Jag behöver boka ett BRA, ganska hårt rockabillyband för ett gig fre 6 juni, men jag har INGEN koll på den branchen!
Nån som har nåt förslag?
Det ska bl a tilltala en stor mängd berusade finnar som normalt åker motorcykel!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Enda jag känner är Robbans rockabilly cirkus. De har hemsida, finns på Yuoyube med nån video också. Ett Kirunaband. Ett Göteborgsband som jag tyckte var bra är Buckshot (tror jag de hette)
Du skulle kunna höra med bandet som jag hoppar in i just nu (The Knockouts). Det är visserligen mer åt punkhållet men det går hem jävligt bra hos Rockabillypubliken. Vi ska spela i Finland 16 och 17 Maj så vi kommer ha finskan inne till den svenska nationaldagen.
PMa mig om du vill ha telefonnummer.
Lite allt möjligt Inget rockabillyband just nu tyvärr. Är sugen dock...
ok
Ska eventuellt börja lira med ett band som lirar ungefär samma musik som ni lirar nu. Ska bli jäkla roligt Blir väl gammal rytm and blues och blus från början av 50-talen
fredrikr skrev:Du skulle kunna höra med bandet som jag hoppar in i just nu (The Knockouts). Det är visserligen mer åt punkhållet men det går hem jävligt bra hos Rockabillypubliken. Vi ska spela i Finland 16 och 17 Maj så vi kommer ha finskan inne till den svenska nationaldagen.
PMa mig om du vill ha telefonnummer.
Skulle kunna va nåt! Ska kolla hemsidor mm, återkommer.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Backlund skrev:John Lindberg Trio är grymt bra. Brukar alltid vara ett jäkla ös när dom spelar.
Websida?
kan intyga att det är ett bra band! De öppnade för Dave Edmunds i sommras på MS meet med herr Backlund på bas. De hade tyvärr inte de bästa förutsättningarna med snudd på minusgrader och stor scen!