Ja, det var många bra bilder, men kommentarerna (de som kommer fram om man håller pekaren över bilden) var genomgående naiva, okänsliga och dumma. En och annan LITE rolig också, kanske.
Ja jävlar. Det märkte inte jag när jag kollade. Fånigt.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
blackparkas skrev:Du är en bajskorv Makten.
Jag hatar dig.
Jag vet! Men nu ska du vända det rättom! Du har naturen som jag vill ha, precis runt hörnet.
Motivet finns nästan alltid mitt framför näsan på en. Själv ska jag åka ut i förorten imorgon. Blir det en bild så blir det en bild. Blir det inte någon bild så är det ingen katastrof heller.
Tillägg: Jag måste förresten bjuda på en bild av katten Rufus, som här är ute i -15 grader. Han är bara några månader gammal och har inte varit utomhus i varmgrader alls. Bollnäskylan blev hans elddop, som han klarade utmärkt!
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Ja, det är så grymt vackert här uppe nu och har varit i flera veckor men för det första hinner jag aldrig ut och ta några bilder, för det andra så har jag inte fått tillbaka min kamera än och tycker inte D40:n jag fick låna känns lika kul att fota med, tycker inte bilderna blir alls lika bra heller om jag ska vara ärlig.
Sedan för det tredje så är jag helt hopplöst usel på att hitta bra motiv.
Jag ser landskap och detaljer som är så läckra och vackra men när man tittar på dem genom kameran så ser det inte alls lika fantastiskt ut...
blackparkas skrev:Ja, det är så grymt vackert här uppe nu och har varit i flera veckor men för det första hinner jag aldrig ut och ta några bilder, för det andra så har jag inte fått tillbaka min kamera än och tycker inte D40:n jag fick låna känns lika kul att fota med, tycker inte bilderna blir alls lika bra heller om jag ska vara ärlig.
Sedan för det tredje så är jag helt hopplöst usel på att hitta bra motiv. Jag ser landskap och detaljer som är så läckra och vackra men när man tittar på dem genom kameran så ser det inte alls lika fantastiskt ut...
Men då är du en jäkligt bra bit på väg, kan jag säga. Det är många som inte ens ser alls, ur det perspektivet.
Du får öva, öva öva lite till! Utifrån de bilder jag har sett som du lagt upp hittills, så tycker jag att du har ett gott öga. Odla det!
Makten skrev:Du får öva, öva öva lite till! Utifrån de bilder jag har sett som du lagt upp hittills, så tycker jag att du har ett gott öga. Odla det!
+ hur mycket du vill!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Ja, får ta igen lite när jag får tillbaka kameran. Är väl en månad sedan jag skickade in den nu så den borde vara färdig snart kan man tycka...
Har ju iofs varit helger och dylikt...
Ska ut och fara lite i grannkommunen på söndag och kameran får bli med, tyvärr så är det svårt att ta sig ut på rejäla turer för att enbart fota med familj och jobb och allt för tillfället så man har med kameran ibland utifall man skulle springa på något vackert.
Fotade några bilder förra helgen som förmodligen blev skit, har inte ens orkat lägga in dem i datorn för att se hur det blev än...
blackparkas skrev:Ja, får ta igen lite när jag får tillbaka kameran. Är väl en månad sedan jag skickade in den nu så den borde vara färdig snart kan man tycka...
Har ju iofs varit helger och dylikt...
Ska ut och fara lite i grannkommunen på söndag och kameran får bli med, tyvärr så är det svårt att ta sig ut på rejäla turer för att enbart fota med familj och jobb och allt för tillfället så man har med kameran ibland utifall man skulle springa på något vackert.
Fotade några bilder förra helgen som förmodligen blev skit, har inte ens orkat lägga in dem i datorn för att se hur det blev än...
Jag har uppenbarligen missat vad som hänt med din kamera, men jag gissar på något knas. Trist.
Det är väl kanske inte någon tröst, men jag har haft sååååå mycket problem med mina prylar under den tid jag fotograferat. Det är bara att bita ihop och vänta på att få sakerna i det skick de ska vara.
Man behöver inte dra på rejäla turer heller. Men det kan hjälpa ibland eftersom det ger inspiration! Det absolut svåraste (i mitt tycke) är att fånga sin omgivning och vardag på bild, på ett vettigt sätt.
Som sagt; jag är helt säker på att du har rätt förutsättningar för att kunna ta bra bilder eftersom du SER saker.
Kan du SE och hitta motivet, så kan du fotografera.
Det började med att laddaren inte fungerade, tog en stund innan butiken lyckade skicka upp en fungerande och sedan dog kameran för mig när vi var i London med 2 dagar kvar som skulle förevigas... Tanken var ju förstås att ha Ixusen med utifall men det glömdes bort...
Hade väl hunnit tagit 1500 bilder eller nå´t med D5000 innan den bara slocknade och inte gick att få igång..
Skickade ner den och den är väl hos Nikon nu i väntan på att jag ska få nå´t härligt fuktskadebesked eller nå´t i den stilen..