Ska bygga ihop en special-tele så det finns en vettig Tele i butiken då jag inte kan ta hem nån Fender...
Men vad ska man ha för mickar?
Tänkte först att man skulle köra en standard ganska vintage-stukad halsmick och en 59-humbucker i sc-utförande i stallposition då denna tele kommer bli lite rockigare utseendemässigt...
Men..
Om man ska ha en tele för att kunna testa tele med pedaler/förstärkare bör man ju ha en vanlig telemick även i stall egentligen..
Finns det nåt tips på en humbucker (i sc-utförande) som är splittbar och som låter SC PÅ RIKTIGT splittad?
Förslag på halsmick?
Jag föredrar att handla Duncan alt. Dimarzio.
Möjligt att även Fender skulle kunna vara ett alternativ då jag kommer åt mickarna...
Gillade Texas Special som satt i nån Tele jag hade inne en sväng.
Bygga tele (obas) men vilka mickar?
- blackparkas
- Medlem++++
Bygga tele (obas) men vilka mickar?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- Medlem++
Re: Bygga tele (obas) men vilka mickar?
Jag gillar ju Duncan när det kommer till gitarrmickar
- Poester
- VIP medlem
Lundgren gör riktigt bra mickar, sen är ju frågan om det ska låta tele eller inte 
- - - -

- - - -
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
- blackparkas
- Medlem++++
Det ska låta tele helt klart, men som sagt skulle jag gärna vilja ha en splitbar humbucker i stall, men i sc-format som sagt, och som låter tele när den är splittad...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Poester
- VIP medlem
Den e väl svårare... Jeff beck micken låter ju bra, men enligt vissa inte så bra splittad. Men kolla den till att börja med.blackparkas skrev:Det ska låta tele helt klart, men som sagt skulle jag gärna vilja ha en splitbar humbucker i stall, men i sc-format som sagt, och som låter tele när den är splittad...
- - - -
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!