Backdrop?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Pelleper
Medlem+

Backdrop?

Inlägg av Pelleper »

Hur gör ni med backdrop (och eventuellt sidedrops), hänger ni alltid upp det? Har ni enfärgade, typ svarta, med bandlogga på eller utan bandlogga? Var köper ni dessa (jag vet att Google hittar en massa förslag, men var köper ni era?)?

Ett gig vi har på nationaldagen sker på en utomhus "dansrotunda" i en park och det känns som att man måste klä in scenen med nån backdrop, dels för utseendets skull men även för ljudets skull. Jag misstänker att det ibland hjälper även ljudet att bli "bättre"?

I detta band har vi ingen backdrop. Jag har aldrig tänkt på hur det funkar, det har ju andra alltid fixat då vi lirat ute genom åren, både ljus, ljud och andra prylar som behövs har ju någon annan (typ ljudfirman) alltid ordnat, så man har ju inte behövt lära sig själv :)

Men det är nya tider nu på äldre dar, nu måste man fixa allt själv :(
/Pelle

Schatz Jazz, ARES Custom Jazz, 3/4 kontrabas
EBS HD350
EBS NeoLine 112 x2
EBS MicroBass II
Fender Rumble 100 V3
TC Polytune Mini
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Re: Backdrop?

Inlägg av blackparkas »

Tjo!

Är det bara vanlig svart Backdrop ni ska ha så har Adam Hall rätt billig!
Det ska gå att beställa deras Backdrop från de flesta musikaffärer, och ja, det är billigt...!

Totalljud har också rätt billig backdrop, deras backdrop går att beställa direkt från dem eller via musikaffär.

Har beställt från båda och det är schyssta prylar.

Senast köpte vi från Adam Hall till Coverbandet via min butik. Färdiga och klara med öglor, vettigt pris. Svenska priset ni betalar i butik står på deras sida.

Om man ska ha backdrop med bandnamn och grejer är jag mer ovan...
VI köpte till Metalbandet via nå´n svensk rätt kostsam historia, men den blev bra, men då är hela backdrop:en en bild, minns inte om den är 4x3m eller nåt i den stilen, 5x3 kanske, skitsamma, det kostade 5000 spänn har jag för mig.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Pelleper
Medlem+

Re: Backdrop?

Inlägg av Pelleper »

Hade tänkt helt svarta bara (då kan man använda det till fler projekt). Adam Hall har jag nog sett nåt, på jam.se, det hade bra pris. Dock är det ju viktigt att det är flamskyddat/brandklassat, har fått för mig att de flesta arrangörer kräver det?

Jag kollade totalljud också, de hade ju också riktig nice pricer på både backdrop och alu-ställning.
/Pelle

Schatz Jazz, ARES Custom Jazz, 3/4 kontrabas
EBS HD350
EBS NeoLine 112 x2
EBS MicroBass II
Fender Rumble 100 V3
TC Polytune Mini
Skriv svar