//J
Syftade på SM som i prygel....
Dalsländsk humor....ehh...öhh
Och jag syftade på att det är OS nu..... I Kina.....
//J
Jag får börja slå på TV:n
Tack för musikstunden idag, det var väldans trevligt!
Ska precis inviga nya familjemedlemmen:)
Kommer bli sena kvällar ett tag framöver
Ha det riktigt bra så hörs vi snart!!
//B
Stort tack själv. Rackarns trevligt. Din NS/Stick var kul. Konstigt att jag har så svårt att få det att funka i huvudet vad det gäller tapping instrument stämnda som en vanlig bas. Borde vara logiskt men jag blir helt snurrig. Lite för van vid kvintstämning med tjockaste strängen på mitten av greppbrädan. Eller så är jag korkad. Så kan det också vara. Ha det bäst tills vi syns igen. Tjosan!!