Har alltid funkat med bussgods för mig, åtminstone ca 10 ggr än så länge. Brukar ta 1 till 3 dagar. Jag kanske bara haft tur iofs..
MEN...för å göra en kort historia lång:
Ska bara räkna upp inblandade parametrar.
Jag bor i Nynäshamn, Jobbar i Västerhaninge, närmaste bussgods finns i Farsta och DSV godsterminal ligger i Länna..
Till historien. Jag skulle få skickat en stor Leslie-klon på 117 kg från Varberg. Bussgods fick mitt mobilnummer och två addresser, hem å till jobbet. Lesliet var för stort så dom i sin tur anlitade DSV. Där föll hela konceptet eftersom jobbaddressen och mobilnumret försvann.
Efter ca en vecka så ringde jag upp DSV och fick till svar : Vi har ju sökt dig på telefon i en vecka nu plus att vi skickat avi.
Jag: Ppå vilket nummer då?
DSV: Vi letade på Eniro och hittade ditt hemnummer.( som jag bara har för Internetabbonemangets skull) Men vad bra att Du ringde för då kan vi ju köra ut det på fredag mellan 8.00 å 16.00.
Jag: Ehh men då jobbar jag ju. Kan ni inte köra ut det till mitt jobb då? Eftersom det är mycket närmare för Er plus att jag skrev den addressen också. ( den som försvann)
DSV: Nej! Det är omöjligt. Vi kör bara till leveransaddressen!

(trots dom hade tjänat 7 mils resa)
Jag: (sur) Jaha..Men om jag kommer och hämtar hos Er då?
DSV: Ja det går bra, det kostar 50 kronor i expeditionsavgift...
well tur var det ju att truckchaffisen inte körde gafflarna genom högtalaren för ha nkörde dom rakt igenom kartongen men missade hjulen på lådan med en centimeter..
Sorry för att ha upptagit eran tid med detta men kände att jag behövde få ur mig detta