"Ignore"-funktion

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

GrafZeppelin skrev:
blackparkas skrev:Grafen: Som du märker så tycker jag det här är en helt befäng idé.
Det går inte att göra som Johannes gör, bara att skita i en del inlägg, strunta i dem och låta bli att svara?
Det verkar ju funka för honom.
Men svara gärna på varför det är en befängd idé? Och vad blir skillnaden, förutom att det är bekvämare, mot att ignorera inlägg manuellt? Jag vet att du är en känslomänniska och det respekterar jag såklart men snälla, förklara tanken bakom varför det inte bör införas.
Jag kan tycka att idén är ok..
Det som kan ligga den i fatet är att det blir en EXTRA förklaringsvända för oss som ej nyttjar den när någon som nyttjar den ej förstår gångarna i en tråd tex..
Funktionen förutsätter en viss mån av intelligens alt brist på nyfikenhet.. egenskaper som jag ej kan tillskriva mig själv.. men kanske kan vara fritt fram för den som tycker det är bra!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jamen som Graf lägger fram det så handlar det väl egentligen inte om att hoppa över korkade inlägg i allmänhet utan om nåt rent personligt?
Alltså undvika att läsa ALLT som en viss användare skriver.
Jag fattar som sagt inte riktigt det svåra i att ignorera valda poster alldeles på egen hand, men alla får i vanlig ordning tycka vad dom vill!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Indigo skrev:Men är det någon busringning som blev uppspelad i radion eller är med på någon skiva, som du är med i?
Dom försökte flera gånger men lyckades aldrig. Vi var för smarta. En gång när dom ringde till butiken och började bli jobbiga ursäktade jag mig ett ögonblick och la ifrån mig luren i 20 minuter. När jag plockade upp luren igen hade dom tröttnat på att lyssna på butiks-sorl och lagt på. Så dom fick aldrig någonting som gick att sända eller ta med på cd-plattorna. Butikschefen på SoundSide kände Schyffert om jag inte minns helt fel och vi fick i efterhand veta om vad dom försökt med. Men, som sagt, dom lyckades aldrig.

Det dras lätt knäppgökar till musikaffärer och man blir bra på att hantera besynnerligheter efter ett tag både via telefon och i butiken. En snubbe kom in i butiken exakt varenda dag som butiken var öppen i flera års tid vid lunchtid. Även lördagar. Han stod i butiken och åt sin McDonalds hamburgare och när han hade ätit klart plockade han upp en gitarr och spelade på den ett tag sen lämnade han butiken. Detta hände varenda dag under flera års tid! Han köpte aldrig något. Han åt hamburgare och spelade gitarr i några minuter. Man kunde ställa klockan efter snubben. Han var nog den enda som vi inte fick bukt med. Spelade ingen roll vad vi sa. Han kom tillbaka som en jojjo på utsatt tid dagen efter lik förbannat. Gitarrist, givetvis. ;)

//J
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

TDHP skrev:Jamen som Graf lägger fram det så handlar det väl egentligen inte om att hoppa över korkade inlägg i allmänhet utan om nåt rent personligt?
Alltså undvika att läsa ALLT som en viss användare skriver.
Jag fattar som sagt inte riktigt det svåra i att ignorera valda poster alldeles på egen hand, men alla får i vanlig ordning tycka vad dom vill!
Håller med!

Jag tycker det är en löjlig idé. Faktiskt. Hur kan jag veta att ALLT en viss person skriver är skit. Verkar nästan som att personifiera allt som är dåligt. Typ projicering. Eller är folk lata i scrollfingret?
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag tycker den är befäng av många orsaker, men mycket är principsak.
Det här är ett forum med en massa dönickar, gillar man det inte så kan man göra något annat.
Ingenstans förutom på det förbenade internet kan man ignorera människor man tycker är dryga eller har jobbiga åsikter.
Jag tycker det skulle förstöra en del av stämningen här på forumet, den öppna atmosfären etc etc.

Annars kan man ju också finna det rätt störande om personer som ignorerar andra ändå är med i diskussioner och missar då stora delar av diskussionen, och/eller lägger in liknande inlägg eller kommer in helt ovetandes om delar av det som sagts.

En annan synvinkel är mobbing.
Vad tror ni att en medlem på forumet skulle tycka om han märker att han blir blockad av andra?
Personligen skulle jag mest tycka det är fjantigt om någon blockade mig, men jag tror helt klart att det finns de som skulle ta det väldigt personligt (konstigt... :roll:) och kunna bli ledsna.




Det hade varit skillnad om Pratabas hade varit överfullt med idioter (idioter på ett dåligt sätt :)) och det gnabbades och fjantades om skitsaker i var och varannan tråd och folk lämnade forumet pga alla dessa idioter som bara snackar bajs och OT hela tiden.
OT antar jag att det inte handlar om för din egen del då jag vill minnas att du själv varit duktig på OT:ande, men jag kan minnas fel, har inte sett så många poster från dig på senaste tid.



Scrollen på musen tycker jag är ett bra verktyg, samt att vara mer selektiv med vilka ämnen/delar av forumet man läser igenom.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst

Inlägg av Gäst »

TDHP slår huvudet på spiken!
Och det är naturligtvis inte svårt att ignorera manuellt men jag jämför det med ett spamfilter: man kan givetvis klicka bort alla misstänkta spammail manuellt men det är mycket smidigare och bekvämare att låta ett filter göra det åt en.

Nu ignorerar jag den här tråden framledes... ;) det var långt ifrån min mening att starta en debatt om "censur", forumsanatomi eller att trampa nån på dennes ömma tår.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

funkys**t skrev:
TDHP skrev:Jamen som Graf lägger fram det så handlar det väl egentligen inte om att hoppa över korkade inlägg i allmänhet utan om nåt rent personligt?
Alltså undvika att läsa ALLT som en viss användare skriver.
Jag fattar som sagt inte riktigt det svåra i att ignorera valda poster alldeles på egen hand, men alla får i vanlig ordning tycka vad dom vill!
Håller med!

Jag tycker det är en löjlig idé. Faktiskt. Hur kan jag veta att ALLT en viss person skriver är skit. Verkar nästan som att personifiera allt som är dåligt. Typ projicering. Eller är folk lata i scrollfingret?
Jag kan förstå om man har issues med hur folk här inne utrycker/har utryckt sig..
Jag tror inte att funktionen skulle användas av så många.. men de som känner starkt att dom enbart läser massa skräp från en viss individ ska väl kunna får slippa det om dom vill? Their loss om individen skriver något bra sedan..
Ser inte heller varför det skulle vara så farligt?
Inte nämnvärt större risk att missa något viktigt än när webbläsaren tömmer cashen helt plötsligt och du har 0 olästa meddelanden kvar.. från de 500 du hade när dagen startade..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Jag tycker att om det finns personer här som man stör sig så kopiöst på att man aldrig vill se en bokstav de skriver så borde den möjligheten finnas.

Sen att jag personligen inte har sett en enda person som enbart häver ur sig dumheter hela tiden, tja... Det är väl jag det. SKulle vara synd att totalblocka någon. Då går man ju miste om de bra grejer som den personen skriver.

Men det hör inte hit.

Jag tycker att funktionen bör finnas för bevisligen finns det ju en efterfrågan.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

GrafZeppelin skrev:Nu ignorerar jag den här tråden framledes... ;) det var långt ifrån min mening att starta en debatt om "censur", forumsanatomi eller att trampa nån på dennes ömma tår.
Och jag har gjort mitt bästa för att skriva om något heeeellllltttt annat...... 8)

//J
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Hellboy skrev:
GrafZeppelin skrev:Nu ignorerar jag den här tråden framledes... ;) det var långt ifrån min mening att starta en debatt om "censur", forumsanatomi eller att trampa nån på dennes ömma tår.
...
Semborg är snabb... Grymt! :mrhappy:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Precis. Detta är ju någon sorts "extremåtgärd", och alltså skulle få använda den. Men dessa få skulle ju uppenbarligen också behöva använda den, så varför inte?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hellish: Så att så fort det finns en liten efterfrågan så ska man tillgodose det?
Vad är då nästa steg efter ignore-filter?

Är det 5-10 personer som önskar ett ignorefilter anser iaf jag att Semborg borde få lägga sin tid på andra saker för att utveckla forumet.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem
Inlägg: 3341
Blev medlem: mån 26 nov 2007, 21:02
Ort: Gothenburg

Inlägg av Chriller »

Är det bara jag som är nyfiken på vem GrafZ vill ignorera?


:oops:
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Chriller skrev:Är det bara jag som är nyfiken på vem GrafZ vill ignorera?


:oops:

Ja.. :P



Jag kunde gissa.. med tanke på tidpunkten då förslaget postades.. men det skulle nog bli fel...
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

"Hur man blir en bättre rockbasist"-tråden? :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

jag är övertygad om att det är kattjakten det handlar om!
gäst

Inlägg av gäst »

figgebass skrev:
Johannes skrev:Jag såg inget negativt i hans inlägg överhuvudtaget och jag tycker att det var väldigt synd att han gav sig av.
Jag kan mycket väl vara ensam om att reagera när ngn sätter sej över andra och utdelar detaljerade smädelser innehållande detaljerade mentalsjukdomsdiagnoser men det kanske bara är jag som tycker att det är att gå över gränsen....nu var det ju en provokativ filur det drabbade but still...
BildBild?
Användarvisningsbild
mojo
Medlem+
Inlägg: 715
Blev medlem: tor 20 nov 2008, 13:08

Inlägg av mojo »

figge tryck på ignore, brukspöjken är här igen!
Troll, idiotiska inlägg säger du samuel. OK! Brukspöjk och översittare säger figge. OK! Här har vi argumenten för varför ignorefunktionen kan vara ett bra alternativ. Ni slipper mig och jag er, om jag vill.

Helt OK förslag, som fick mig aktiv nog att skriva denna kommentar.

samuel och figge:
Kanske är jag en patologisk narcissist, för jag ser mig inte som ett troll som skriver idiotiska inlägg eller som en översittare.
Har dock som grundinställning att sparka uppåt och mot dumhet
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Mats Ola!
Welcome back! :P
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16205
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Kul att se dig här Mojo! Med manuell ignore och lite sunt förnuft tror jag du pallar att hänga runt lite. Vi är många som saknade dig!
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

blackparkas skrev:Hellish: Så att så fort det finns en liten efterfrågan så ska man tillgodose det?
Vad är då nästa steg efter ignore-filter?
Nu hamnar väl ändå denna tråd om möjligheten till ignore, eller hur? Kommer Semborg förbi och säger "tyvärr" så är det färdigdiskuterat. Förstår inte varför man ska vara så negativ mot det eftersom det faktiskt verkar finnas användare som skulle vilja använda en sådan funktion.

Du verkar lite purken idag? :hug:
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem
Inlägg: 3341
Blev medlem: mån 26 nov 2007, 21:02
Ort: Gothenburg

Inlägg av Chriller »

mojo skrev:figge tryck på ignore, brukspöjken är här igen!
Välkommen åter!
Det ska bli intressant att se what all the FUZZ is about.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Idag?


Jag är alltid purken.
Men denna vecka är det extra..... den veckan i månaden antar jag....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

mojo skrev:figge tryck på ignore, brukspöjken är här igen!
Troll, idiotiska inlägg säger du samuel. OK! Brukspöjk och översittare säger figge. OK! Här har vi argumenten för varför ignorefunktionen kan vara ett bra alternativ. Ni slipper mig och jag er, om jag vill.

Helt OK förslag, som fick mig aktiv nog att skriva denna kommentar.

samuel och figge:
Kanske är jag en patologisk narcissist, för jag ser mig inte som ett troll som skriver idiotiska inlägg eller som en översittare.
Har dock som grundinställning att sparka uppåt och mot dumhet
Sådär ja...då var det dax för väschta svåraste såärra diagnoserna igen....;-) Kör på bara....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Johannes, jag tycker att det är skillnad på att uttrycka att jag tycker att du har en konstig åsikt och att påstå att du är medeciniskt fel i huvudet....men men...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar