Min son på Soundcloud (Promotion...)

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
brempa
Medlem+

Min son på Soundcloud (Promotion...)

Inlägg av brempa »

Hej!

Min son håller på med "musik", Hurra!

Mest handlar det om House och andra obskyra musikformer som jag inte fattar mycket av. Det samplas och loopas för fulla muggar med andra ord. Jag har succesivt vant mig med detta, har lärt mig att uppskatta mer och mer samtidig som han har utvecklats och börjat lyssna på ny (gammal) musik för honom såsom Jazz, Soul och annat (som jag gillar mer :D ).

Han drömmer om att få göra ett "Vinyl-släpp" och har jobbat hårt på det den sista tiden. Det innebär att han har gjort en massa låtar och skickat runt till diverse skivbolag. Nu har han fått kontakt med ett bolag i USA som tycker att det han (och hans polare) gjort är bra och intressant. Skivbolaget har bestämt sig för att göra ett första släpp, en "free download".

Tänkte bara att om någon gillade House, uppskattar ungdomlig entusiasm och känner att det vore roligt att "stötta" en ung man och hans visioner genom att Lyssna, Ladda ned, "Gilla" så skulle han uppskatta det.

Du hittar denna första officiellt publicerade låt (den sämsta enligt honom själv) här: https://soundcloud.com/lphnyc/klubbhuse ... t-download" onclick="window.open(this.href);return false;

Tack för att du läste så här långt!

/Brempa
Precision Fernandes Burny Olds (B/RW) | Aguilar Tonehammer 500 | Octaray | Bass RC Booster | TKS S112 | Buescher Soprano Saxophone 1927 | Keiwerth Alto Saxophone 193X | Conn Tenor Saxophone 198X | Martin Baritone Saxophone 1962
Användarvisningsbild
ventus
Medlem+
Kontakt:

Re: Min son på Soundcloud (Promotion...)

Inlägg av ventus »

Laddat ner och lajkat... Lite James Brown stuk över det hela :-)
Shit happens, mostly to me so don´t worry...
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+

Inlägg av Body&Soul »

Det där var ju grooves som en sån som jag köper direkt. Håller med Ventus att det går att hitta ett ursprung ur funky soul här. Men är jag gammalmodig om jag saknar något som frontar groovet? Var stolt Brempa !!!
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Grymt!!!
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++

Inlägg av Hågge »

:tummenupp: Kul!
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Instämmer med B&S. "Uppfostra" du vidare - hittills verkar det ha gått bra. :nickar:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Funkadelic.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
brempa
Medlem+

Inlägg av brempa »

Body&Soul skrev:Det där var ju grooves som en sån som jag köper direkt. Håller med Ventus att det går att hitta ett ursprung ur funky soul här. Men är jag gammalmodig om jag saknar något som frontar groovet? Var stolt Brempa !!!
Håller med om det så då är jag lika gammal som du. Har framfört det men "det verkar inte som att det skall vara så"... :wink:
Precision Fernandes Burny Olds (B/RW) | Aguilar Tonehammer 500 | Octaray | Bass RC Booster | TKS S112 | Buescher Soprano Saxophone 1927 | Keiwerth Alto Saxophone 193X | Conn Tenor Saxophone 198X | Martin Baritone Saxophone 1962
Användarvisningsbild
Nyasu
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av Nyasu »

Den nya grejen är Future Bass, det är det man måste hänga på om man ska bli något.
Nej, jag är högerkristen.
Skriv svar