Hjälp med tabs, chords, vad som helst
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Hjälp med tabs, chords, vad som helst
Tjena!
Nu är det så att jag ska hoppa in som studiomusiker i helgen då ett band ska spela in en låt till en tributeplatta åt Crimson Glory. Låter som ska spelas in heter Burning Bridges och jag har inte hunnit lyssna på den så mycket och behöver då hitta ackord eller bastab eller vad fanken som helst som kan styra in mig på någorlunda rätt hur fan låten går som. Hinner bara lyssna på den några gånger då jag är jäkligt upptagen idag.
Hur som haver. Kan någon hjälpa mig med att hitta nåt slags tab eller ackord till den låten, helst idag? Det vore så ytterst skitbra om någon hittade något. Jag hinner inte surfa och leta så mycket, sen suger jag på att hitta vettiga sajter med sånt på...
Tusen tack på förhand!
*rusar iväg igen*
Nu är det så att jag ska hoppa in som studiomusiker i helgen då ett band ska spela in en låt till en tributeplatta åt Crimson Glory. Låter som ska spelas in heter Burning Bridges och jag har inte hunnit lyssna på den så mycket och behöver då hitta ackord eller bastab eller vad fanken som helst som kan styra in mig på någorlunda rätt hur fan låten går som. Hinner bara lyssna på den några gånger då jag är jäkligt upptagen idag.
Hur som haver. Kan någon hjälpa mig med att hitta nåt slags tab eller ackord till den låten, helst idag? Det vore så ytterst skitbra om någon hittade något. Jag hinner inte surfa och leta så mycket, sen suger jag på att hitta vettiga sajter med sånt på...
Tusen tack på förhand!
*rusar iväg igen*
- Svensson
- Forumvärd
- whatawaste
- Medlem++
Friskt vågat, hälften vunnet !!!Svensson skrev:Du ska hoppa in som basist på en låt som ska spelas in till en platta och du hinner inte lyssna in dig på låten eller leta fram ackord till den? Eehhh..?
Du funderade aldrig på att tacka nej?

Edit:
Verkar knepigt att hitta nån tab eller liknande. Du får helt enkelt plocka ut den själv...lång natt !!?!

- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Haha!Svensson skrev:Du ska hoppa in som basist på en låt som ska spelas in till en platta och du hinner inte lyssna in dig på låten eller leta fram ackord till den? Eehhh..?
Du funderade aldrig på att tacka nej?
Dels är det goda vänner som har bandet jag ska lira med, dels är låten väldigt lätt men jag har aldrig lyssnat på Crimson Glory tidigare, dels är jag sjukt lättlärd. Sen har jag lite sunkiga högtalare så jag hör inte vad basen spelar. Menmen. Jag blev klar med jobbet tidigare än vad jag trodde så jag hinner sätta mig ner och ta ut den nu i stora drag, sen får väl gitarristerna visa mig i morgon hur de spelar den.
- Noelredding
- Medlem++
Det enda jag hittar är en Guitar Pro tab, men du har väl inte det programmet?
http://www.911tabs.com/link/?2621395
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
- whatawaste
- Medlem++
Innehåller de där också bastabben ? Jag trodde det bara var gitarr...Noelredding skrev:Det enda jag hittar är en Guitar Pro tab, men du har väl inte det programmet?

- Noelredding
- Medlem++
Den innehåller så mkt som:whatawaste skrev:Innehåller de där också bastabben ? Jag trodde det bara var gitarr...Noelredding skrev:Det enda jag hittar är en Guitar Pro tab, men du har väl inte det programmet?
Acoustic Guitar (Steel)
Distortion Guitar x 4
Vocals
Electric Bass (finger)
Drum Kit
String Ensemble x2
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt: