Leo, naturligtvis!fieldflower skrev:Namn är inte riktigt bestämt än...
Pbas är aningen för nördigt, me thinks.
Leo, naturligtvis!fieldflower skrev:Namn är inte riktigt bestämt än...
fieldflower skrev:Om man skall ha bas-tema och betänker att det är en hona av rasen Maine Coon kanske "Bastant" är ett bra namn..?
Men inte är det gulligt, så det lär bli nedröstat.
Men Bastonad då?Per skrev:En kompromiss (!): Både bas och inte, om missan får heta Bastet.
https://lundinorient.wordpress.com/prak ... an-bastet/
En (faktiskt två!)alldeles för bra idé för att tillåtas försvinna i mängden av prima förslag!RexHunter skrev:Jazz?
Strålande bra!Body&Soul skrev:Är den inte rumsren kan den heta Fritz The Scat.
Tjaa, min kompis Pierre har en honkatt som heter Harald.fieldflower skrev:Jazz hade varit jättebra om inte förra katten hetat just Jazz.
Fritz tycker jag är sådär på en hona.
(Men bra film, om man ser den lite på lyset.)
Kustom! Hon ska förstås heta Kustom!AlbinH skrev:Tjaa, min kompis Pierre har en honkatt som heter Harald.fieldflower skrev:Jazz hade varit jättebra om inte förra katten hetat just Jazz.
Man skall inte skåda given katt i munnen.
Men Gibson då?
jo just... NOOOOOTfieldflower skrev:Kustom! Hon ska förstås heta Kustom!AlbinH skrev:Tjaa, min kompis Pierre har en honkatt som heter Harald.fieldflower skrev:Jazz hade varit jättebra om inte förra katten hetat just Jazz.
Man skall inte skåda given katt i munnen.
Men Gibson då?
Och det kan jag intala mig ända tills hustrun läser i tråden.
Per skrev:Samtidigt i i ett ombonat hem i Kongl. Hufvudstaden
ff: Åh, herre gud, nu börjar de...
ff 's pfyrix: Vad är det, älskling?
ff: Nu tror virrhjärnorna, att de ska döpa katten.
ff 's pfyrix: Men vad är det där för korkade förslag?
ff: Det ena sämre än det andra!
ff 's pfyrix: Hur orkar du hänga med de där typerna?
ff: Att de aldrig ger sig...
Jag visste det. Jag är närmast med Fritz The Scat.ff´s pfyrix skrev:Under tiden heter hon pruttkatt för hon är i olag i magen så lämnar hon inte bajsavtryck på golvet så fiser hon så man blir snurrig.
BS-grytan.Body&Soul skrev:Jag visste det. Jag är närmast med Fritz The Scat.ff´s pfyrix skrev:Under tiden heter hon pruttkatt för hon är i olag i magen så lämnar hon inte bajsavtryck på golvet så fiser hon så man blir snurrig.
pfyrix? Då kan du ge namnet Idefix till kattan, särskilt då husse ramlade ner i grytan som liten.
..., vilket lätt förkortas till "Skatt", och då är B&S närmast igen.fieldflower skrev: "Skitkatt" kanske..?
Kisse kommer inte heta Fritz!Per skrev:..., vilket lätt förkortas till "Skatt", och då är B&S närmast igen.fieldflower skrev: "Skitkatt" kanske..?
Shewolf?fieldflower skrev:Scatcat är också hankatt - blir helt fel.