Årets mesta pseudomusikaliska händelse
- Fluktbas
- Medlem
Årets mesta pseudomusikaliska händelse
Vad gör Du i stället för att titta på skiten?
Jag ska just nu ta och stänga in mig i sovrummet med en god bok och vad jag tror blir TheTemptations.
Jag ska just nu ta och stänga in mig i sovrummet med en god bok och vad jag tror blir TheTemptations.
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Re: Årets mesta pseudomusikaliska händelse
Laddar upp vår senaste musikvideo på Vimeo och lyssnar på Arch Enemy.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- bassace
- Medlem+
- Kontakt:
Slöhänger på PB.
~ banden jag spelar i ~
https://goingbig.se
https://greatnorthern.se
https://goingbig.se
https://greatnorthern.se
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
bassace skrev:Slöhänger på PB.

Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
- fieldflower
- Hedersmedlem
Tittar på det medan jag editerar bas till en ny låt med lurar.
Men så tycker jag inte att det är så tråkigt heller (och sätter ingen prestige i att INTE TITTA PÅ MELLO!!!)
Men så tycker jag inte att det är så tråkigt heller (och sätter ingen prestige i att INTE TITTA PÅ MELLO!!!)
Medlem i PB50+
- Fluktbas
- Medlem
Jag sätter ingen prestige i att åka på Bayruthfestivalen heller. Problemet med melodifestivalen är, (åtminstone här hemma), att det är ett aktivt val att inte det. Folk tycker ju inte skräpet i alla fall, framförda av mediokra artister eller de som för länge sedan passerat sitt bäst-före-datum.
- blackparkas
- Medlem++++
Låtskrivarna är ett större problem än artisterna...
Eller Christer Björkman. Är ett större problem än artisterna.
Även om det även är klappkassa artister med.
Men oftast har alla så sjukt dåliga låtar.
Och så Anton Ewald- Kevin Walker-syndromet...
Eller Christer Björkman. Är ett större problem än artisterna.
Även om det även är klappkassa artister med.
Men oftast har alla så sjukt dåliga låtar.
Och så Anton Ewald- Kevin Walker-syndromet...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- fieldflower
- Hedersmedlem
Det är din åsikt.Fluktbas skrev:Jag sätter ingen prestige i att åka på Bayruthfestivalen heller. Problemet med melodifestivalen är, (åtminstone här hemma), att det är ett aktivt val att inte det. Folk tycker ju inte skräpet i alla fall, framförda av mediokra artister eller de som för länge sedan passerat sitt bäst-före-datum.
Det bold-markerade är din åsikt som du försöker göra till allmän åsikt.
Om man har ett öppet sinne och inte förväntar sig att få höra sveriges bästa musik, eller att den låt man själv tycker är bäst (om man kan släppa prestigen att ALLT I MELLO ÄR DÅLIGT!!) inte vinner får man höra lite nya artister, nya låtar av gamla artister, flagranta låtstölder att skaka på huvudet åt, programledare att både skratta åt och ta fram skämskudden åt, och detta i en faktiskt ganska fantastisk produktion.
Det är som vilket underhållningsprogram som helst, men lite mer påkostat än de flesta.
Låt bli att rösta så kan det väl få vara hur mycket fusk det vill.. Så ska det låta, Parlamentet och Time out är inte heller tävlig på riktigt - so what...
Släpp sargen.
Och jag menar inte att du behöver börja titta på det.
Men släpp prestige-sargen. Svart/vitt, ont/gott, bra/dåligt är inte applicerbart här...
Medlem i PB50+
- Bachbarian
- Medlem+
Drack sprit tydligen. Minns inte så mycket.
- Fluktbas
- Medlem
Nej, det är som du påpekar inte någon allmän åsikt att folk tycker att det är skräp. Men det är förvånande många som tittar men som inte alls tycker om det. Om det nu inte ä en ren prestigegrej förstås. Att du sen tycker det är roligt att det är påkostat, är väl snarare det som irriterar mig mer, då kontrasten mot den mediokra musiken blir desto tydligare.
Men visst kan man väl se det som ett rent underhållningsprogram, där man kan sitta och tycka att de medverkande är pinsamma och gör bort sig. Men vill jag se folk skämma ut sig kan jag se Stjärnorna på slottet i stället, och är det lyteskomik jag vill ha fungerar Året med kungafamiljen bättre.
Men visst kan man väl se det som ett rent underhållningsprogram, där man kan sitta och tycka att de medverkande är pinsamma och gör bort sig. Men vill jag se folk skämma ut sig kan jag se Stjärnorna på slottet i stället, och är det lyteskomik jag vill ha fungerar Året med kungafamiljen bättre.
- anthax
- Medlem+
Lagar bromsar på en Ford Ka, med brytjärn och två stora släggor.
Låter ungefär lika iallafall.
Låter ungefär lika iallafall.
Lestrange Jazz 5:a , VT Bass, Riedmar, TKS 1158
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Så här ser det ut.Eagle Hazze skrev:Laddar upp vår senaste musikvideo på Vimeo och lyssnar på Arch Enemy.
http://vimeo.com/87946511" onclick="window.open(this.href);return false;
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- anli
- VIP medlem
Jag tittar aldrig (ok, såg nån delfinal för 2 år sedan tror jag). Har därför ingen åsikt om "mellon". Om det var grymma låtar och artister så hade jag till slut tittat tack vare skriverier/arbetskamrater. TV:n är aldrig på av slentrian hos oss. På lördagen umgås vi dessutom.
Har inget mot lätt underhållning, men den hålla en viss nivå och man skall ha tid.
Har inget mot lätt underhållning, men den hålla en viss nivå och man skall ha tid.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Svensson
- Forumvärd
I garaget, renovera bakaxel bl.a.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- fieldflower
- Hedersmedlem
Jo, vi är väl olika helt enkelt.Fluktbas skrev:Nej, det är som du påpekar inte någon allmän åsikt att folk tycker att det är skräp. Men det är förvånande många som tittar men som inte alls tycker om det. Om det nu inte ä en ren prestigegrej förstås. Att du sen tycker det är roligt att det är påkostat, är väl snarare det som irriterar mig mer, då kontrasten mot den mediokra musiken blir desto tydligare.
Jag ser hellre musikprogram än pratprogram överlag, så Så mycket bättre och Mallo vinner över Stjärnorna på slottet här hemma.
Jag tror att de som ser det ofta tycker att det är underhållande, men att det är "inne" att hata mello.
Medlem i PB50+
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Som musiker är vi väl utrustade att fixa melodifestivalens innehåll. Det fanns ju visor, rock, schlager, rapp mm. Mindre klagomål och mer festivallåtar!
Spelar metall med Orbital Decay.
- Hatt_Johan
- Medlem+
Låg med feber och såg på Sons of Anarchy. Teve är inte riktigt min grej. Bortsett från typ vetenskapens värld...
Leading Light
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
- blackparkas
- Medlem++++
Vi brukar alltid titta.
Och ja, jag brukar alltid tycka det är skit...
Men ungarna tycker det är kul och jag får klaga lite, win win situation...
Sedan tycker jag det är kul med de få bidrag som faktiskt råkar vara bra eller i alla fall sticka ut från mängden.
I år har det varit osedvanligt dåligt med allt från produktionsmissar och programledare till program med inte ett enda kvalitetsbidrag och andra där 6 av 8 bidrag varit bättre än alla som redan gått vidare...
Att stoppa Outtrigger i samma deltävling som state of drama t.ex. är ju sånt kapitalt tjänstefel så man borde kicka Björkman på stående fot..
Och ja, jag brukar alltid tycka det är skit...
Men ungarna tycker det är kul och jag får klaga lite, win win situation...
Sedan tycker jag det är kul med de få bidrag som faktiskt råkar vara bra eller i alla fall sticka ut från mängden.
I år har det varit osedvanligt dåligt med allt från produktionsmissar och programledare till program med inte ett enda kvalitetsbidrag och andra där 6 av 8 bidrag varit bättre än alla som redan gått vidare...
Att stoppa Outtrigger i samma deltävling som state of drama t.ex. är ju sånt kapitalt tjänstefel så man borde kicka Björkman på stående fot..
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215