Skit!

Kan jag limma fast plastvingarna?
Om så, limma med vad för slags lim?
Typ sådan här?:olabola skrev:FAn vet..jag skulle kört med epoxy
Tror jag säkert..brukar vara samma skit i alla typ..luktar lika iaf.AlbinH skrev:Typ sådan här?:olabola skrev:FAn vet..jag skulle kört med epoxy
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalie ... i-3624002/
Helt korrekt.Tomtefaen skrev:Som jag uppfattar det har du ett hål på vingen, och en axel som den ska sitta på.
Ja, jag får nog ge mig iväg i morgon till Bauhaus eller något.Tomtefaen skrev:Då är nog epoxy ett bra val. Bättre kladda än illa limma, eller hur det nu var.
Passar kanon till de lätt gulnade pärlemorvingarna!olabola skrev:PPs super epoxy är ju också vintagegulaktigt genomskinlig.
Det är en 20-25 år gammal Sigma, Made in Korea. Den ser alldeles ny ut och har förmodligen stått i en garderob de flesta av de åren. Greppbrädan var knappast ens smutsig...fieldflower skrev: Är det en värdefull pryl kanske inte epoxitricket är det allra bästa, men ska den bara användas är det väl bara att kladda på och försöka få det så bra som möjligt.
Varning!Mr Spock skrev:Hur gick det?
(Det där med plaststämmisar som dukar under för tidens tand är ett vanligt fenomen...om nu inte limningen funkar, går det faktiskt alldeles utmärkt att stämma med en plattång...)
Det där var smart!gene hunt skrev:En nödlösning är att skruva på en lagom bit av en kopplingslist, sockerbit.
Minns jag rätt kunde man använda superlim och bakpulver till att "bygga upp" låtsasplast om det lossnat nån liten flisa av en översadel eller så.AlbinH skrev:Det där var smart!gene hunt skrev:En nödlösning är att skruva på en lagom bit av en kopplingslist, sockerbit.![]()
Något sådant får nog åka med i bagen om Sigman skall få komma ut och åka!
olabola!
Det här fattade jag nada!
"Brukar inte somliga här gilla superlim blandat med bakpulver?"
Blir det ung. som Mentos och Cola??