"Ignore"-funktion

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

GrafZeppelin skrev:
TDHP skrev:Blir den som blir ignorerad upplyst om dett på nåt sätt?
Jag menar, det kan ju vara tex så att man diskuterar något när motparten ruttnar och ignorerar ens inlägg. (Det kan man ju göra nu också, men då är det ju rätt uppenbart att man blir just ignorerad!) Det måste ju vara väldigt frustrerande om man tex ställer en fråga som plötsligt ignoreras utan att man kanske fattar varför. Kommer det inte att bli väldigt konstigt att läsa trådar där vissa inte ser vissas poster?
Jag har väl iof inget emot funktionen som sådan, men jag förstår inte syftet med den inte riktigt.
Syftet är helt enkelt att man ska slippa läsa en massa dynga som bara gör en på dåligt humör.
Om jag anser att en flamebaitare eller ett pseudo-troll gör för stor andel skitinlägg så vore det skönt att slippa tänka så mycket på att man måste ignorera dennes inlägg. Skulle han sedan helt plötsligt få för sig att göra ett seriöst inlägg riktat till mig och jag då missar det så, tja... det kan det vara värt.
Ok!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Nu kom det ett tomt meddelande av någon med en katt som avatar. Vem kan det ha varit?
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

GrafZeppelin skrev:
TDHP skrev:Blir den som blir ignorerad upplyst om dett på nåt sätt?
Jag menar, det kan ju vara tex så att man diskuterar något när motparten ruttnar och ignorerar ens inlägg. (Det kan man ju göra nu också, men då är det ju rätt uppenbart att man blir just ignorerad!) Det måste ju vara väldigt frustrerande om man tex ställer en fråga som plötsligt ignoreras utan att man kanske fattar varför. Kommer det inte att bli väldigt konstigt att läsa trådar där vissa inte ser vissas poster?
Jag har väl iof inget emot funktionen som sådan, men jag förstår inte syftet med den inte riktigt.
Syftet är helt enkelt att man ska slippa läsa en massa dynga som bara gör en på dåligt humör.
Om jag anser att en flamebaitare eller ett pseudo-troll gör för stor andel skitinlägg så vore det skönt att slippa tänka så mycket på att man måste ignorera dennes inlägg. Skulle han sedan helt plötsligt få för sig att göra ett seriöst inlägg riktat till mig och jag då missar det så, tja... det kan det vara värt.
Jag kan se fördelar med en så´n funktion. Man blir ju sin egen privata forummoderator på något vis. Jag kan däremot inte när jag tänker efter komma på en enda forummedlem som jag skulle vilja igga för all framtid eller som jag tycker BARA skriver strunt...... Men i vissa trådar har det förekommit exempel på folk som man helst inte skulle vilja läsa det dom skriver.....

Kanske bättre att kunna dölja hela trådar istället för det enstaka forummedlemmar skriver i samtliga trådar. Det är kanske vissa trådar som spårar ur och att dom som skriver skit i just en viss tråd faktiskt kommer med strålande bra saker i andra mer seriösa trådar.

//J
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6575
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Inlägg av B-Å Åhs »

bootsy skrev:Nu kom det ett tomt meddelande av någon med en katt som avatar. Vem kan det ha varit?
Det var jag som påstod att ni var väl känsliga som vill ha en sån häringa funktion. Katten heter Enzo
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Nu kom den igen. Jag undrar just om det är någon jag har ignorat?
Stallet liknar mest ett veteflak.
Gäst

Inlägg av Gäst »

B-Å Åhs skrev:Det var jag som påstod att ni var väl känsliga som vill ha en sån häringa funktion. Katten heter Enzo
Tja, vi är alla olika.

Söt katt.
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

Ska det här vara nåt å tjöta om?
Finns funktionen, slå på den. Den är ju frivillig. 8)
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Blev kattjakten för mycket?
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

MikeO skrev:Ska det här vara nåt å tjöta om?
Finns funktionen, slå på den. Den är ju frivillig. 8)
Och om den INTE finns kan man ju diskutera om den bör finnas..... :poke:

//J ;)
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Nja.
En bättre funktion vore i så fall att kunna ignorera trådar som man uppfattar som ointressanta.
Så man inte behöver se dom i "inlägg sedan sist"-listan.
En grej vi körde på ciklid.se var att off-topic inte redovisades som nya inlägg utan man måste leta upp dom.
Funkade rätt bra.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

:twisted: kan man inte bara stänga av grafens konto? :twisted:




























(Undrar om han kan se mina inlägg?)
:wink:
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Det finns väl ingen på forumet som enbart går in för att ställa till oreda eller vad man ska kalla det. Sånt som förtjänar att ignoreras. En hel del skriver vettiga saker + att de KAN gå över gränsen. Jag skriver kan för jag har inget bra exempel. Tänk om man missar ett bra inlägg..
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

..fast meddelandena kommer ju i alla fall att synas när de blir quotade och då kanske de blir ännu mer provokativa och vassa, ryckta ur sitt sammanhang...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Semborg
Administratör
Inlägg: 1153
Blev medlem: lör 15 jul 2006, 11:09
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Semborg »

Det bör inte vara särskilt krångligt att ordna, jag ska se vad jag kan göra. Har lite andra additioner på gång i idéstadie som jag prioriterar före detta. Mer info om det när det närmar sig verklighet.
Musik är oändlig
Gäst

Inlägg av Gäst »

Semborg skrev:Det bör inte vara särskilt krångligt att ordna, jag ska se vad jag kan göra. Har lite andra additioner på gång i idéstadie som jag prioriterar före detta. Mer info om det när det närmar sig verklighet.
Tackar!
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Att ignorera trådar då... gå det att fixa?
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Jäpp!
Blunda! :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25810
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Klopper skrev:Jäpp!
Blunda! :wink:
Eller hovra utan att klicka.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

anli skrev:En grej vi körde på ciklid.se var att off-topic inte redovisades som nya inlägg utan man måste leta upp dom.
Funkade rätt bra.
Är du också en sån där ciklid-tok? Jag har varit nere och dykt i Tanganyika- och Malawi-sjön. Är troligtvis en av dom som sett flest ciklider i dess naturliga miljö utan att bry sig ett skit. :roll:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Om ni ska käka krokodil så se till så att den är tillagad som tupp i vin. Den måste koka i flera dagar annars blir det tuggummi....

Jag räddade en ciklid ur ett fiskenät. Otacksam jävel det där. Den bara simmade iväg utan att säga tack.....

//J
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Är det fler än jag som blir impad av Hellboys bravader världen runt?
Susar han inte ner för en flod i staterna skrudad i bilring med mumindalen som centerboard så plaskar han omkring i Afrika och räddar ciklider och käkar krokodil!!!? :shock:
När kommer dina memoarer Janne? :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag misstänker att jag är en av de som kommer sitta på flest Ignore-listor, vilket inte bekommer mig så mycket.
Men rätt så irriterande måste jag ju säga att det är att det här ska behövas öht....


Nej.
Pratabas med censur är inget jag ser fram emot, enl mig så skulle det göra forumet ett snäpp mindre attraktivt.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

fieldflower skrev:
Klopper skrev:Jäpp!
Blunda! :wink:
Eller hovra utan att klicka.
Vore skönt om man kunde ta bort de trådar man aldrig deltar i... det skulle bli mer överskådligt om man varit bort några dagar.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

anli skrev:
fieldflower skrev:
Klopper skrev:Jäpp!
Blunda! :wink:
Eller hovra utan att klicka.
Vore skönt om man kunde ta bort de trådar man aldrig deltar i... det skulle bli mer överskådligt om man varit bort några dagar.
Jag bara retades en smula med dig! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

blackparkas skrev:Jag misstänker att jag är en av de som kommer sitta på flest Ignore-listor,
Inte min!
Du är bra för blodomloppet!
Sköljer bort en massa slaggprodukter! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Hellboy skrev:Är du också en sån där ciklid-tok?
Mja... jag var fisktok några år :oops:
http://www.lindersson.se/Movie/fet_tank.mpg
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Skriv svar