Samlat basgalleri?
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Samlat basgalleri?
Frågan kom upp i "Posta bilder på dina basar tråden, är det möjligt att ha en funktion på forumet som liksom är ett galleri? Där alla kan typ lägga ut sina basar, om man har det indelat i olika märken eller allt på en gång eller nåt sånt? Det är liksom lite jobbigt att bläddra igenom hundra sidor för att få se alla basar 

- Liten
- Hedersmedlem
- Svensson
- Forumvärd
Jag tycker faktiskt att det borde finnas ett sånt galleri eller bildlänk på alla basister som är med i forumet också! Bara någon (Semborg?) orkat ta emot bilderna och lägga upp dom.
Ungefär så här:
http://www.rockabillybass.com/pictures.htm
Då kan man klicka på första bilden och sedan klicka sig vidare. En bild och lite info om bandhemsidor och dylikt.
Ungefär så här:
http://www.rockabillybass.com/pictures.htm
Då kan man klicka på första bilden och sedan klicka sig vidare. En bild och lite info om bandhemsidor och dylikt.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Semborg
- Administratör
- Kontakt:
- Noelredding
- Medlem++
- Semborg
- Administratör
- Kontakt:
- mangan
- Medlem+
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Perfekt! En kort fråga bara: sitter du själv och programmerar PB eller är det nåt inbiten forumit som ger dig en hjälpande hand?Semborg skrev:Tanken är att detta skall ordnas. Först kommer jag antagligen uppgradera till phpBB3 först, det kommer bli lättare att utveckla Prata Bas från en phpBB3 grund.
Bas > distpedaler > stor förstärkare
- Semborg
- Administratör
- Kontakt:
- broder blues
- Medlem++
Bömp
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
- Liten
- Hedersmedlem
- Bean
- VIP medlem
- Mr Spock
- Medlem++
- Jan Hellman
- VIP medlem
Stackars Semborg 
Jag föreslog på vip avdelningen (när den fanns) någon form av bildgalleri som kunde funka som ett "basmuséum" här på PB. Speciella basar som folk har. Antingen äldre basar eller instrument med en speciell historik. Dereborns P-bas och liknande skulle platsa. Min Tony Levin-signerade MM Stingray 20th anniversary 5-strängade kanske? Det finns ju en hel del intressanta instrument som ligger lite utanför det serietillverkade här på forumet. Man lägger upp ett par/tre bilder och skriver några rader om instrumentet. Kanske nominera vilka basar som kan vara lämpliga och som folk vill läsa lite mer om?
Kanske också utse "Månadens bas" och i slutet av året välja ut "Årets Bas" av dom tolv.....
Många idéer. Men med dedikerade bildgallerier kan man ju göra en hel del skojjigt. Någon föreslog också att man kanske kunde utveckla profilerna och att där ha möjlighet att lägga upp bilder på sina instrument/förstärkare och kanske skriva några rader om dom även där.... Och kanske att det finns möjlighet att skriva inlägg på varandras profiler eller bildkommentarer......
Många idéer. Som sagt, stackars Semborg.....
//J

Jag föreslog på vip avdelningen (när den fanns) någon form av bildgalleri som kunde funka som ett "basmuséum" här på PB. Speciella basar som folk har. Antingen äldre basar eller instrument med en speciell historik. Dereborns P-bas och liknande skulle platsa. Min Tony Levin-signerade MM Stingray 20th anniversary 5-strängade kanske? Det finns ju en hel del intressanta instrument som ligger lite utanför det serietillverkade här på forumet. Man lägger upp ett par/tre bilder och skriver några rader om instrumentet. Kanske nominera vilka basar som kan vara lämpliga och som folk vill läsa lite mer om?
Kanske också utse "Månadens bas" och i slutet av året välja ut "Årets Bas" av dom tolv.....
Många idéer. Men med dedikerade bildgallerier kan man ju göra en hel del skojjigt. Någon föreslog också att man kanske kunde utveckla profilerna och att där ha möjlighet att lägga upp bilder på sina instrument/förstärkare och kanske skriva några rader om dom även där.... Och kanske att det finns möjlighet att skriva inlägg på varandras profiler eller bildkommentarer......
Många idéer. Som sagt, stackars Semborg.....

//J
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Jag tänkte mej mer att alla kunde lägga upp bilder på sina basar, som sorterades per olika märken, med en övrigt-kategori! En årets bas grej vore kul.. Men inte särskilt spännande eller varierande just på PB..
Och det är ju inte nåt Semborg skulle behöva fixa, det skulle ju bara vara att ha upp nån tråd då och då 

- Semborg
- Administratör
- Kontakt:
Jag har tänkt på detta länge. Ett samlat basgalleri skulle vara ett stort lyft för PrataBas och en väldigt kul och bra funktion. Jag har pratat med min bror som arbetar som programerare på ett stort online-community, om han är villig att hjälpa till att fixa detta, har lite idéer om hur det ska skräddarsys. Ni har massa bra idéer, och om detta realiseras kan det bli hur bra som helst.
Jag träffar min bror ikväll när vi ska spela innebandy, ska försöka få fart på detta projekt!
Jag träffar min bror ikväll när vi ska spela innebandy, ska försöka få fart på detta projekt!
Musik är oändlig
- TDHP
- Forumvärd
Kul!
Gärna med nån sorts sökfunktion så man kan sortera efter vad som helst, tillverkare, modell, färg, ägare micksetup, band osv osv!
Gärna med nån sorts sökfunktion så man kan sortera efter vad som helst, tillverkare, modell, färg, ägare micksetup, band osv osv!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Klopper
- Hedersmedlem
- Jan Hellman
- VIP medlem