Hur du undviker GAS

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
ZoggeY
Medlem+

Hur du undviker GAS

Inlägg av ZoggeY »

Tyckte den var lite intressant och skojig :D

http://www.harmony-central.com/Guitar/A ... iding_GAS/
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

Särskilt del 4 borde en del läsa ordentligt. :roll:
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Makten skrev:Särskilt del 4 borde en del läsa ordentligt. :roll:
Va ett tag sedan jag läste dessa... hittade dem på Talkbass...
Det intressanta med artikel 4 är att alla som uttalar sig kring att "tone is in your fingers" har ALLA ett "optimal state" som dom utgår ifrån... även killen i artikeln.. Meningen: the tone sucked but it didn't matter.. skvallrar om att alla har ett ljudideal... att leta efter det ljudidealet är inget jag skäms för..
Min gammla farsa sa en gång när jag var yngre: Va fan ska du köpa en så dyr basförstärkare för?? det är ju bara du som hör skillnad???
Mitt svar: Är inte det anledning nog?
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

Liten skrev:att leta efter det ljudidealet är inget jag skäms för..
Det intressanta är ju att för vissa människor tycks detta ideal skifta bara ett litet tag efter att de "hittat rätt". Jag tror inte på att det är sökandet efter ett särskilt ljudideal eftersom det aldrig tycks hålla mer än något år. Det är själva letandet som är nöjet uppenbarligen.
Jag har varit precis likadan själv, men jag måste säga att det är ganska befriande att inte ha råd med allt man blir sugen på. Det blir mycket lättare att koncentrera sig på det viktiga istället, nämligen att lira. Kanske faller jag tillbaka när jag får en vettig inkomst, men jag hoppas verkligen inte det.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Som stolt talanglös basnörd så roar det mig att frossa i ljudideal, ljudprover, bastrimmande och snygga pedaler.
Balsam för själen, bara man inte dyker för djupt i det bara... jag har en tendens fixera mig lite väl på det jag är besatt av.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Skriv svar