Jäkla tandläkare

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Makten skrev:
Geddy_Lee skrev:Tänk dig den dubbelmoralen; att snusa och ändå stå där med tandtråden.
Öh, var kommer moralen in i bilden? :roll: Snus pajjar inte tänderna, snarare tvärtom. Däremot pajjar man tandköttet. Bara för att man gör en sak som är dålig behöver man ju inte sluta bry sig helt, eller? Ungefär som att det vore "dubbelmoral" att dricka några öl på helgen och träna på vardagarna. :wink:

Förresten, undrar om det finns tandkräm utan mintsmak. Jag skulle gärna borsta gaddarna direkt när jag kliver upp på morgonen, men då smakar frukosten apröv sen. :?
Jag gör samma sak! Det är lätt ordnat. Du borstar helt enkelt tänderna det första du gör när du vaknar. Sen gör du ALLT annat du brukar göra på morgnarna; går på muggen, bäddar, duschar, klär på dig, fixar frillan, putsar basen... whatever. SEN käkar du frukost innan du kliver ur huset. I de flestas fall tar det väl en halvtimme mellan tandborstning och frukost i alla fall.... Själv kan jag inte föreställa mig att käka frukost utan att ha borstat tänderna på morgonen.
Användarvisningsbild
dexter
Medlem+

Inlägg av dexter »

Brukar man inte borsta tänderna EFTER frukosten? Eller det kanske bara är jag..

Dessutom, ska man göra några större ingrepp i käften är det väl bättre att ta en kryssning till Tallin och gå hos nån tandläkare där, det blir ju mer än halva priset i de flesta fall, resan inkluderad.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

dexter skrev:Brukar man inte borsta tänderna EFTER frukosten? Eller det kanske bara är jag..
Jag har funderat länge på det där jag med. Finns ju ingen orsak att borsta innan man käkar frukost, då är det ju lika bra att strunta i att borsta överhuvudtaget. =) Jag ser det som en självklarhet att man borstar efteråt.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

Kim S skrev:Jag gör samma sak! Det är lätt ordnat. Du borstar helt enkelt tänderna det första du gör när du vaknar. Sen gör du ALLT annat du brukar göra på morgnarna; går på muggen, bäddar, duschar, klär på dig, fixar frillan, putsar basen... whatever. SEN käkar du frukost innan du kliver ur huset. I de flestas fall tar det väl en halvtimme mellan tandborstning och frukost i alla fall.... Själv kan jag inte föreställa mig att käka frukost utan att ha borstat tänderna på morgonen.
Problemet är att min morgonrutin börjar med en kopp svart kaffe och ett glas juice direkt när jag vaknat. Sen dröjer det uppåt en timme innan jag äter frukost, för jag har noll aptit på morgonen. Kaffe och juice smakar inte kul med nyborstad käft.
Hellish skrev:Jag har funderat länge på det där jag med. Finns ju ingen orsak att borsta innan man käkar frukost, då är det ju lika bra att strunta i att borsta överhuvudtaget. =) Jag ser det som en självklarhet att man borstar efteråt.
Jag känner mig inte direkt fräsch i munnen direkt efter uppvaknande, så jag skulle gärna borsta gaddarna direkt.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Mhm... Så du borstar, dricker sen kaffe och juice som fräter på tänderna + frukost. Sen fortsätter du dagen?

Jag borstar tänderna för att motverka just den sortens frätning på tänderna. Därför borstar jag efter avklarad frukost. =)
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

Hellish skrev:Mhm... Så du borstar, dricker sen kaffe och juice som fräter på tänderna + frukost. Sen fortsätter du dagen?

Jag borstar tänderna för att motverka just den sortens frätning på tänderna. Därför borstar jag efter avklarad frukost. =)
Det finns ju inget som hindrar att man borstar tänderna en gång till. För övrigt hörde jag nånstans att man ska låta bli att borsta tänderna när man druckit frätande drycker (juice eller kolsyrat) eftersom emaljen då sades vara extra känslig. Fan vet om jag tror på det.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Skriv svar