EDIT: Bara på skoj:)
Makten skrev:Dumt att dra alla över en kam kanske?
det är inget speciellt med dom faktiskt, dom är kreativt givande till 90%BarbequeVillage skrev:Låter som om era rep kan bli spännande!Blackfingers skrev:Våran leadgitarrist har ADHD och äter tabletter för det och våran trummis har aspbergers:)Noelredding skrev:Tja det stämmer nog, gitarristen i vårt band e dålig på svenska och pallar nästan aldrig göra nåt och trummisen har allmän ADHD.
Blackfingers skrev:Våran leadgitarrist har ADHD och äter tabletter för det och våran trummis har aspbergers:)Noelredding skrev:Tja det stämmer nog, gitarristen i vårt band e dålig på svenska och pallar nästan aldrig göra nåt och trummisen har allmän ADHD.
Inte vet jag, men det du skrev skulle jag klassa som ett intelligent inlägg.200071 skrev:Asperger, heter det. (Alt Aspergers syndrom).
Dessutom har varken Asperger eller ADHD något med smarthet att göra. Kan inte så mycket om ADHD, men Aspergermänniskor är genomsnittligt intillegentare än NT-människor ("normala"). Vad nu intelligent egentligen är...
Hälsningar
Mr Besserwisser
Det måste kännas oerhört befriande, är lite avundsjuk, men jag skulle aldrig palla...BarbequeVillage skrev: Jag jobbar med killar med neuropsykdiagnoser och min erfarenhet är att de inte bör blandasde är roliga att jobba med eftersom min logik inte nödvändigtvis är logisk för dem och tvärtom...
Jag kan bara tala utifrån mig själv och efter min(a) senaste kollaps(er) har jag bestämt mig för att försöka se positivt på samhället, arbetet och tja...livet.200071 skrev:Wall: helt seriöst.
Av vissa skäl har jag funderat mycket över vad en normal människa är. Men definitionen är svår.
För å ena sidan kan normal betyda en som passar in i vårt samhälle på bästa sätt.
Å andra sidan kan det betyda så som en människa i ett naturligt tillstånd borde fungera.
Tyvärr kommer man ju till helt olika slutsatser beroende på vilken definition man väljer...
En av dem blev kall och blöt om fötterna när vi tog en promenad i snön.Wall skrev:Det måste kännas oerhört befriande, är lite avundsjuk, men jag skulle aldrig palla...BarbequeVillage skrev: Jag jobbar med killar med neuropsykdiagnoser och min erfarenhet är att de inte bör blandasde är roliga att jobba med eftersom min logik inte nödvändigtvis är logisk för dem och tvärtom...
Den stora frågan är; vems logik är RÄTT !?!
Både de som har aspbergers syndrom och ADHD, ADD har genomsnittligt fler personer som ligger över medlet i intelligens än NT-människor. Men detta är väldigt indviduellt.200071 skrev:Blackfingers skrev:Våran leadgitarrist har ADHD och äter tabletter för det och våran trummis har aspbergers:)Noelredding skrev:Tja det stämmer nog, gitarristen i vårt band e dålig på svenska och pallar nästan aldrig göra nåt och trummisen har allmän ADHD.
Asperger, heter det. (Alt Aspergers syndrom).
Dessutom har varken Asperger eller ADHD något med smarthet att göra. Kan inte så mycket om ADHD, men Aspergermänniskor är genomsnittligt intillegentare än NT-människor ("normala"). Vad nu intelligent egentligen är...
Hälsningar
Mr Besserwisser
Jag förstår och håller med. Man måste köpa att omgivningen är som den är för att orka. Kan man sedan påverka något lite på något sätt i "rätt" riktning så är det ju bra. Jag tycker definitivt inte det handlar om att ge upp som jag gjorde ett tag utan det handlar om att inse; så här är det och det är bara att göra det bästa av det. MEN, så länge man utifrån det orkar fundera, filosofera, diskutera och helst agera så kan man i alla fall påverka något lite. Åtminstone av situationer och personer man har en relation till. Och då har ju ju i alla fall försökt göra det hela bättre.Wall skrev:Jag kan bara tala utifrån mig själv och efter min(a) senaste kollaps(er) har jag bestämt mig för att försöka se positivt på samhället, arbetet och tja...livet.200071 skrev:Wall: helt seriöst.
Av vissa skäl har jag funderat mycket över vad en normal människa är. Men definitionen är svår.
För å ena sidan kan normal betyda en som passar in i vårt samhälle på bästa sätt.
Å andra sidan kan det betyda så som en människa i ett naturligt tillstånd borde fungera.
Tyvärr kommer man ju till helt olika slutsatser beroende på vilken definition man väljer...
Och (ta i trä) det känns bra jävla mycket bättre att acceptera samhället för vad det är istället för att låta samhället acceptera det jag är. Det samma gäller arbetet, livet har jag inte riktigt koll på...somommannågonsinfårdet...
Vad jag menar är att samhället är en naturlig del av människan och viceversa.
Problemet kan vara att människan inte riktigt utvecklats i samma takt som sammhället. Eller tvärtom...Äh, jag vet inte. Det är skitsvårt...
Det enda jag vet är att jag mår bra av att försöka se det positiva istället för att göra "som vanligt/tidigare", och gnälla över hur pass bättre det kunde vara.
Vi får se hur länge det håller.
Hälsar,
/Wall
Att stå på barrikaderna har väl alltid varit en slitig och ganska otacksam uppgift, nästan oavsett vad det gäller.200071 skrev:Jag förstår och håller med. Man måste köpa att omgivningen är som den är för att orka. Kan man sedan påverka något lite på något sätt i "rätt" riktning så är det ju bra. Jag tycker definitivt inte det handlar om att ge upp som jag gjorde ett tag utan det handlar om att inse; så här är det och det är bara att göra det bästa av det. MEN, så länge man utifrån det orkar fundera, filosofera, diskutera och helst agera så kan man i alla fall påverka något lite. Åtminstone av situationer och personer man har en relation till. Och då har ju ju i alla fall försökt göra det hela bättre.Wall skrev:Jag kan bara tala utifrån mig själv och efter min(a) senaste kollaps(er) har jag bestämt mig för att försöka se positivt på samhället, arbetet och tja...livet.200071 skrev:Wall: helt seriöst.
Och (ta i trä) det känns bra jävla mycket bättre att acceptera samhället för vad det är istället för att låta samhället acceptera det jag är. Det samma gäller arbetet, livet har jag inte riktigt koll på...somommannågonsinfårdet...
Vad jag menar är att samhället är en naturlig del av människan och viceversa.
Problemet kan vara att människan inte riktigt utvecklats i samma takt som sammhället. Eller tvärtom...Äh, jag vet inte. Det är skitsvårt...
Det enda jag vet är att jag mår bra av att försöka se det positiva istället för att göra "som vanligt/tidigare", och gnälla över hur pass bättre det kunde vara.
Vi får se hur länge det håller.
Hälsar,
/Wall