Ozzy/Sabbath-fans, behöver er hjälp!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
gäst

Inlägg av gäst »

Kallingar eller inte, jag tycker Sabotage är en av Sabbaths allra bästa plattor, kanske t om den bästa. Det är ju helt sjukt att det går att göra så bra musik. De som inte håller med har fel, detta har inte med personlig smak att göra, den plattan ÄR helt enkelt en av de bästa plattorna i världen.
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

Inlägg av Bean »

Svarte_Jack skrev:
Bean skrev:Såg Sabbath på Olympen i Lund 1977 (eller var det -76...det var i alla fall "Technical Extasy"-turnén). En grym upplevelse, trots att Ozzy konsekvent sjöng ett kvarts tonsteg falskt hela konserten :) Geezer dominerade!

Förbandet gick heller inte av för hackor... AC/DC...med Bon Scott.
Sabbath var kanon och det var dem jag kommit för att se (visste inte så mycket om AC/DC då), men AC/DC rockade röven av dem något så eftertryckligt!

Jag var hög (och döv...) i en vecka efteråt.
Jag tror det finns en Bootleg på den spelningen som jag har avbränd nånstans. Det är i alla fall på olympen i lund på Technical Extasy-turnén.
Det stämmer. Bootlegen heter "Killing yourself to live" och gavs ut på den nu legendariska svenska etiketten Stoned Records. Inspelningen gjordes på min lilla, men förvånansvärt kapabla Philipsbandare :)
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Gäst

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev:De som inte håller med har fel, detta har inte med personlig smak att göra, den plattan ÄR helt enkelt en av de bästa plattorna i världen.
Du glömde bort att de som inte håller med också måste bestraffas!
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

Bean skrev:
Svarte_Jack skrev:
Bean skrev:Såg Sabbath på Olympen i Lund 1977 (eller var det -76...det var i alla fall "Technical Extasy"-turnén). En grym upplevelse, trots att Ozzy konsekvent sjöng ett kvarts tonsteg falskt hela konserten :) Geezer dominerade!

Sabbath var kanon och det var dem jag kommit för att se (visste inte så mycket om AC/DC då), men AC/DC rockade röven av dem något så eftertryckligt!

Jag tror det finns en Bootleg på den spelningen som jag har avbränd nånstans. Det är i alla fall på olympen i lund på Technical Extasy-turnén.
Det stämmer. Bootlegen heter "Killing yourself to live" och gavs ut på den nu legendariska svenska etiketten Stoned Records. Inspelningen gjordes på min lilla, men förvånansvärt kapabla Philipsbandare :)
Haha! Fan vad ballt! Schysst jobbat. Ljudet är ju helt ok.
gäst

Inlägg av gäst »

GrafZeppelin skrev:
Johannes skrev:De som inte håller med har fel, detta har inte med personlig smak att göra, den plattan ÄR helt enkelt en av de bästa plattorna i världen.
Du glömde bort att de som inte håller med också måste bestraffas!
It goes without saying.
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

Inlägg av Bean »

Svarte_Jack skrev:
Bean skrev:
Svarte_Jack skrev:

Haha! Fan vad ballt! Schysst jobbat. Ljudet är ju helt ok.

Hehe..ja det gjordes många konsertinspelningar med den bandaren kan jag säga ;)

Stoned Records hann producera 10-15 plattor innan lagens långa arm satte stopp. Samtliga betingar skyhöga belopp i samlarkretsar idag.
Det som framförallt skilde Stoned Records från andra bootlegs var att de satsade på väldigt proffsiga omslag.
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Johannes skrev:Slipping away finns på plattan Mob Rules. Spår 7.
Köpte äntligen plattan 16 år försent ;)
Geezer e grym på den plattan, grymt distljud precis som Johannes utlovade.
Tack för tipset! Enda invändningen är att så fort Dio sjunger så blir det.. Dio liksom :) Men det gör inte så mycket...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad tycker ni om den här Sabbath-klassikern då? :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DHfRgbItIvY[/youtube]
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Jäkligt roligt att se Jason trivas så mycket. Han har fått stå ut med så mycket skit och nu verkar det ju som att han får desto friare händer i sitt spel än med hans förra band. Fin skit!
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

GrafZeppelin skrev:Vad tycker ni om den här Sabbath-klassikern då? :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DHfRgbItIvY[/youtube]
Den och Paranoid är ju det bästa de gjort.
gäst

Inlägg av gäst »

1983 - The year the music died
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Vill sträcka ut det till 1984 om jag får eftersom Balls to the wall med Accept kom 1983.
Användarvisningsbild
ZoggeY
Medlem+

Inlägg av ZoggeY »

Geezer är grym och Dio-eran är också bra, dock inte lika bra som Ozzy.
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Bild
Bild

Jag var bara tvungen :clappy:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
kanifflesmannen
Medlem+

Inlägg av kanifflesmannen »

Jag får tacka min granne Pelle som när jag bodde i Småland fick mig att börja lyssna på Sabbath. Han hade alla Ozzy-skivor på vinyl och de var rätt så sönderspelade, knaster och hack. Man kunde höra honom gnola på Sabbath låtar från våningen ovanför. Han tänkte på sina grannar för han lyssnade jämt i lurar.

Minns även att han hade Black Sabbath Anthology, tror jag det hette på VHS. Med klipp från tiden innan Black Sabbath när de hette Polka Tulk/ Earth och spelade tung blues. Skulle gärna haft en kopia av det bandet...
Användarvisningsbild
4001_cs
Medlem

Inlägg av 4001_cs »

Johannes skrev:1983 - The year the music died
Right on, haha! Tung tråd! Kul att mitt favoritmoment i bashistorien kom upp - Slippin´Away. Fan vad bra. Basgångarna på sabbath/dioskivorna är ju så förbannat bra, tyvärr hör man ju sällan traditionen bäras vidare.
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

SONANAUT
09 aug 2007 05:15 Hi Roger & Bonny
thanks for finding me and thank you for your friend request. I can definitely hear the Sabbath influence in 'Heart Of A Caveman'
Best wishes and greetings from NYC
..S...

Citerat från Sonanaut, från MySpace, http://www.myspace.com/cosmbrothers

:D

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Skriv svar