Ny avdelning för konserter

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+
Inlägg: 1157
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 14:44
Ort: Sthlm

Ny avdelning för konserter

Inlägg av Poncho »

Jag skulle tycka det vore kul om vi fick en avdelning för konserter här på PB. Där skulle man kunna tipsa varandra om konserter som är på gång och på så sätt upptäcka nya band/artister.

Sen skulle man även kunna lägga in sina egna spelningar där. Jag vet att det finns en kalenderfunktion redan. Men ärligt talat, hur många tittar i den och hur ofta? Den ligger liksom lite anonymt gömd uppe i hörnet idag.

Hur låter det?
Fender P + Ampeg SVT
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25841
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Jag tycker det börjar bli översvämning på önskemål om nya forumdelar.
Jag ser inte att behovet av en konsertavdelning överväger nackdelen av flera smådelar att surfa omkring på.

My 5 cents...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

fieldflower skrev:Jag tycker det börjar bli översvämning på önskemål om nya forumdelar
Kan inte annat än att hålla med.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+
Inlägg: 1157
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 14:44
Ort: Sthlm

Inlägg av Poncho »

Varför inte? Ni kanske inte tillhör den skaran som går på gig och konserter så ofta? Jag personligen (och säkert fler) vill gärna ha info om spelningar och konserter som man kanske annars skulle ha missat.

Min grundtanke var/är dock att lyfta fram funktionen som kalendern idag har. Som jag skrev i mitt första inlägg så ligger den väldigt gömd och jag tror inte speciellt många tittar i den.

My 5 cents...
Fender P + Ampeg SVT
Användarvisningsbild
Myxomatosis
Medlem+
Inlägg: 1560
Blev medlem: lör 08 sep 2007, 01:18
Ort: Umeå

Inlägg av Myxomatosis »

GurraG skrev:
fieldflower skrev:Jag tycker det börjar bli översvämning på önskemål om nya forumdelar
Kan inte annat än att hålla med.
Mm, kan vi inte skapa en separat avdelning för dessa önskemål. Så slipper vi dem här i "Synpunkter/idéer"
8)

(Förresten så insåg jag precis att accenten är fel på forumrubriken.)
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Har väl bara varit typ 4 nya förslag just nu så så många är det inte :P

Jag tycker det är en bra idé :) visste inte ens det fanns en kalenderfunktion :oops:
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Det är väl bara att tipsa om konserter på Övrigt eller Off Topic och ha ordet Konsert först i rubriken. Precis som vi har börjat med att skriva blocket, tradera osv i rubrikerna i säljestrådarna...
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+
Inlägg: 1157
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 14:44
Ort: Sthlm

Inlägg av Poncho »

Visst kan man göra som Hellish säger, ett alternativ som duger gott åt mig. Trodde dock att intresset av att ha lite koll på konserter skulle va större att en egen avdelning var befogad.
Chip o hajk!
Fender P + Ampeg SVT
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jo, varför inte?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar