Okeeeeej..... (comhem)

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Okeeeeej..... (comhem)

Inlägg av Kim S »

Snackade precis med min internetleverantör comhem. Min bindningstid har gått ut, och eftersom jag precis har köpt en laptop så tänkte jag att jag skulle försöka skaffa en trådlös router. De har en kampanj på gång där man kan teckna sig för 12 månader, få tre månader till reducerat pris och samtidigt få en router på köpet. "Den tar vi", sa jag (i min enfald). Det visar sig att detta inte gäller om man redan har ett bredband idag. "Okej, men om jag tecknar mig för 12 nya månader, får jag routern då? Strunt i de tre månaderna med reducerat pris". Nej, den får jag inte då. Däremot kan jag säga upp mitt abonnemang och sedan teckna ett nytt som börjar gälla direkt efter uppsägningstiden (1 månad). Då får jag en router och tre månaders reducerat pris. SNACKA OM ONÖDIGT JÄVLA ADMINISTRATIVT KRÅNGEL FÖR MIG OCH FÖR DOM! Jag hatar dålig service. (Eller är jag bara en gnällig jävel som vill roffa åt mig prylar gratis?)
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Inlägg av whatawaste »

Nej du är fullständigt normal. :wink:

Bråka mer så brukar sånt där ge sig. Be att få prata med chefen och sen chefens chef osv. Kan var underhållande !!! :lol:
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Om det är till nån glädje så har i alla fall Viasat och Comviq samma/liknande idiotsystem om man vill försöka köpa nåt av dem med lite extra till kampanjpris efter typ 8-10 år som kund. ICKE! :x
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Com hem går bort.
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Säg till dom som följande: Eftersom jag redan har mitt abonnemang hos er och vill vara kund hos er i 12 månader till och kanske rent av ytligare 12 månader till efter dom kanske, ifall vi kommer överens här. Så tycker jag ju att ni kan vara schyssta att även ge mig en router som tack för att ja vill fortsätta hos er. Annars är de nog inte så svårt för mig att hitta ett liknande erbjudande hos era konkurrenter. Valet är ju er lite ifall ni vill ha en glad kund i 24 månader till eller en missnöjd kund i 1 månad till.
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Håller med whatawaste till fullo. Ett kort snack med säljarens chef brukar lösa det smidigt.
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Jepp, man brukar kunna förhandla sig till sånt, helt sant. Jag ska ringa tillbaka ganska snart. Man kan ju bara tycka att dom, som företag istället kan ta initiativet att vara service-minded. Det hade dom ju tjänat väldigt mycket på.
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Kim S skrev:Jepp, man brukar kunna förhandla sig till sånt, helt sant. Jag ska ringa tillbaka ganska snart. Man kan ju bara tycka att dom, som företag istället kan ta initiativet att vara service-minded. Det hade dom ju tjänat väldigt mycket på.
Absolut, men många säljare tänker inte så tyvärr. Fast ofta får de papper på vad som gäller och då kör de stenhårt på det och tänker inte längre än så. Tyvärr.
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Re: Okeeeeej..... (comhem)

Inlägg av basmartin »

Kim S skrev:Snackade precis med min internetleverantör comhem. Min bindningstid har gått ut, och eftersom jag precis har köpt en laptop så tänkte jag att jag skulle försöka skaffa en trådlös router. De har en kampanj på gång där man kan teckna sig för 12 månader, få tre månader till reducerat pris och samtidigt få en router på köpet. "Den tar vi", sa jag (i min enfald). Det visar sig att detta inte gäller om man redan har ett bredband idag. "Okej, men om jag tecknar mig för 12 nya månader, får jag routern då? Strunt i de tre månaderna med reducerat pris". Nej, den får jag inte då. Däremot kan jag säga upp mitt abonnemang och sedan teckna ett nytt som börjar gälla direkt efter uppsägningstiden (1 månad). Då får jag en router och tre månaders reducerat pris. SNACKA OM ONÖDIGT JÄVLA ADMINISTRATIVT KRÅNGEL FÖR MIG OCH FÖR DOM! Jag hatar dålig service. (Eller är jag bara en gnällig jävel som vill roffa åt mig prylar gratis?)
Vad konstigt...

De ringde upp mig för någon vecka sedan ang samma sak, att min bindningstid hade gått ut och det var inga problem att teckna om abbonemanget plus en trådlös reuter... Du kan få min router, jag har redan en sedan tidigare.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Det stora problemet brukar ligga i att de som sitter och svarar på frågor är anställda som har fått instruktioner om vad som gäller. De är inte affärsmän, de är anställda och försöker följa de order de fått av diverse mellanchefer.

Om en anställd försöker fatta ett eget beslut i en sån här fråga så kan det bli två resultat...varning eller befodran...beroende på chef...men är chefen en mellanchef så är alternativ ett troligare. Mellanchefer gillar sällan initiativ eftersom det betyder konkurrens om matskålen.

Åh, vad det är skönt ibland att vara egen företagare...mina erbjudanden är ALLTID förhandlingsbara... :wink:
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

basmartin skrev:
Kim S skrev:Snackade precis med min internetleverantör comhem. Min bindningstid har gått ut, och eftersom jag precis har köpt en laptop så tänkte jag att jag skulle försöka skaffa en trådlös router. De har en kampanj på gång där man kan teckna sig för 12 månader, få tre månader till reducerat pris och samtidigt få en router på köpet. "Den tar vi", sa jag (i min enfald). Det visar sig att detta inte gäller om man redan har ett bredband idag. "Okej, men om jag tecknar mig för 12 nya månader, får jag routern då? Strunt i de tre månaderna med reducerat pris". Nej, den får jag inte då. Däremot kan jag säga upp mitt abonnemang och sedan teckna ett nytt som börjar gälla direkt efter uppsägningstiden (1 månad). Då får jag en router och tre månaders reducerat pris. SNACKA OM ONÖDIGT JÄVLA ADMINISTRATIVT KRÅNGEL FÖR MIG OCH FÖR DOM! Jag hatar dålig service. (Eller är jag bara en gnällig jävel som vill roffa åt mig prylar gratis?)
Vad konstigt...

De ringde upp mig för någon vecka sedan ang samma sak, att min bindningstid hade gått ut och det var inga problem att teckna om abbonemanget plus en trådlös reuter... Du kan få min router, jag har redan en sedan tidigare.
Referera till martins deal, tvinga av dom en router, sälj den o så delar ni på pengarna.. Lämpligen köper ni några aktier i något konkurrerande bolag.. O ringer upp Comhem o berättar d hela.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

basmartin skrev: Vad konstigt...

:hug:

Jag ska göra ett försök till först. Om inte annat är det klart att jag förbarmar mig över den om den bara står och dammar. Grymt! :tummenupp:
broder blues skrev: Referera till martins deal, tvinga av dom en router, sälj den o så delar ni på pengarna.. Lämpligen köper ni några aktier i något konkurrerande bolag.. O ringer upp Comhem o berättar d hela.
Man blir allt sugen....
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Kim S skrev:
basmartin skrev: Vad konstigt...

:hug:

Jag ska göra ett försök till först. Om inte annat är det klart att jag förbarmar mig över den om den bara står och dammar. Grymt! :tummenupp:
broder blues skrev: Referera till martins deal, tvinga av dom en router, sälj den o så delar ni på pengarna.. Lämpligen köper ni några aktier i något konkurrerande bolag.. O ringer upp Comhem o berättar d hela.
Man blir allt sugen....
Jo.. jävla bolag.. Ibland vill man bara....
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d1xfp6Xeu0c[/youtube]

EDIT: bättre kvalle o längre inslag
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Sitter på Com Hem själv.
Ibland är det ett jävla skämt administrativt.
Vi har haft Com Hem i princip från bredbandets utbyggnad , och de första åren var det grymt instabilt. Sitter på 24 nu och det blir bättre och bättre även om det goofar lite då och då.
Deras support är i princip obefintlig.
Fender
Ampeg
Nova Craft
obbe
Medlem

Inlägg av obbe »

Jag störde mig något enormt på Com Hem's aggressiva marknadsföring när jag var kund hos dem. De skickade reklam med posten om sina övriga tjänster uppskattningsvis flera gånger i månaden.

Det är anledning nog till att jag inte tänkte anlita dem i framtiden.

När jag hade sagt upp mitt Com Hem-bredband ringde Com Hem och fråga om jag ville ha tre månader till gratis.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Va gott att man inte har ComHemellerbortellervaddomnuheter som bredrörleverantör! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Jag hade egentligen velat byta till Tele2 nu när min bindningstid har gått ut, men eftersom jag inte har något fast telefonabonnemang (och ADSL är det enda förutom comhem som funkar i mitt bostadshur) så blir jag i så fall tvungen att skaffa ett sånt först. Och håll i hatten nu; när jag ringde Tele2 och frågade vad det skulle kosta så sa damen i luren "jaa, det kostar 995:- i startavgift". Jahapp..... så jag hoppar nog över det. Fast telefon är bland det sista jag är i behov av, men hade jag kunnat ha fast telefon, bredband och mobilen hos Tele2 hade det ändå blivit billigare än jag har det nu. Håhåjaja....
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Kim S skrev:Jag hade egentligen velat byta till Tele2 nu när min bindningstid har gått ut, men eftersom jag inte har något fast telefonabonnemang (och ADSL är det enda förutom comhem som funkar i mitt bostadshur) så blir jag i så fall tvungen att skaffa ett sånt först. Och håll i hatten nu; när jag ringde Tele2 och frågade vad det skulle kosta så sa damen i luren "jaa, det kostar 995:- i startavgift". Jahapp..... så jag hoppar nog över det. Fast telefon är bland det sista jag är i behov av, men hade jag kunnat ha fast telefon, bredband och mobilen hos Tele2 hade det ändå blivit billigare än jag har det nu. Håhåjaja....
Nästan lika bra att skita i hela grejen och skaffa mobilt bredband istället.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Varför skaffar du inte bredbandsbolaget ADSL?
Dom har kampanjer då o då där d ibland både bjuds på startavgifter o annat.

Du kan få d utan fast abb... Men d e klart.. kopparledningarna måste finnas 8)

Dom har ADSL upp till 24/1 eller 20/3 (som jag har)
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+

Inlägg av Ahab »

Jag ringde upp Comhem och hotade med att säga upp mitt abb, då gick det helt plötsligt att pruta och få intro-rabatter..

Sen flyttade jag till hus med stadsnät :D
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

basmartin skrev:
Kim S skrev:Jag hade egentligen velat byta till Tele2 nu när min bindningstid har gått ut, men eftersom jag inte har något fast telefonabonnemang (och ADSL är det enda förutom comhem som funkar i mitt bostadshur) så blir jag i så fall tvungen att skaffa ett sånt först. Och håll i hatten nu; när jag ringde Tele2 och frågade vad det skulle kosta så sa damen i luren "jaa, det kostar 995:- i startavgift". Jahapp..... så jag hoppar nog över det. Fast telefon är bland det sista jag är i behov av, men hade jag kunnat ha fast telefon, bredband och mobilen hos Tele2 hade det ändå blivit billigare än jag har det nu. Håhåjaja....
Nästan lika bra att skita i hela grejen och skaffa mobilt bredband istället.
Jooo, fast då har man en maxgräns på 5GB i månaden. Inte för att jag sitter och laddar ned massa filmer och sånt, men jag har en fru i ett annat land som jag snackar med över messenger med video och sånt, så det drar iväg. Sen är det inte alltid särskilt snabbt heller, farsan har sånt.
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Sådär, det var bara att ringa och prata med en annan person så var det kirrat. Router, reducerat pris i tre månader, snabbare hastighet. Badabing badaboom, klart.
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Skriv svar