ELVIS forever - Friplåtar OK!
- BasChrille
- Medlem
Kul att ni trivdes! Tack för berömmet - och ja, det ÄR bekvämare med ett instrument på magen...Svensson skrev:Så, efter att ha varit på begravning fredag förmiddag ett par mil nedanför Gällka så dammade vi vidare ner till Luleå (25 mil). Efter mat och god dryck gick vi till Kulturhuset och Elvisprylen. Biljetterna låg snällt och väntade på oss, kanonplatser dessutom!
Konserten då? Med beröm godkänt! Smygöppning med "Elvis pre-lumpen", trio utan trummor, lät kanonbra. Däremot är det inte så lätt att få den där intima, rock-röjar öset i en stor konsertlokal med sittande publik. Kul upplägg med succesiv utbyggnad av orkestern, snygga körinsatser, blåset satt där det skulle! Ståbasen lät riktigt bra! En jäkligt duktig slapper! Och det var väl låtarna med full sättning som gjorde sig bäst i det sammanhanget. Åberg är kanske den bästa Elvisimitatören och hans grej tycks vara Las Vegas eran, han gör det bra men jag lägger nog min poäng på Baymoore. Dereborns insats kanonbra! Inte bara sångmässigt, utan hela uttrycket (som någon sa, finns inget tristare än musiker som står som vaxdockor). När herr Dereborn fick en gitarr så rockades det ordentligt, kan ana att det känns bekvämare med ett instrument att hålla i8) . Kort sagt, en snygg och proffsig show!
Återigen, Tack Johan för för en jäkligt bra fredagkväll för mig och lilla frun!
Norrländskan:
http://www.nsd.se/noje/artikel.aspx?ArticleId=4193483
Kuriren:
http://www.kuriren.nu/noje/
Vi får ta en längre sittning nån dag, nu blev det bara ett hastigt slumpmöte på stan. Nästa gång du kommer t Bergsjö är ju studion sjösatt, så då kan vi hänga där ett tag.
- BasChrille
- Medlem
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Fantastiskt gigg i Ume!
Avslappnade och glada musiker som verkligen bjöd på sig själva. Och duktiga musiker! Roligt att se kören spela så många olika saker också. Ganska maffig ljudbild mot slutet av konserten. Att jämföra med början som bara var sång, gitarr och kontra.
Bra ljud, en mycket lämplig ljudnivå och bra ljus.
Kvällens snyggaste skor bars av Dereborn =)
Personligen tyckte jag bättre om Åhberg än Baymoore, men det kanske beror på att jag lyssnat mer på Elvis senare låtar?
Jag är mycket nöjd. Tack Johan!
Avslappnade och glada musiker som verkligen bjöd på sig själva. Och duktiga musiker! Roligt att se kören spela så många olika saker också. Ganska maffig ljudbild mot slutet av konserten. Att jämföra med början som bara var sång, gitarr och kontra.
Bra ljud, en mycket lämplig ljudnivå och bra ljus.
Kvällens snyggaste skor bars av Dereborn =)
Personligen tyckte jag bättre om Åhberg än Baymoore, men det kanske beror på att jag lyssnat mer på Elvis senare låtar?
Jag är mycket nöjd. Tack Johan!
- BasChrille
- Medlem
- Mike
- The Transporter
Samma här. Blev dock ordentligt oroad av att se Dereborn i kostym, rakryggad som det satt ett kvastskafit i r***n.BasChrille skrev:Tack för en riktigt bra kväll, det svängde så jag höll på att trilla ur stolen.
-Hur ska detta gå?
Det löste sig emellertid, och poserna avlöste varandra.
Kul att se tre! av rikets bästa basister på samma scen.
Ett otroligt sväng och "Old school sound".
TVR!
Because Porsche are for girls.
Because Porsche are for girls.
MikeO skrev:Samma här. Blev dock ordentligt oroad av att se Dereborn i kostym, rakryggad som det satt ett kvastskafit i r***n.BasChrille skrev:Tack för en riktigt bra kväll, det svängde så jag höll på att trilla ur stolen.
-Hur ska detta gå?
Det löste sig emellertid, och poserna avlöste varandra.
Kul att se tre! av rikets bästa basister på samma scen.
Ett otroligt sväng och "Old school sound".

Kul att ni diggade! Kul att ses o tjöta lite också, det är inte utan att man börjar se fram emot Glanshammar...
By the way, ingen kostym förekommer på scenen.
Däremot en kavaj och en (vit) smoking.
Det är skillnad det!

- Backlund
- Medlem++
Kanonbra i Gävle igår Dereborn! Honan tyckte det var underbart också
Väldigt roligt upplägg och vilka musiker! Hade glömt bort att Torbjörn är så grym på gura. Grym kör var det ju också
Kören och basen hördes lite otydligt ibland, men det kanske berodde på att vi satt på balkongen till vänster. Det var riktigt kul också att se att alla i ensemblen hade roligt!
Ska också tillägga att jag tycker ditt gitarrkomp var grymt snärtigt och bra! Inte så där mjäkigt och tråkigt som jag oftast har hört hos andra.
Stort tack för en kanonshow och biljetterna!
Ett bra avslut på födelsedagen 

Ska också tillägga att jag tycker ditt gitarrkomp var grymt snärtigt och bra! Inte så där mjäkigt och tråkigt som jag oftast har hört hos andra.
Stort tack för en kanonshow och biljetterna!

KUL att ni gillade showen! Och tack för gitarrism-beröm!Backlund skrev:Kanonbra i Gävle igår Dereborn! Honan tyckte det var underbart ocksåVäldigt roligt upplägg och vilka musiker! Hade glömt bort att Torbjörn är så grym på gura. Grym kör var det ju också
Kören och basen hördes lite otydligt ibland, men det kanske berodde på att vi satt på balkongen till vänster. Det var riktigt kul också att se att alla i ensemblen hade roligt!
Stort tack för en kanonshow och biljetterna!Ett bra avslut på födelsedagen
Tobbe är KÖNG på gitarr. Han e fan bäst i sverige.
Grattis i efterskott!
/J
- Geddan
- VIP medlem
Lite pilsner efter?dereborn skrev:Finns det ett "konserthuscafé" eller liknande?Matte skrev:Lite fika innan?dereborn skrev:Blir kul det!Geddy_Lee skrev:Ser fam emot söndag!
Hörs lite när det närmar sej!
I så fall förslagsvis där, typ 17 - 17.30!

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
-
- VIP medlem
- BasChrille
- Medlem
- Punkster
- Medlem+++
Jag är påMatte skrev:Visst. Kan funka det med.Geddy_Lee skrev:Lite pilsner efter?dereborn skrev:Finns det ett "konserthuscafé" eller liknande?Matte skrev:Lite fika innan?dereborn skrev:Blir kul det!Geddy_Lee skrev:Ser fam emot söndag!
I så fall förslagsvis där, typ 17 - 17.30!

/Linus
- Walka
- Kontot är inaktiverat
Re: ELVIS forever - Friplåtar OK!
vem kranar giget? (foh och monitor)dereborn skrev:Har nu fått veta att det går att fixa friplåtar . inom rimliga gränser (vi har 15-20 plåtar per gig att fördela inom bandet.)
För att minimera belastningen på min arma hjärna ber jag alla hugade att hojta till i denna tråd! ÄVEN dom av er som jag haft kontakt med via PM etc tidigare. Då minskar risken att jag missar nåt, OK? PM-Inboxen kan bli full etc etc
Skriv plats, datum, namn och önskat antal biljetter!
För nytillkomna tittare hänvisar vi till http://www.livenation.se/elvisforever och kalendern här på forumet.
Basisten (Tomas Schuldt fr Eskilstuna) är svinbra, särskilt på Slap-kontra! Värt att kolla bara för honom faktiskt. Showen är faktiskt rätt cool ÄVEN om man inte är retro/elvis-freak. Fantastisk gitarrist, fett blås o svängigt band överhuvudtaget.
(Jag har lyckats nästla mej in på barytongitarr på 2 låtar, så man inte tappar kontakten med basfrekvenserna HELT )
Medlemspresentation
Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Vore ju kanontrevligt med en fika innan!Punkster skrev:Jag är påMatte skrev:Visst. Kan funka det med.Geddy_Lee skrev:Lite pilsner efter?dereborn skrev:Finns det ett "konserthuscafé" eller liknande?Matte skrev:Lite fika innan?dereborn skrev:Blir kul det!Geddy_Lee skrev:Ser fam emot söndag!
I så fall förslagsvis där, typ 17 - 17.30!Osäkert om Cafét i Konserthuset är öppet, annars kan man ju kanske knalla upp på Drottninggatan...? Osså en Pilsner på Stallycktan efteråt

"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ELVIS forever - Friplåtar OK!
FOH: Mathias Andersson, Monitor: Daniel Rüdén.Walka skrev:vem kranar giget? (foh och monitor)dereborn skrev:Har nu fått veta att det går att fixa friplåtar . inom rimliga gränser (vi har 15-20 plåtar per gig att fördela inom bandet.)
För att minimera belastningen på min arma hjärna ber jag alla hugade att hojta till i denna tråd! ÄVEN dom av er som jag haft kontakt med via PM etc tidigare. Då minskar risken att jag missar nåt, OK? PM-Inboxen kan bli full etc etc
Skriv plats, datum, namn och önskat antal biljetter!
För nytillkomna tittare hänvisar vi till http://www.livenation.se/elvisforever och kalendern här på forumet.
Basisten (Tomas Schuldt fr Eskilstuna) är svinbra, särskilt på Slap-kontra! Värt att kolla bara för honom faktiskt. Showen är faktiskt rätt cool ÄVEN om man inte är retro/elvis-freak. Fantastisk gitarrist, fett blås o svängigt band överhuvudtaget.
(Jag har lyckats nästla mej in på barytongitarr på 2 låtar, så man inte tappar kontakten med basfrekvenserna HELT )
Båda jobbar åt Music & Lights från Västerås. Kör FOH på nya Protoolsbordet!