Föra över pengar
- Diesel
- Medlem++
Föra över pengar
Ska göra en överföring från swedbank internetbank till ett nordeakonto.. hur fan gör man?
- blackparkas
- Medlem++++
Det beror väl lite på hur den där tjänsten ser ut hos Swedbank.
Med nordeas internettjänst väljer man bara vilken bank och sedan skriver man in kontonumret och summan och så tjoff. Så är det klart.
Med nordeas internettjänst väljer man bara vilken bank och sedan skriver man in kontonumret och summan och så tjoff. Så är det klart.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- FreCKo
- Medlem++
- Diesel
- Medlem++
- fieldflower
- Hedersmedlem
- basmartin
- Medlem+++
Nordea har väl personkonto, alltså bara personnummret?Diesel skrev:Men hur får jag tag på clearingnummret?
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
- Svensson
- Forumvärd
clearingnumret är väl individuellt för resp. bank? Ring banken och kolla. kanske står på deras hemsida också.basmartin skrev:Nordea har väl personkonto, alltså bara personnummret?Diesel skrev:Men hur får jag tag på clearingnummret?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- fieldflower
- Hedersmedlem
Jag har Nordea, min bättre hälft har Swedbank.Svensson skrev:clearingnumret är väl individuellt för resp. bank? Ring banken och kolla. kanske står på deras hemsida också.basmartin skrev:Nordea har väl personkonto, alltså bara personnummret?Diesel skrev:Men hur får jag tag på clearingnummret?
Jag är rätt säker på att det inte finns clearingnummer...
/Ff
Medlem i PB50+
- 200071
- Hedersmedlem
Jodå, alla banker har clearingnummer. Ska det till ett personkonto i Nordea så är det 3300 annars är clearingnumret oftast en identifikation på bankkontoret, dvs olika. Många gånger när man fått ett kontonummer av någon är de fyra första siffrorna clearingnumret. Probelemt är att olika banker har olika långa kontonummer så man är aldrig säker. Det bästa är väl att kolla av med den som ska ha pengarna!!!fieldflower skrev:Jag har Nordea, min bättre hälft har Swedbank.Svensson skrev:clearingnumret är väl individuellt för resp. bank? Ring banken och kolla. kanske står på deras hemsida också.basmartin skrev:Nordea har väl personkonto, alltså bara personnummret?Diesel skrev:Men hur får jag tag på clearingnummret?
/Ff

- Svensson
- Forumvärd
Du måste ha rätt clearingnummer, det är det som talar om vilken bank det gäller.fieldflower skrev:Jag har Nordea, min bättre hälft har Swedbank.Svensson skrev:clearingnumret är väl individuellt för resp. bank? Ring banken och kolla. kanske står på deras hemsida också.basmartin skrev:Nordea har väl personkonto, alltså bara personnummret?Diesel skrev:Men hur får jag tag på clearingnummret?
/Ff
- Svensson
- Forumvärd
Re: Föra över pengar
Jag föreslår att du ringer banken i morgon bittiDiesel skrev:Ska göra en överföring från swedbank internetbank till ett nordeakonto.. hur fan gör man?

- blackparkas
- Medlem++++
Men jag har Nordeas personkonto och har 1545 som clearingnummer vill jag minnas.
Ska det till Nordea så kolla på Nordea.se på vad just den banken som personen har sitt konto hos har för clearingnummer.
Alternativt så frågar du den som ska ha pengarna vad denne har för clearingnummer...
Ska det till Nordea så kolla på Nordea.se på vad just den banken som personen har sitt konto hos har för clearingnummer.
Alternativt så frågar du den som ska ha pengarna vad denne har för clearingnummer...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- fieldflower
- Hedersmedlem
Det anger man ju i en liten drop-down-ruta på internetbanken... För det var väl inte pappers-transfer vi pratade om väl..?Svensson skrev:Du måste ha rätt clearingnummer, det är det som talar om vilken bank det gäller.fieldflower skrev:Jag har Nordea, min bättre hälft har Swedbank.Svensson skrev:clearingnumret är väl individuellt för resp. bank? Ring banken och kolla. kanske står på deras hemsida också.basmartin skrev:Nordea har väl personkonto, alltså bara personnummret?Diesel skrev:Men hur får jag tag på clearingnummret?
/Ff
Och eftersom min honey aldrig behövt ange 3300 gissar jag att översättning från drop-down-ruta till 3300 sker i bakgrunden, just eftersom Nordea personkonto bara har ett clearingnummer.
Och, ja, helrätt med bankråd från onkel Sid...

/Ff
Medlem i PB50+
- Diesel
- Medlem++