"Jag behöver en kram"-tråden

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Peppar skrev:Hoho.
Sen ettårsdagen av min fars död så har mitt psyke gått mer o mer åt helvete.
Försöker få tag på min psykolog, går inte bra.
Och idag var nog den dag jag har mått sämst. Någonsin.
Bamsekram på dig! :hug:

Min mor dog när jag var 30 och då var min halvbror 13. Fyra år senare dog min styvfar, brorsans far. Han blev av med båda sina föräldrar innan han fyllt 18. Han har tagit hand om sig själv sedan dess med mig och syrran som enda familj i livet. Han pratar ofta om hur han försöker vända det som händer honom i livet till någonting positiv även när det är tufft och han försöker se saker och ting långsiktigt. Han är 28 nu och pluggar i Australien. Det går jättebra för honom men det var rackarns tufft under några år. Det är lättare att se saker långsiktigt när man blir lite äldre men jag tror att det är lite där tricket är. Lås inte fast tankarna helt i nuet. Om din far var en bra människa, hedra honom. Ibland blir det inte som man vill i livet och ibland får man inte chansen att spendera så lång tid som man hade önskat med vissa personer. Shit happens, på något vis. Och hur gör man då för att göra det bästa av situationen? Denna har postats här många gånger tidigare men det är fortfarande bland det bästa jag sätt vad det gäller positivt tänkande på nätet:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Gc4HGQHgeFE[/youtube]

Jag gillar tanken att man ska fokusera på det man har och inte på det man inte har. Och att hedra dom som gått bort för tidigt om det känns rätt. En av mina närmaste vänner gick bort förra året, på tok för tidigt i livet. Mer positiv människa får man leta efter. Jag saknar honom som satan men jag försöker mer fokusera på vilken tur jag haft som faktiskt fick en chans att lära känna honom och umgås med honom i nästan 15 år. Jag hade gärna fortsatt att hänga med honom men det får jag inte. Shit happens. Men jag är väldigt glad för dom åren vi faktiskt fick. Dom berikade mitt liv. Han berikade mitt liv. Och det är jag tacksam för. Jag vet att brorsan har lite samma syn på livet. Ta vara på det man har. I övrigt så löser sig saker och ting. Allt ordnar sig. Det tar ett litet tag ibland bara. Jag känner inte någon som inte haft det tufft i perioder i livet. Men det löser sig.

Allt gott, mannen.

MVH//Jan
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem

Inlägg av Boom »

Kram Peppar!
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Kram å ryggdunk Peppar.
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Rejäl kram från mej också, Peppar!!
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

JanTheWhite skrev:
Bamsekram på dig! :hug:

Min mor dog när jag var 30 och då var min halvbror 13. Fyra år senare dog min styvfar, brorsans far. Han blev av med båda sina föräldrar innan han fyllt 18. Han har tagit hand om sig själv sedan dess med mig och syrran som enda familj i livet. Han pratar ofta om hur han försöker vända det som händer honom i livet till någonting positiv även när det är tufft och han försöker se saker och ting långsiktigt. Han är 28 nu och pluggar i Australien. Det går jättebra för honom men det var rackarns tufft under några år. Det är lättare att se saker långsiktigt när man blir lite äldre men jag tror att det är lite där tricket är. Lås inte fast tankarna helt i nuet. Om din far var en bra människa, hedra honom. Ibland blir det inte som man vill i livet och ibland får man inte chansen att spendera så lång tid som man hade önskat med vissa personer. Shit happens, på något vis. Och hur gör man då för att göra det bästa av situationen? Denna har postats här många gånger tidigare men det är fortfarande bland det bästa jag sätt vad det gäller positivt tänkande på nätet:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Gc4HGQHgeFE[/youtube]

Jag gillar tanken att man ska fokusera på det man har och inte på det man inte har. Och att hedra dom som gått bort för tidigt om det känns rätt. En av mina närmaste vänner gick bort förra året, på tok för tidigt i livet. Mer positiv människa får man leta efter. Jag saknar honom som satan men jag försöker mer fokusera på vilken tur jag haft som faktiskt fick en chans att lära känna honom och umgås med honom i nästan 15 år. Jag hade gärna fortsatt att hänga med honom men det får jag inte. Shit happens. Men jag är väldigt glad för dom åren vi faktiskt fick. Dom berikade mitt liv. Han berikade mitt liv. Och det är jag tacksam för. Jag vet att brorsan har lite samma syn på livet. Ta vara på det man har. I övrigt så löser sig saker och ting. Allt ordnar sig. Det tar ett litet tag ibland bara. Jag känner inte någon som inte haft det tufft i perioder i livet. Men det löser sig.

Allt gott, mannen.

MVH//Jan
Grymt filmklipp. Den här killen höll föredrag hos min förra arbetsgivare. Man var något peppad efter den presentationen kan jag säga:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QrSLb7hWSMc[/youtube]
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Händer massor på jobbet.
Kul reunion med gamla kompisar i helgen, där planen är att jag trubadurar under kvällen.
Hela familjen tvärsjuk.
Jag börjar känna mig sjuk.
Fan.
:(
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

fieldflower skrev:Händer massor på jobbet.
Kul reunion med gamla kompisar i helgen, där planen är att jag trubadurar under kvällen.
Hela familjen tvärsjuk.
Fan.
Kram!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Cuba skrev:Grymt filmklipp. Den här killen höll föredrag hos min förra arbetsgivare. Man var något peppad efter den presentationen kan jag säga:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QrSLb7hWSMc[/youtube]
Tack för klippet. Väldigt bra. Själv brukar jag ofta titta på den depresiva roboten Marvin i Liftarens guide till galaxen när jag behöver få fart på mig.....

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dxp1AqWleT4[/youtube]

Hur man än mår så mår man ALLTID bättre än honom. Humor är bra för att rycka upp sig. :)
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Hela familjen tvärsjuk.
Fan.
Esberitox, c-vitamin och drick mycket vätska! Det kan ibland funka för att hålla skiten borta om det inte brutit ut än. Hoppas att du håller dig frisk. Kramas. :nickar:
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

JanTheWhite skrev:
Hela familjen tvärsjuk.
Fan.
Esberitox, c-vitamin och drick mycket vätska! Det kan ibland funka för att hålla skiten borta om det inte brutit ut än. Hoppas att du håller dig frisk. Kramas. :nickar:
Fast iom att både hustru, 2-åring och 9-veckors också är sjuka med feber och grejer börjar jag inse att det redan är kört...
Klart det vore skönt att slippa bli sjuk, men jag är rädd att tor-fre på jobbet och kulgrejerna i helgen redan är borta.

Edit: Fast det hade kunnat vara värre - det kunde varit inför nästa helg...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Kongo
Medlem+

Inlägg av Kongo »

fieldflower skrev:
JanTheWhite skrev:
Hela familjen tvärsjuk.
Fan.
Fast iom att både hustru, 2-åring och 9-veckors också är sjuka med feber och grejer börjar jag inse att det redan är kört...
Klart det vore skönt att slippa bli sjuk, men jag är rädd att tor-fre på jobbet och kulgrejerna i helgen redan är borta.

Edit: Fast det hade kunnat vara värre - det kunde varit inför nästa helg...
Hemska tanke
<b>Diskant?</b>
Hagström IIB '66/'67, Fender Bassman 100T, Dynacord Eminent 60-nångång, Marshall JCM800 1580 1x18, pedaler, pedaler

En som är för att vara emot
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem

Inlägg av magnusb »

Efter en asbra spelning där alla på stället är nöjda, svettiga o halvfulla samt att alla i bandet gör high-five av glädje SAMTIDIGT som man känner själv att man gjort sin sämsta insats på basen på flera år :?

Kan det vara värt en kram?
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Fick just reda på att jag kommer att stå utan ekonomisk inkomst från och med den 25/5. Känner att en kram vore på sin plats.
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Masayo skrev:Fick just reda på att jag kommer att stå utan ekonomisk inkomst från och med den 25/5. Känner att en kram vore på sin plats.
Varför?
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Samuel V skrev:
Masayo skrev:Fick just reda på att jag kommer att stå utan ekonomisk inkomst från och med den 25/5. Känner att en kram vore på sin plats.
Varför?
Det beror på att jag är färdig med min utbildning i juni samt att jag varken har fått tag på något jobb eller någon sommarkursplats.

EDIT: Klart att läget känns surt, men som tur är har jag kommit igång en del med att söka jobb så helt kört är det väl inte.
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Masayo skrev:
Samuel V skrev:
Varför?
Det beror på att jag är färdig med min utbildning i juni samt att jag varken har fått tag på något jobb eller någon sommarkursplats.

EDIT: Klart att läget känns surt, men som tur är har jag kommit igång en del med att söka jobb så helt kört är det väl inte.
Ah!

Kämpa på! Det är inte svårt att hitta jobb om du har rätt inställning, är ambitiös och har social kompetens!
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Hoppas det löser sej, Masayo. Du får en kram av mej!
Själv har jag, visserligen helt självförvållat, ett svullet knä. Ställde upp i nån idiotisk springa-på-asfalt-stafett i lördags, och sen ett par tennismatcher igår... nu doftar jag hästliniment!
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Har en sån förfärlig blåsa mitt på tungan att jag känner mig som smärta på två ben. Jag är en smula deprimerad också men blåsan är verkligen inget att leka med så den får gå först.
Användarvisningsbild
Inavladbonnby
Medlem

Inlägg av Inavladbonnby »

Utmanade mit havererande psyke och tog tillbaka mitt ex för knappt en vecka sen. Fick som "belöning" att hon dumpade mig igår för att festa med med ett gäng brudar. Bör tillägas att hon är väldigt bisexuell...
Fruntimmer...
"Rock n´Roll Or The Gutter"
Användarvisningsbild
Peppar
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av Peppar »

Inavladbonnby skrev:Utmanade mit havererande psyke och tog tillbaka mitt ex för knappt en vecka sen. Fick som "belöning" att hon dumpade mig igår för att festa med med ett gäng brudar. Bör tillägas att hon är väldigt bisexuell...
Fruntimmer...
Stor kram!
Jag känner igen det där med "väldigt bisexuell". Mitt ex är sån också.
Tripod skrev:Ha, vilken sjuk miljö för den musiken. Dödsmetall eller vad det är ute i granskogen.

Som en vän mö i folkdräkt som sjunger en vallvisa, placerad på en lastbilsparkering.
Användarvisningsbild
Inavladbonnby
Medlem

Inlägg av Inavladbonnby »

Peppar skrev:
Inavladbonnby skrev:Utmanade mit havererande psyke och tog tillbaka mitt ex för knappt en vecka sen. Fick som "belöning" att hon dumpade mig igår för att festa med med ett gäng brudar. Bör tillägas att hon är väldigt bisexuell...
Fruntimmer...
Stor kram!
Jag känner igen det där med "väldigt bisexuell". Mitt ex är sån också.
De känns ju jäkigt stabilt tills man inser att de nu är dubbelt så stor risk att dom är otrogen eller något..
"Rock n´Roll Or The Gutter"
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Kram kompis...
kom ihåg att tjejer inte är som andra killar....
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Jag är inte ett dugg glad idag, eller under hela våren/försommaren för den delen. Allergimedicinerna uddar av glädjen och gör mig nedstämd, trött och muntorr. Har inte sovit mer än ett par timmar/natt under hela våren. Astmamedicinerna gör mig skakis och hispig. Det börjar avta nu men snart börjar gräset blomma och då börjar det om. :? Samma visa varje vår/sommar. Nästan hela släkten har samma skit. Vad som även är lika i släkten är att allergireaktionerna avtar med åldern :joy: .

Är det någon som känner igen sig i den här skiten?
Användarvisningsbild
Kongo
Medlem+

Inlägg av Kongo »

Cuba skrev:Jag är inte ett dugg glad idag, eller under hela våren/försommaren för den delen. Allergimedicinerna uddar av glädjen och gör mig nedstämd, trött och muntorr. Har inte sovit mer än ett par timmar/natt under hela våren. Astmamedicinerna gör mig skakis och hispig. Det börjar avta nu men snart börjar gräset blomma och då börjar det om. :? Samma visa varje vår/sommar. Nästan hela släkten har samma skit. Vad som även är lika i släkten är att allergireaktionerna avtar med åldern :joy: .

Känner inte igen mig ett dugg, och det är jag glad för. Du har min sympati! :hug:
<b>Diskant?</b>
Hagström IIB '66/'67, Fender Bassman 100T, Dynacord Eminent 60-nångång, Marshall JCM800 1580 1x18, pedaler, pedaler

En som är för att vara emot
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Kongo skrev:
Cuba skrev:Jag är inte ett dugg glad idag, eller under hela våren/försommaren för den delen. Allergimedicinerna uddar av glädjen och gör mig nedstämd, trött och muntorr. Har inte sovit mer än ett par timmar/natt under hela våren. Astmamedicinerna gör mig skakis och hispig. Det börjar avta nu men snart börjar gräset blomma och då börjar det om. :? Samma visa varje vår/sommar. Nästan hela släkten har samma skit. Vad som även är lika i släkten är att allergireaktionerna avtar med åldern :joy: .

Känner inte igen mig ett dugg, och det är jag glad för. Du har min sympati! :hug:
Tack, trots att du är kommunist. :hug:
Skriv svar