Nikon D50

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Nikon D50

Inlägg av Svensson »

Jaha alla kameramänniskor, åsikter om Nikon D50? Vad är en beggad D50 värd?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

jadu.. mellan 3-4.500:-

edit: fast jag glömde ju åsikterna.
Jag har en kompis som har en d50 och han är jättenöjd.
Har man inte urhöga krav på upplösning och inställningsmöjligheter utan man vill ta bra bilder utan att bry sig för mycket och samtidigt experimentera så är det absolut ett bra alternativ. D50 kan ju även använda alla objektiv vilket inte d40 eller d40x kan.
Den är ganska liten och har bra batteritid så den slinker lätt ner i väskan till skillnad mot min monster d200 eller en d80.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

Jag sålde min för ett år sedan för 4000:-. Jag skulle inte ge mer än 3000:- idag, men begagnatmarknaden är helt vansinnig. Folk begriper oftast inte att årets kameror är typ dubbelt så bra som förra årets, så nypriserna är helt irrelevanta. Det är som att sälja en gammal dator för halva nypriset. Tyvärr går folk också på det, så man kan inte räkna med några fyndpriser. Man kan ju fundera på att en D1 som kostade 55000:- när den släpptes för 8-10 år sedan idag kostar 2-3000:- begagnad. Det går undan kan man säga. Och den är betydligt sämre än en D50 vill jag lova.

D50 är en alldeles utmärkt kamera annars som klarar det mesta. Anledningen att jag sålde min var för att jag vuxit ur den. Jag ville ha bättre åtkomst av vissa inställningar, såsom ljusmätningsmetod, spegeluppfällning, belysning av övre display, visning av ISO i sökaren, med mera. Inget som den tänkta målgruppen bryr sig om skulle jag tro.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Det är min far som har bytt upp sig och ska göra sig av med D50:n. Jag tror att det är "rätt" kamera för min del. Får väl ge han ett skambud..

Tack för synpunkterna...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

D-50n är väldigt point and shoot..
Skriv svar