Hockey!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
jimbeam
Medlem+

Hockey!

Inlägg av jimbeam »

Nu svär jag väl i kyrkan men jag har den gångna vintern börjat spela ishockey.
En kille på jobbet frågade om jag var intresserad av att vara med i gubbhockeylaget i grannbyn och jag hakade på och vart helt förälskad! Det roligaste jag gjort på flera år, jag spelade mycket när jag var liten på den lokala rinken men jag visste inte hur mycket jag saknade det.
Nu är isen borta i våran hall så då får man leta efter is så vi ska faktiskt ha en isträning till. På behrn arena :D ska bli skitkul att gå på SHL-is!
Det var allt jag ville säga.
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++

Hockey!

Inlägg av Håcke »

Kul!
Har faktiskt oxå drömt om det men tänkt att det tåget har nog gått för länge sen....

Finns det nån gubbliga?

Skriv gärna och berätta hur det går!
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Användarvisningsbild
jimbeam
Medlem+

Re: Hockey!

Inlägg av jimbeam »

Håcke skrev:Kul!
Har faktiskt oxå drömt om det men tänkt att det tåget har nog gått för länge sen....

Finns det nån gubbliga?

Skriv gärna och berätta hur det går!
Nej nån liga finns inte såvitt jag vet, men vi har spelat tre matcher den här säsongen mot olika lag av olika kvalité.
Tror inte att det finns nån övre åldersgräns för att ha kul på skridskor, jag är 29 och är yngst i truppen. Den äldsta vi har är ~55 tror jag.
Användarvisningsbild
Hugo Drax
Medlem+

Re: Hockey!

Inlägg av Hugo Drax »

Kul!
Brukar köra varje söndag med brorsan och lite bekanta på en bandyplan, lite sådär halvseriöst två-mål bara för att hålla igång lite. Säsongen avslutas dock alltid med en "match" på Hovet, vilket är riktigt kul, och inte särskilt dyrt heller!
Skriv svar