Jag tänkte kolla om nån av er vet om det finns några bra emulatorer som man kan ha på xboxen? Är mest intresserad av NES, SNES, Sega 8bit och Sega megadrive.
Sen vore det hyvens om ni även kunde berätta hur man ska göra för att använda sig av dem.
Jag tänkte kolla om nån av er vet om det finns några bra emulatorer som man kan ha på xboxen? Är mest intresserad av NES, SNES, Sega 8bit och Sega megadrive.
Sen vore det hyvens om ni även kunde berätta hur man ska göra för att använda sig av dem.
'
Kan man inte spela massa NES-spel direkt på nätet?
Svarte_Jack skrev:Köp ett nes istället. MYCKET roligare än alla "fejk"-varianter.
Mycket dyrare också. Och fördelen med emulatorer är att jag kan samla alla favoriter i xboxen i stället för att ha förtioelva konsoller. Jag är praktisk av mig, serru.
Svarte_Jack skrev:Köp ett nes istället. MYCKET roligare än alla "fejk"-varianter.
Mycket dyrare också. Och fördelen med emulatorer är att jag kan samla alla favoriter i xboxen i stället för att ha förtioelva konsoller. Jag är praktisk av mig, serru.
Är det en gammal xbox, ingen 360, så finns det en hög emulatorer. Fick med ett par när jag chippade min box. N64, NES och SNES funkade bra. Sega tror jag inte jag fick att funka alls.
Och olaglig..?
Mjaaa... Tror inte att emulatorer är olagliga faktiskt. Inte för de gamla konsollerna i alla fall.
Hektor skrev:Är det en gammal xbox, ingen 360, så finns det en hög emulatorer. Fick med ett par när jag chippade min box. N64, NES och SNES funkade bra. Sega tror jag inte jag fick att funka alls.
Ja det är en gammal xbox. Hade några emulatorer på datorn förut och då funkade nintendogrejerna bäst där med, men jag fick megadriven att funka också. Skulle vara roligt att lira klassiker framför tv:n igen.
Och olaglig..?
Mjaaa... Tror inte att emulatorer är olagliga faktiskt. Inte för de gamla konsollerna i alla fall.
Jo, det är dom.. Om jag minns rätt.. Jag är inte 100 % säker. Men har för mig det.
Svarte_Jack skrev:Jo. Beror ju på hur nördig man är med tvspelande. Jag är snäppet under supernörd så jag har väl egentligen inget i tråden att göra.
Hehe! Min trummis har alla nintendokonsoller, men lirar bara på de senaste. Nu är han inköpsansvarig på en leksaksaffär i stan och samma sekund som Wii släpptes la han vantarna på det ena av två ex som kom till stan. Sen försvann han i några dagar och lirade zelda.