Italien
Italien
OK, here's a longshot:
Här inne är ju vettiga, och till stor del likasinnade, människor. Alltså kan det vara värt att kolla om nån har varit på, och kan rekommendera, nåt extra skönt ställe i Italien?
Jag och frun ska på bröllopsresa 28/12 - 13/1. Flyger till Rom, och bilar sen runt södra halvan, inkl. Sicilien.
B&B-ställen, restauranger, sevärdheter etc. Alla tips välkomna! (Vi åker off season för vi vill hitta det italienska italien, inte sol-och-bad-turist-italien...)
Här inne är ju vettiga, och till stor del likasinnade, människor. Alltså kan det vara värt att kolla om nån har varit på, och kan rekommendera, nåt extra skönt ställe i Italien?
Jag och frun ska på bröllopsresa 28/12 - 13/1. Flyger till Rom, och bilar sen runt södra halvan, inkl. Sicilien.
B&B-ställen, restauranger, sevärdheter etc. Alla tips välkomna! (Vi åker off season för vi vill hitta det italienska italien, inte sol-och-bad-turist-italien...)
- BBQV
- Forumvärd
Utanför Rom finns en liten stad som heter Marino. Vid parken i centrum ligger en liten mysig liten kvarterskrog en halvtrappa ner. Där har jag varit på 50-årsfest.
De serverar Italiensk husmanskost till låga priser och om du berättar att det är bröllopsfirande så gör de garanterat en så'n där skön Lady och Lufsengrej med dragspel och mandolin!
Jag minns givetvis inte vad stället heter, men Marino är litet...
Edit: Grattis ska man kanske säga också...

De serverar Italiensk husmanskost till låga priser och om du berättar att det är bröllopsfirande så gör de garanterat en så'n där skön Lady och Lufsengrej med dragspel och mandolin!
Jag minns givetvis inte vad stället heter, men Marino är litet...
Edit: Grattis ska man kanske säga också...

- poverino
- Medlem
Som halvspagge har jag varit lite i Italien, och jag skulle vilja tipsa om Umbrien, som är så otroligt likt Toscana, men med mindre utlänninga, dvs turister. Har pluggat i Perugia, som är en underbar stad uppe på toppen av kullen. Alla små byar/städer runt Perugia är supervackert. Har varit vid en liten stad vid namn Castiglione del Lago som ligger vid sjön Lago Trasimeno. I Sjön ligger en ön som Sting äger. Det finns som sagt massor med vackert där, så åk dit.
Annars tycker jag att du bör åka till Ligurien, vilket jag måste rekommendera då jag är född där...men alla har kanske redan varit där, så det är inget jag behöver göra större reklam för... Hoppas detta gav dig lite iaf.
/Riccardo
Annars tycker jag att du bör åka till Ligurien, vilket jag måste rekommendera då jag är född där...men alla har kanske redan varit där, så det är inget jag behöver göra större reklam för... Hoppas detta gav dig lite iaf.
/Riccardo
Vin, vikt och wankers
TACK för tipsen! Keep'em coming!
Tyvärr är ju både Perugia och resten av Umbrien lite åt fel håll (norrut från Rom) Det får bli nästa gång! Marino kanske kan bli nåt redan nu däremot!
Tack oxå för grattiset, får mej att känna att jag kanske också måste visa...:

Tyvärr e inte bilen min... (Cheva -53 Coupé)
...men HON e min nu!
Tyvärr är ju både Perugia och resten av Umbrien lite åt fel håll (norrut från Rom) Det får bli nästa gång! Marino kanske kan bli nåt redan nu däremot!
Tack oxå för grattiset, får mej att känna att jag kanske också måste visa...:

Tyvärr e inte bilen min... (Cheva -53 Coupé)
...men HON e min nu!
- poverino
- Medlem
- FreCKo
- Medlem++
- poverino
- Medlem
Oj oj oj vad du missat, men samtidigt kan jag till viss del förstår de som inte uppskattar det. Jag säger som dereborn:FreCKo skrev:Grappa?
dereborn skrev:Frecko, Grappa är en av de drycker som skiljer män från pojkar.
Ingemars visdomsord passar som vanligt: "Hä gå int' förklaar fö en som int' begriip"
Vin, vikt och wankers
- FreCKo
- Medlem++
Åh, restprodukter från vintillverkning som fått jäsa, låter kalasdereborn skrev:Tack igen, ni lågfrekventa vänner!
Frecko, Grappa är en av de drycker som skiljer män från pojkar.
Ingemars visdomsord passar som vanligt: "Hä gå int' förklaar fö en som int' begriip"
Googla på det så får du en hint!

- poverino
- Medlem
Nja, det låter värre än det är, men det har en säregen smak. Är man en finsmakare vad gäller mat och dryck så brukar man uppskatta denna dryck. Extra god är den i/till en kopp espresso.... Men jag lovar att sluta tjata om det nu. Öl är ju också smask!FreCKo skrev:
Åh, restprodukter från vintillverkning som fått jäsa, låter kalas![]()
Håller mig till en jäkla massa öl istället!
Vin, vikt och wankers
Riccardo! Outgrundliga äro Herrens vägar... Genom kontakter har vi fått lite gratisnätter på olika hotell i Italien, och därför lagt om planerna. Bland annat ska vi bo 3 nätter i... Castiglione del Lago! Dessutom 2 nätter i Arcidosso och 2 nätter i Bolsena, så det blir rätt mycket utflykter i Toscana / Umbrien! Min frus syster pluggade - som du - i Perugia, så dit ska vi absolut!
Hör gaärna av dej om du har fler tips!
- och BBQ, Marino lär vi också heinna med!
M.a.o. TACK för tipsen!
Hör gaärna av dej om du har fler tips!
- och BBQ, Marino lär vi också heinna med!
M.a.o. TACK för tipsen!
- BBQV
- Forumvärd
- FreCKo
- Medlem++