Sverige - Ryssland
- precision65
- VIP medlem
Skönt att allsvenskan börjar snart...
http://www.heavyduty.se
AIK!
Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
- Svensson
- Forumvärd
Alltså, jag är inte insatt i fotboll för fem öre men jag kollar gärna landskamper. Men är det inte alltid så här? Sverige hypas som f-n inför mästerskapen bara för att åka ur innan kvartsfinal. Har det hänt nåt egentligen sedan 1994 när bollen lyckades studsa vår väg för en gångs skull?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Geddan
- VIP medlem
Det är ganska stort redan at ta sig till EM.Svensson skrev:Alltså, jag är inte insatt i fotboll för fem öre men jag kollar gärna landskamper. Men är det inte alltid så här? Sverige hypas som f-n inför mästerskapen bara för att åka ur innan kvartsfinal. Har det hänt nåt egentligen sedan 1994 när bollen lyckades studsa vår väg för en gångs skull?
England är inte där...inte Danmark m.fl.
Att sedan ta sig vidare från gruppspelet som vi gjort varje mästerskap sedan 2000 är inte illa av ett litet land som Sverige.
Så.....inte är vi så pjåkiga.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- precision65
- VIP medlem
Att komma TILL EM är en bedrift. VM, och EM i synnerhet, är fyllt med många stora fotbollsnationer, de flesta vilka har betydligt fler än 9 miljoner invånare. Sverige är bra om man tänker på förutsättningarna. Tyvärr spelade de inte bra den här matchen, men i perioder under Spanienmatchen spelade de fotboll av absolut högsta klass. Klart man ska heja på sitt land, lika klart som att man ska bli besviken om man förlorar.
Det är ju sport, inte musik
EDIT: Geddy hann före...
Det är ju sport, inte musik

EDIT: Geddy hann före...
http://www.heavyduty.se
AIK!
Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Kim S
- Medlem++
Klart det ska hypas! Man kan ju inte gå in i en turnering med inställningen att man inte är något vidare. Då har man ju verkligen ingen chans. Går man upp på scen måste man ju äga den, annars sätter man krokben för sig själv. Attityd och jävlaranamma kan räcka långt, ja hela vägen till och med. Kolla Grekland förra EM eller USA:s collegelag som slog Sovjet i hockey. Hypa på! Sen får det bära eller brista.
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Men att säga att Zlatan ska fixa oss till kvartsfinal tycker jag är lite vrång. Vi är ett lag, inget annat. Klart som fan vi klarar oss utan honom, allt annat är skitsnackKim S skrev:Klart det ska hypas! Man kan ju inte gå in i en turnering med inställningen att man inte är något vidare. Då har man ju verkligen ingen chans. Går man upp på scen måste man ju äga den, annars sätter man krokben för sig själv. Attityd och jävlaranamma kan räcka långt, ja hela vägen till och med. Kolla Grekland förra EM eller USA:s collegelag som slog Sovjet i hockey. Hypa på! Sen får det bära eller brista.

Bas > distpedaler > stor förstärkare
- edvin
- Medlem++
Jag vill bara meddela att nu åker jag ut på mitt livs ställe, nrrbyskär, i 4 veckor (givetvis med fender fyran, iPoden och en Pandora PX4D som jag fått nykärlek till!
Men jag har min iPod touch, så jag kommer sitta och läsa här på forumet, men inte orka skriva så mycket.
HARE KUNG! (skriver detaa lite överallt)
Men jag har min iPod touch, så jag kommer sitta och läsa här på forumet, men inte orka skriva så mycket.
HARE KUNG! (skriver detaa lite överallt)
grejor
- Kim S
- Medlem++
Fast han la mål i båda matcherna där det blev målSeaweed skrev:Men att säga att Zlatan ska fixa oss till kvartsfinal tycker jag är lite vrång. Vi är ett lag, inget annat. Klart som fan vi klarar oss utan honom, allt annat är skitsnackKim S skrev:Klart det ska hypas! Man kan ju inte gå in i en turnering med inställningen att man inte är något vidare. Då har man ju verkligen ingen chans. Går man upp på scen måste man ju äga den, annars sätter man krokben för sig själv. Attityd och jävlaranamma kan räcka långt, ja hela vägen till och med. Kolla Grekland förra EM eller USA:s collegelag som slog Sovjet i hockey. Hypa på! Sen får det bära eller brista.

Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
- GandhiMK2
- Medlem++
Undrar vad den dragit in.....MASSOR med pengar....TDHP skrev:Undrar vad den här lilla bollsparkningstävlingen har kostat...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Svensson
- Forumvärd
Det är klart att jag inser det, finns många sporter som vi är i världsklass där vi inte ens "borde vara med och fightas" och det är klart som fan att jag hejar på Sverige. Det är bara det att jag har känslan av att man har för höga förväntningar på landslaget.Geddy_Lee skrev:Det är ganska stort redan at ta sig till EM.Svensson skrev:Alltså, jag är inte insatt i fotboll för fem öre men jag kollar gärna landskamper. Men är det inte alltid så här? Sverige hypas som f-n inför mästerskapen bara för att åka ur innan kvartsfinal. Har det hänt nåt egentligen sedan 1994 när bollen lyckades studsa vår väg för en gångs skull?
England är inte där...inte Danmark m.fl.
Att sedan ta sig vidare från gruppspelet som vi gjort varje mästerskap sedan 2000 är inte illa av ett litet land som Sverige.
Så.....inte är vi så pjåkiga.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
- Ale
- Medlem++
- Geddan
- VIP medlem
Ta och titta på ett land där det kryllar av bra fotbollsspelare: England.Le Contrebasse skrev:Att svenskarna skulle vara bra på fotboll är någon absurd ide' svenska medier framkallat.
Det finns en bra fotbollspelare i landslaget, han heter Zlatan och varför är han outstanding?
För han spelar som en latinamerikan eller sydeuropeisk spelare.
Hur bra landslag har de?!
Det handlar bara inte om att ha bra individualister.
Sverige har allt som oftast haft ett bra lag och det har räckt långt.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- GandhiMK2
- Medlem++
Tänker du på premier league? Hur många Engelsmän spelar där???Geddy_Lee skrev:
Ta och titta på ett land där det kryllar av bra fotbollsspelare: England.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- ZoggeY
- Medlem+
170st.figgebass skrev:Tänker du på premier league? Hur många Engelsmän spelar där???Geddy_Lee skrev:
Ta och titta på ett land där det kryllar av bra fotbollsspelare: England.
- flumpedagog
- Medlem+
det är ju inte bara Zlatan som är bra..Le Contrebasse skrev:Att svenskarna skulle vara bra på fotboll är någon absurd ide' svenska medier framkallat.
Det finns en bra fotbollspelare i landslaget, han heter Zlatan och varför är han outstanding?
För han spelar som en latinamerikan eller sydeuropeisk spelare.
http://www.theroyalruckus.com" onclick="window.open(this.href);return false; <- Spana in mitt fina band.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Jazz Bass och en telekabel kan göra vem som helst till vinnare.
http://www.linussorensen.blogg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Jazz Bass och en telekabel kan göra vem som helst till vinnare.
- GandhiMK2
- Medlem++
170st.[/quote]ZoggeY skrev:
Jag vet inte om du tar den siffran ur luften men den ska i så fall delas på tjugovaddå-lag?
Det är ju knappast Engelsmännen själva som gör ligan så bra, eller hur?
- kanifflesmannen
- Medlem+
Jag är inte heller nåt vidare insatt i fotboll, kollar hellre hockey. Men tänkte jag skulle kolla Sverigematcherna iaf. Tyckte Sverige spelade skitdåligt mot Ryssland, och man hörde i radio och tv att ryssarna var bra offensivt men kanske inte hann backa hem och att där kunde finnas en lucka för våra svenskar.Svensson skrev:Alltså, jag är inte insatt i fotboll för fem öre men jag kollar gärna landskamper. Men är det inte alltid så här? Sverige hypas som f-n inför mästerskapen bara för att åka ur innan kvartsfinal. Har det hänt nåt egentligen sedan 1994 när bollen lyckades studsa vår väg för en gångs skull?
Men ryssarna var ju överallt! Svenskarna såg ut som de inte visste var de skulle göra av bollen mest hela tiden.
Men Sverige har ändå ett lag som kan spela fotboll (även om det stundtals inte såg ut så), annars skulle vi inte kommit så långt.
Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212
http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212
http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;