Tänkte jag skulle göra som några andra och göra lite reklam för bandet jag spelar med. En helt färsk demo finns att lyssna på, och jag vill gärna ha lite kommentarer
Det här är långt från musik jag lyssnar på.
Men det låter ganska kompetent.
Det som drar ner helheten och gör det jobbigt att lyssna är den enormt släpiga trummisen.
Han känns som ett anakare som ni försöker släpa med er, tyvärr.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Gillar basen och gitarrerna, det som kan störa mig är inte trummorna, men väl sångaren. I mina öron låter han lite gnällig. Men det viktiga är ju ändå basen och den är mumma. =)
Hellish skrev:det som kan störa mig är inte trummorna, men väl sångaren. I mina öron låter han lite gnällig.
Tycker han funkar ganska väl till musiken.
Det är ju sådär de brukar låta de där banden.
Ibland gör han iofs ngn utflykt som han inte riktigt roro iland.
Viktigt att veta sina begränsingar och hålla sig på rätt sida av dem.
Om alla gör det i en bandsituatuin brukar det ju låta bra.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Haha, visst kan jag tycker att han spelar för mycket ibland, men jag har någ aldrig tänkt på honom som släpig. Men det är kul att få respons på sin musik, eftersom man själv brukar älska allt man släpper ifrån sig =)
Men om du är sugen så får du gärna komma o kolla på oss ikväll. Citykyrkan 19:00.
EDIT: vokalisten Jonas är ju den enda i bandet som är orginalnärking, och då kan man ju få kosta på sig att vara lite gnällig
Är ingen expert på genren men tycker det låter precis som Indiepop brukar/skall? låta. Inte ovanligt med lite släpiga trummor tex. Sångaren är kanske inte jätteövad men helt ok (kanske behöver öva lite på uttal tex om man bryr sig om det vill säga). Tycker du har fått till ett lite lagom skitigt basljud som nostalgiskt påminner om Gibson Grabber. Ni är ju dessutom unga, har inte spelat ihop så jättelänge och lär bli ännu tajtare med tiden. Väldigt bra gjort och ni kommer garanterat bli ännu bättre.