Hellish skrev:Man undrar vilket djur som står för det största antalet attacker på människor idag? Eller attacker... Vilket djur som skadar/dödar flest människor varje år. Nån som vet?
Jag skulle gissa på hästar. Olyckor inom hästsport är väl inte jätteovanligt? Sen kommer nog hundar.
När det gäller vilda djur vete fan. Älg kanske? Skräntärna? Grävling?
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Svarte_Jack skrev:I Afrika är ju flodhästar ett riktigt gissel. Dödar skitmånga.
En sån rackarns tur att vi inte har flodhästar som yrar omkring runt Mälardalen och käkar rent runt badplatserna. Ett sånt dj..la liv det hade blivit om skyddsjakt, fara för allmänheten och att det är otäckt att se dessa bestar från groggverandorna!
Undrar om det hade hängt en bössa i varje bostad i Stockholm då?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Ja, och tänk alla norrlänningar/glesbygdsbor som skulle opponerat sej mot denna skyddsjakt o tyckt: "koppla ungjävlarna om dom inte kan hålla sej från badplatserna, sätt upp elstängsel runt tomtgränsen! Flodhästarna är ett intressant tillskott i den svenska faunan"
"Sen var det nån som sa att vargarna är utrotningshotade i Sverige, snälla läs på lite mer med öppna ögon och utan fördomar innan ni säger så! Vargstammen är utom all kontroll idag, ingen vet egentligen hur mycket varg och björn vi har"
Jag kan, precis som Makten menade, heller inte se att vargstammen skulle vara "utom kontroll" på något sätt. Att vi stöter på våra rovdjur i dag beror inte på deras antal utan på att vi massakerar mer skog och tjuvar mer mark från våra djur. Vart ska dom få plats nånstans kan man ju undra?
dereborn skrev:Ja, och tänk alla norrlänningar/glesbygdsbor som skulle opponerat sej mot denna skyddsjakt o tyckt: "koppla ungjävlarna om dom inte kan hålla sej från badplatserna, sätt upp elstängsel runt tomtgränsen! Flodhästarna är ett intressant tillskott i den svenska faunan"
Fniss!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
TDHP skrev:Klopper/ Det gör det redan, men av helt andra skäl...
Skyddsjakt på ......?
Hellish skrev:Man undrar vilket djur som står för det största antalet attacker på människor idag? Eller attacker... Vilket djur som skadar/dödar flest människor varje år. Nån som vet?