problem med TFT-skärm
- knedy
- VIP medlem
problem med TFT-skärm
tja! jag har nån LG-skärm som jäklas, när man startar den visar den bilden typ en sekund. Gör så när man startar windows, sen är det alldeles svart.
Kopplade in den som sekundärskärm och det funkar att föra över musen dit, varje gång man byter upplösning eller annan inställning till skärmen i windows blinkar TFTn till och man ser bilden.
Men den vill som inte visa bilden längre än så, någon som varit med om samma problem?
Kopplade in den som sekundärskärm och det funkar att föra över musen dit, varje gång man byter upplösning eller annan inställning till skärmen i windows blinkar TFTn till och man ser bilden.
Men den vill som inte visa bilden längre än så, någon som varit med om samma problem?
Officiell stormästare i EB-orden
- hosse
- Medlem+++
äh, det skräp, trasigt, inget att göra. släng i brasan 

www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Liten
- Hedersmedlem
- knedy
- VIP medlem
Jag tror säkert att jag skulle kunna bära den här datorn men den är för det mesta stationär, uppdaterat drivisarna men ingen skillnad och jag har provat den i olika datorer utan någon skillnad.Liten skrev:Det råkar inte vara en bärbar du kopplat in den till?
Vad kör du för drivare till grafikkortet?
- Liten
- Hedersmedlem
Och du har på något vis lyckats att koppla till en annan skärm och fått den att funka?knedy skrev:Jag tror säkert att jag skulle kunna bära den här datorn men den är för det mesta stationär, uppdaterat drivisarna men ingen skillnad och jag har provat den i olika datorer utan någon skillnad.Liten skrev:Det råkar inte vara en bärbar du kopplat in den till?
Vad kör du för drivare till grafikkortet?
Kör du den i Dvi utgången? Eller vanlig? Inställning som hoppat till i drivisarna för det ena / andra??
Gissar vilt här.. Provat en annan kabel?
- knedy
- VIP medlem
Den har funkat i nåt år tidigare utan problem, det här började bara hända av sig själv. Har både kört den i vanliga och DVI, ingen skillnad. Och eftersom jag provat den på andra datorer tvivlar jag på att det är något med mjukvaran.Liten skrev: Och du har på något vis lyckats att koppla till en annan skärm och fått den att funka?
Kör du den i Dvi utgången? Eller vanlig? Inställning som hoppat till i drivisarna för det ena / andra??
- Liten
- Hedersmedlem
Hehe.. du har inte bara kommit åt menyknappen på skärmen så den står på typ S-video eller något sånt kul??knedy skrev:Den har funkat i nåt år tidigare utan problem, det här började bara hända av sig själv. Har både kört den i vanliga och DVI, ingen skillnad. Och eftersom jag provat den på andra datorer tvivlar jag på att det är något med mjukvaran.Liten skrev: Och du har på något vis lyckats att koppla till en annan skärm och fått den att funka?
Mina dell-skärmar har quickselect av input.. Togglar mellan 4 olika.. lätt att komma åt..
Just guessing som sagt..

- knedy
- VIP medlem
Kan vara så, men eftersom bilden bara visas i en sekund hinner man inte bläddra igenom menyn, finns det något sätt man kan nollställa skärminställningarna?Liten skrev:Hehe.. du har inte bara kommit åt menyknappen på skärmen så den står på typ S-video eller något sånt kul??knedy skrev:Den har funkat i nåt år tidigare utan problem, det här började bara hända av sig själv. Har både kört den i vanliga och DVI, ingen skillnad. Och eftersom jag provat den på andra datorer tvivlar jag på att det är något med mjukvaran.Liten skrev: Och du har på något vis lyckats att koppla till en annan skärm och fått den att funka?
Mina dell-skärmar har quickselect av input.. Togglar mellan 4 olika.. lätt att komma åt..
Just guessing som sagt..
- knedy
- VIP medlem
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt: