Behövs det moderatorer?

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!

Behöver vi moderatorer?

JA!
24
25%
NEJ!
71
75%
 
Antal röster: 95

Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Höhöhö!

NP: Cornelis Wreijswik - Ett gammalt bergatroll
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Troll i det här sammanhanget är väl en idiot som går in i såna här forum och sabbar och givetvis är anonym. (om jag fattat det rätt)
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

TDHP skrev:Vad är ett troll?? :?:
http://en.wikipedia.org/wiki/Forum_troll

Ett troll är en användare som endast är ute efter att göra folk förbannade, störa och skapa oreda i största allmänhet. Oftast är de helt anonyma och gör ingen hemlighet av att det är sabotage som är grejen. I vissa fall kan troll vara mycket roande och finurliga, då de spelar en roll, typ som skådespelare.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Makten skrev:
calif de funk skrev:
Makten skrev:
Svensson skrev:Exakt! Och räkna gärna till 10 (eller 20 eller 30) innan man kastar sig på tangenterna!
Jag väntar ibland i flera timmar med att svara om jag finner något alldeles för retsamt. :lol:
Just det! Jag är helt övertygad :lol:
Du vet väl inte hur jag skulle skriva i dessa fall om jag inte väntat? :wink:
Det stämmer :wink:.




But guess what! I can actually use a bit of a common sense in order to presume... :lol:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
gäst

Inlägg av gäst »

Hmmm, moderatorer. Varför?
Spam har vi knappt sett röken av på länge. Rasism och homofobi à la flashback.info har vi inte sett här även om jag personligen tycker illa om när forummedlemmar använder ordet "bögigt" när de skall beskriva något de inte gillar. Troll har vi inte heller förutom någon gång i halvåret i chatten men det är väl bara att göra så att inloggning krävs för att skriva där så är det problemet (om vi nu tycker det är ett problem) ur världen. OT förekommer här i stor utsträckning men jag har sett att många av våra aktiva medlemmar hyllar detta och tycker att det gör forumet levande och jag håller med. Föreställ er ett pratabas.se utan OT, vilket oerhört trist forum det hade blivit. För att återgå till flashback.info, det är ett forum som är hårt styrt av moderatorer som raderar och låser trådar främst när någon går OT eller om brott mot PUL förekommer. Däremot tillåter det vilken rasistisk smörja som helst vilket gör det till ett ganska vidrigt forum.
Sammanfattningsvis så ser jag ingen mening alls i att skaffa moderatorer så som det ser ut idag. Skulle forumet börja spåra ur så kan det vara ett bra alternativ men med tanke på att vi alla här faktiskt är musiker så ser jag inte hur det skulle kunna hända. Jag innbillar mig att musiker är mer toleranta än genomsnittsmänniskan och pratabas.se skulle förmodligen aldrig dra till sig den typen utav människor som förgiftar vissa andra forum. Tydligen så är GMF ganska bedrövligt enligt vad som sagts mig men jag har själv aldrig varit inne dät och tittat så jag har ingen aning om vad det är för något.

OM vi skall ha moderatorer så föreslår jag Makten, Blackparkas och mig själv. Ordning och reda. (Eftersom jag har skrivit ett långt seriöst inlägg som avslutas med ett skämt så förmodar jag att vissa av er inte fattar det eftersom många här inte inser att ett skämt utan smiley också kan vara ett skämt.)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:
OM vi skall ha moderatorer så föreslår jag Makten, Blackparkas och mig själv. Ordning och reda.

Hehe...
Helt perfekt!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Johannes skrev:(Eftersom jag har skrivit ett långt seriöst inlägg som avslutas med ett skämt så förmodar jag att vissa av er inte fattar det eftersom många här inte inser att ett skämt utan smiley också kan vara ett skämt.)[/size]
Hehe, har hajjat nu! :D
Bra inlägg för övrigt.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Johannes skrev:(Eftersom jag har skrivit ett långt seriöst inlägg som avslutas med ett skämt så förmodar jag att vissa av er inte fattar det eftersom många här inte inser att ett skämt utan smiley också kan vara ett skämt.)
=
:wink:


Jag tycker att vi ska sätta en ära i att kunna ha ett schysst aktivt forum utan moderatorer. Om Semborg sen tycker att det blir övermäktigt att administrera det så måste det ju naturligtvis lösas men då kanske vi ska kalla det för något annat än moderator eftersom de flesta tycks assosiera ordet moderator till ordningspolis.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Tycker att forumet funkar bra utan moderater.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
trigger
Medlem
Inlägg: 158
Blev medlem: tis 24 jul 2007, 15:57
Ort: Oxelösund

Inlägg av trigger »

Svensson skrev: Jag tycker att vi ska sätta en ära i att kunna ha ett schysst aktivt forum utan moderatorer. Om Semborg sen tycker att det blir övermäktigt att administrera det så måste det ju naturligtvis lösas men då kanske vi ska kalla det för något annat än moderator eftersom de flesta tycks assosiera ordet moderator till ordningspolis.
håller obsalut med föregående skrivare.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Makten skrev:
Geddy_Lee skrev:Det är väl mest pga av just dessa trådar som vissa börjar känna viss oro för att forumet är på väg åt fel håll, om jag ska gissa anledningen.
Det vore väl väldigt tråkigt om öppen och livlig debatt betraktades som "fel håll".
Det tror jag inte att att det gör, men jag själv är iaf inte speciellt road av pajkastningen i nämnda fall.
Det är en helt annan sak när det görs med glimten i ögat.....
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

basmartin skrev:Tycker att forumet funkar bra utan moderater.
Hehe! Word!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Så, tolkar det som att forumet anser att det inte behövs moderatorer, i alla fall inte för att stävja språkbruk och annat. Möjligen för att avlasta Semborg i administrerandet av forumet.

Nästa fråga:
Behövs det moderater? :mrgreen:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Svensson skrev:Så, tolkar det som att forumet anser att det inte behövs moderatorer, i alla fall inte för att stävja språkbruk och annat. Möjligen för att avlasta Semborg i administrerandet av forumet.

Nästa fråga:
Behövs det moderater? :mrgreen:
Del 1: Word.

Del 2: Här eller i största allmänhet? :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
KSFR
Medlem
Inlägg: 178
Blev medlem: fre 30 mar 2007, 13:15
Ort: Nej

Inlägg av KSFR »

Vad ser alla för negativt med moderatorer? Jag skulle tycka det var bra i vissa fall. För jag tycker vissa intressanta trådar blir helt sönderkladdade med offtopic snack, så det jag såg som intressant innefattar bara en fjärdedel av tråden. Visst tycker jag inte att man ska behöva hota med avstängningar eller införa ett varningsystem, men bara vifta lite med pekpinnen. Eller visa oss vilsna offtopic själar den riktiga vägen. Bli inte arg på mig nu, för jag är väldigt van vid "välstädade forum" där man blir bannad för en korspostning, så därför mina åsikter. Jag är alltså blivit ett praktarsel...

Men vi får ej glömma att Pratabas får mer och mer medlemmar, och med tiden kommer det ändå krävas en eller flera moderator som håller koll. Och kom ihåg, alla basilusker äro inte din vän...

MVH
Medlem i Hagströmsmaffian.
gäst

Inlägg av gäst »

KSFR skrev:Vad ser alla för negativt med moderatorer? Jag skulle tycka det var bra i vissa fall. För jag tycker vissa intressanta trådar blir helt sönderkladdade med offtopic snack, så det jag såg som intressant innefattar bara en fjärdedel av tråden. Visst tycker jag inte att man ska behöva hota med avstängningar eller införa ett varningsystem, men bara vifta lite med pekpinnen. Eller visa oss vilsna offtopic själar den riktiga vägen. Bli inte arg på mig nu, för jag är väldigt van vid "välstädade forum" där man blir bannad för en korspostning, så därför mina åsikter. Jag är alltså blivit ett praktarsel...

Men vi får ej glömma att Pratabas får mer och mer medlemmar, och med tiden kommer det ändå krävas en eller flera moderator som håller koll. Och kom ihåg, alla basilusker äro inte din vän...

MVH
Här inne så är det ett fåtal personer som skriver aktivt jämfört med antalet registrerade medlemmar. Oavsett hur mycket forumet växer så är antalet aktiva skribenter inte så mycket större idag än för ett år sedan. Kolla gärna listan över antal inlägg. Ofta så slutar det som du mycket riktigt påpekar med att trådar glider iväg från topic. Så som jag uppfattar det så tycker de allra flesta av de aktiva skribenterna att detta är bra. Det är som en diskussion med polarna ungefär. Att hindra detta för att ett fåtal (oaktiva) medlemmer vill kunna hitta information lite lättare skulle med stor sannolikhet resultera i att det inte finns så mycket information kvar. Stammisarna skulle nog inte skriva så mycket mer om OT-inläg raderades av moderatorer. Jag vet i alla fall att jag personligen skulle dra härifrån om det jag skriver helt plötsligt skulle censureras.
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Jag tycker det är jätteskönt att det inte finns moderatorer. Det här med OT har vi diskuterat förr och åsikterna om det sammanfattas i flera tidigare inlägg. Någon skrev något nångång i stil med "OT är bra för det visar på ett levande forum" och jag håller med. Jag är inte inne på pratabas enbart för att söka information, det är ju mer utav en "hang-out spot".

DÄREMOT tycker jag man bör respektera en säljestråd där OT uppenbarligen drar fokus från säljarens sak. Det tycker jag även gäller då en person startar en tråd och verkligen ber om sakliga svar, kanske för att man behöver råd/hjälp. Då kan man ju hålla igen lite med OT tills saken är utredd. Men det kan vi nog utan problem kunna komma överrens om utan att behöva ta till moderatorer.

Edit: stavning
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Kim S skrev:Jag tycker det är jätteskönt att det inte finns moderatorer. Det här med OT har vi diskuterat förr och åsikterna om det sammanfattas i flera tidigare inlägg. Någon skrev något nångång i stil med "OT är bra för det visar på ett levande forum" och jag håller med. Jag är inte inne på pratabas enbart för att söka information, det är ju mer utav en "hang-out spot".

DÄREMOT tycker jag man bör respektera en säljestråd där OT uppenbarligen drar fokus från säljarens sak. Det tycker jag även gäller då en person startar en tråd och verkligen ber om sakliga svar, kanske för att man behöver råd/hjälp. Då kan man ju hålla igen lite med OT tills saken är utredd. Men det kan vi nog utan problem kunna komma överrens om utan att behöva ta till moderatorer.

Edit: stavning
+1
Att göra en fullt seriös tråd där man vill ha hjälp och sen se den bli massakrerad är inge kul... antar jag! Och ofta när det är en nykomlings tråd brukar det respekteras, och jag antar att veteranerna inte tar lika illa vid sej? Fast visst svider det!
Användarvisningsbild
KSFR
Medlem
Inlägg: 178
Blev medlem: fre 30 mar 2007, 13:15
Ort: Nej

Inlägg av KSFR »

Johannes skrev: Här inne så är det ett fåtal personer som skriver aktivt jämfört med antalet registrerade medlemmar. Oavsett hur mycket forumet växer så är antalet aktiva skribenter inte så mycket större idag än för ett år sedan.
Men du har aldrig funderat på varför det är så dåligt med aktiva
medlemmar? Kanske just därför att man låter "diskussionen med polarna" glida iväg lite för långt. Dom som verkligen är intresserade och tänker "yieehaa äntligen ett basforum", tror jag blir besvikna när några för dom helt okända personer diskuterar dittan och dattan i en tråd som hade kunnat varit väldigt intressant.
Johannes skrev: Ofta så slutar det som du mycket riktigt påpekar med att trådar glider iväg från topic. Så som jag uppfattar det så tycker de allra flesta av de aktiva skribenterna att detta är bra.
Skriv upp mig på den andra listan, för jag tycker inte det är bra. Visst är det kul att läsa roliga och heta diskussioner, men om vissa medlemmar bara vill berätta om "hur vädret är" för sina "polare" i en tråd som ej är avsedd för ändamålet tycker jag tvärtom och bakofram. I en tråd håller man sig till Topic, för då skapar det inte ett så stort utanförskap för dom nya medlemmarna. För dom är ju inte intresserade av varför Lars och Nils pratar om sin relation till varandra eller något annat privat dom emellan.
Johannes skrev:Stammisarna skulle nog inte skriva så mycket mer om OT-inläg raderades av moderatorer. Jag vet i alla fall att jag personligen skulle dra härifrån om det jag skriver helt plötsligt skulle censureras.
Vem har sagt att allt skulle raderas/censureras? Och vadå en stammis får en pekpinne, han/hon blir sur och lämmnar Pratabas. Men eftersom offtopic inläggen inte finns kvar tror jag ändå att det aktiva medlems antalet skulle öka, då folk skulle känna sig mer hemma. Och inte totalt borttappade i en folksamling som bara skrev ner sina privata angelägenheter för jämnan, med sina "polare". Och sen tror jag också att du blir väldigt nöjd den dagen de tjugo kobajs postare blir bannade ( ja jag tycker faktiskt att du inte är helt bakom flötet ;)), för dessa problem kommer uppstå för eller senare.

Ordning och reda ska det vara, annars kommer det här bara bli ett forum för de som har varit aktiva från start, finns undantag naturligtvis... Men jag skulle vilja att alla som spelar bas i detta avlånga land hittade hit till detta med undatag underbara basforum, och att de skulle känna sig hemma. Det gjorde inte jag när jag registrerade mig i slutet på mars, jag skulle gjort det om jag sluppit alla offtopic diskussioner som handlat om gud vet vad.

MVH
Medlem i Hagströmsmaffian.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25841
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Jag är färskare än så på detta forumet (juli) och tycker tvärtom att OT-kryddan är väldigt trevlig. Ibland drar det iväg och blir för mycket, det kan medges, men om det görs på fel ställe (som i säljes-trådar) brukar det kunna uppmärksammas att det inte är helt bra att göra så.

Med detta vill jag säga att jag tycker att PB har en skön stil som jag personligen inte skulle vilja ändra på genom att införa moderatorer, banningar, raderingar eller låsningar.
Får vi problem med troll som verkligen inte är här för att prata bas tycker jag vi kan ta upp frågan igen, men till dess vill jag inte se moderatorer.
Medlem i PB50+
gäst

Inlägg av gäst »

KSFR skrev:
Johannes skrev: Här inne så är det ett fåtal personer som skriver aktivt jämfört med antalet registrerade medlemmar. Oavsett hur mycket forumet växer så är antalet aktiva skribenter inte så mycket större idag än för ett år sedan.
Men du har aldrig funderat på varför det är så dåligt med aktiva
medlemmar? Kanske just därför att man låter "diskussionen med polarna" glida iväg lite för långt. Dom som verkligen är intresserade och tänker "yieehaa äntligen ett basforum", tror jag blir besvikna när några för dom helt okända personer diskuterar dittan och dattan i en tråd som hade kunnat varit väldigt intressant.
Johannes skrev: Ofta så slutar det som du mycket riktigt påpekar med att trådar glider iväg från topic. Så som jag uppfattar det så tycker de allra flesta av de aktiva skribenterna att detta är bra.
Skriv upp mig på den andra listan, för jag tycker inte det är bra. Visst är det kul att läsa roliga och heta diskussioner, men om vissa medlemmar bara vill berätta om "hur vädret är" för sina "polare" i en tråd som ej är avsedd för ändamålet tycker jag tvärtom och bakofram. I en tråd håller man sig till Topic, för då skapar det inte ett så stort utanförskap för dom nya medlemmarna. För dom är ju inte intresserade av varför Lars och Nils pratar om sin relation till varandra eller något annat privat dom emellan.
Johannes skrev:Stammisarna skulle nog inte skriva så mycket mer om OT-inläg raderades av moderatorer. Jag vet i alla fall att jag personligen skulle dra härifrån om det jag skriver helt plötsligt skulle censureras.
Vem har sagt att allt skulle raderas/censureras? Och vadå en stammis får en pekpinne, han/hon blir sur och lämmnar Pratabas. Men eftersom offtopic inläggen inte finns kvar tror jag ändå att det aktiva medlems antalet skulle öka, då folk skulle känna sig mer hemma. Och inte totalt borttappade i en folksamling som bara skrev ner sina privata angelägenheter för jämnan, med sina "polare". Och sen tror jag också att du blir väldigt nöjd den dagen de tjugo kobajs postare blir bannade ( ja jag tycker faktiskt att du inte är helt bakom flötet ;)), för dessa problem kommer uppstå för eller senare.

Ordning och reda ska det vara, annars kommer det här bara bli ett forum för de som har varit aktiva från start, finns undantag naturligtvis... Men jag skulle vilja att alla som spelar bas i detta avlånga land hittade hit till detta med undatag underbara basforum, och att de skulle känna sig hemma. Det gjorde inte jag när jag registrerade mig i slutet på mars, jag skulle gjort det om jag sluppit alla offtopic diskussioner som handlat om gud vet vad.

MVH
Kan det vara så att detta basforum inte är det forum du söker? Du kanske borde söka dig till ett forum med moderatorer i stället eller kanske starta ett själv?
Att dyka upp som ny på ett forum och börja med att ställa massa krav på ändringar för att man inte är nöjd är ett beteende som jag har svårt att förstå. Om jag hamnar på ett forum där jag inte är nöjd med upplägget så surfar jag vidare.
Med detta menar jag inte "Stick härifrån" om du nu uppfattade det så, utan det jag försöker säga är att vi som hänger här är ganska nöjda med "vårat" forum på det sätt som det sköts nu. Jag tycker Kim S beskrivning, "hang-out spot" var bra för det är precis det det är för de flesta aktiva medlemmarna. Sedan är ju sig faktiskt de allra flesta diskussioner basrelaterade och vill man söka info så hittar man den oftast på första sidan INNAN det går OT. Det bästa av två världar helt enkelt.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja jösses....


Vad säger man...

Nu räknar jag mig till de nya snubbarna, så helt värdelöst kan inte forumet vara, har ju hängt här ett tag ändå.
Passar mig som handen handsken..


En del kommer, andra går, så antalet aktiva kanske är detsamma, men det är andra användare.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Väldigt svårt att veta vad som är rätt och fel i denna fråga.
Jag håller ju med Johannes helt och fullt.

Samtidigt kan jag ju inte låta bli att undra om det ligger nåt i det KSFR säger..
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Det gör det. Ibland. Men det måste verkligen vara skitsvårt för en moderator att fungera på att sätt som tillfredställer alla.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Jag säger det igen, jag tycker att vi ska ge oss f-n på att fortsätta få det här forumet att funka utan moderatorer! Sedan tror jag att vi har lite olika syn på vad eventuella moderatorer ska ha för uppgift. Om det dyker upp filurer som uppenbart bara är ute efter att förstöra eller uttrycker osunda/obehagliga åsikter så måste detta naturligtvis stoppas. Om däremot basister emellan har en öppen och bra dialog om saker och ting som glider över i OT så ser ag absolut inget problem med det! Som Johannes sa nog tusan går det väl att hitta information här ändå?

Kontaktknytande och nätverkande kan man ju i ett lite längre perspektiv ha ut otroligt mycket av vilket också visat sig med bastransporterande, lån av prylar etc. och det tror jag helt står och faller med att man får flumma ur lite.. annars lär man inte "känna" varann!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Skriv svar