problem med TFT-skärm

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

problem med TFT-skärm

Inlägg av knedy »

tja! jag har nån LG-skärm som jäklas, när man startar den visar den bilden typ en sekund. Gör så när man startar windows, sen är det alldeles svart.
Kopplade in den som sekundärskärm och det funkar att föra över musen dit, varje gång man byter upplösning eller annan inställning till skärmen i windows blinkar TFTn till och man ser bilden.
Men den vill som inte visa bilden längre än så, någon som varit med om samma problem?
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

äh, det skräp, trasigt, inget att göra. släng i brasan :wink:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Det råkar inte vara en bärbar du kopplat in den till?
Vad kör du för drivare till grafikkortet?
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Liten skrev:Det råkar inte vara en bärbar du kopplat in den till?
Jag tror säkert att jag skulle kunna bära den här datorn men den är för det mesta stationär, uppdaterat drivisarna men ingen skillnad och jag har provat den i olika datorer utan någon skillnad.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

knedy skrev:
Liten skrev:Det råkar inte vara en bärbar du kopplat in den till?
Jag tror säkert att jag skulle kunna bära den här datorn men den är för det mesta stationär, uppdaterat drivisarna men ingen skillnad och jag har provat den i olika datorer utan någon skillnad.
Och du har på något vis lyckats att koppla till en annan skärm och fått den att funka?
Kör du den i Dvi utgången? Eller vanlig? Inställning som hoppat till i drivisarna för det ena / andra??

Gissar vilt här.. Provat en annan kabel?
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Liten skrev: Och du har på något vis lyckats att koppla till en annan skärm och fått den att funka?
Kör du den i Dvi utgången? Eller vanlig? Inställning som hoppat till i drivisarna för det ena / andra??

Den har funkat i nåt år tidigare utan problem, det här började bara hända av sig själv. Har både kört den i vanliga och DVI, ingen skillnad. Och eftersom jag provat den på andra datorer tvivlar jag på att det är något med mjukvaran.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

knedy skrev:
Liten skrev: Och du har på något vis lyckats att koppla till en annan skärm och fått den att funka?

Den har funkat i nåt år tidigare utan problem, det här började bara hända av sig själv. Har både kört den i vanliga och DVI, ingen skillnad. Och eftersom jag provat den på andra datorer tvivlar jag på att det är något med mjukvaran.
Hehe.. du har inte bara kommit åt menyknappen på skärmen så den står på typ S-video eller något sånt kul??
Mina dell-skärmar har quickselect av input.. Togglar mellan 4 olika.. lätt att komma åt..

Just guessing som sagt.. :D
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Liten skrev:
knedy skrev:

Hehe.. du har inte bara kommit åt menyknappen på skärmen så den står på typ S-video eller något sånt kul??
Mina dell-skärmar har quickselect av input.. Togglar mellan 4 olika.. lätt att komma åt..

Just guessing som sagt.. :D
Kan vara så, men eftersom bilden bara visas i en sekund hinner man inte bläddra igenom menyn, finns det något sätt man kan nollställa skärminställningarna?
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Hittar datorn skärmen i maskinvaruguiden?
I så fall kan du ju kolla drivrutinen mm därifrån.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Datorn hittar skärmen utan problem, jag har kollat drivrutinerna och uppdaterat allt. Jag lyckades med lite hjälp ta mig runt i menyerna på skärmen och hitta Factory Reset, men det gjorde ingenting.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Det var kabeln som var trasig :P
Inte orkat testa det förrän nu, var påväg att kasta bort skärmen i helgen och tur vad väl det ;)

Jag fick skärmen eftersom den var "trasig", gratis är gott.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

I 95% av fallen när nåt jävlas är det sladdarna. Amen...
Skriv svar