Nikkor 35/1,4 AIS @ f/2:

Nikkor 200/4 AI @ f/4:

Jag har inte använt tvåhundran på riktigt länge, men jag tror bestämt att jag ska börja göra det igen. Den är helt grym! Jätteliten och lätt, och skarp från full bländaröppning.

Där kan min soppmissbrukande granne flytta in.Makten skrev:Beckomberga mentalsjukhus är sådär lagom omysigt.
Nikkor 35/1,4 AIS @ f/2:
Nikkor 200/4 AI @ f/4:
Jag har inte använt tvåhundran på riktigt länge, men jag tror bestämt att jag ska börja göra det igen. Den är helt grym! Jätteliten och lätt, och skarp från full bländaröppning.Kostade hela 350:-.
Jävligt fint! Jag tänkte verkligen "det här måste vara analogt" innan jag läste slutkommentaren. Fan vet vad det är, men stenåldern är ganska vacker.Gamba skrev:OMEGA 1 med pressad kodakchrome 64 (stenålder alltså!!)
Jajjomen!Cuba skrev:Makten! Är det LX-3?
Jag har fattat nån slags misstanke om att du bor i Granberg (öster om det gamla järnvägsspåret till Edsbyn), för där står en Camaro som ser ut som din.blackparkas skrev:Känner faktiskt inte igen det om jag ska vara ärlig, men jag är sällan i de trakter som du har släkt.
Vad var det för släkt som bodde där ute?
Är det den där kåken du är i när du är här uppe? Till salu månne?
Nä, det vid Voxsjön ligger lite högre upp. Detta är vid Lenninge, precis innan Voxnan rinner ut i Ljusnan. Fast söder om "stora vägen".blackparkas skrev:Ok, det är alltså kraftverket där vid Voxsjön, var länge sedan jag var där, hade för mig att det var mindre...
Nix, har varit i släkten i 20 (!) generationer, så den förblir nog där.Men kåken är alltså inte till salu?
Åhå, då får jag revidera och komma på attack-fika nån gång i sommar.Har för mig du sa förut att du var utåt Hällbo, isf är det väldigt långt till Prästnäset och det där kraftverket.
Nej, jag bor inte på Granberg, jag bor alldeles bakom Ica Kvantum.
Camurkan står i garaget.
Eller lära dig lite lagom bildbehandling.Cuba skrev:Då måste ja lära mig fota....!
nä fan vet vad det är men nåt är det med stenåldersbilderMakten skrev:Jävligt fint! Jag tänkte verkligen "det här måste vara analogt" innan jag läste slutkommentaren. Fan vet vad det är, men stenåldern är ganska vacker.Gamba skrev:OMEGA 1 med pressad kodakchrome 64 (stenålder alltså!!)