[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 1014: Undefined array key 3 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) "Jag behöver en kram"-tråden - Sida 8 - PrataBas
Peppar skrev:Hoho.
Sen ettårsdagen av min fars död så har mitt psyke gått mer o mer åt helvete.
Försöker få tag på min psykolog, går inte bra.
Och idag var nog den dag jag har mått sämst. Någonsin.
Bamsekram på dig!
Min mor dog när jag var 30 och då var min halvbror 13. Fyra år senare dog min styvfar, brorsans far. Han blev av med båda sina föräldrar innan han fyllt 18. Han har tagit hand om sig själv sedan dess med mig och syrran som enda familj i livet. Han pratar ofta om hur han försöker vända det som händer honom i livet till någonting positiv även när det är tufft och han försöker se saker och ting långsiktigt. Han är 28 nu och pluggar i Australien. Det går jättebra för honom men det var rackarns tufft under några år. Det är lättare att se saker långsiktigt när man blir lite äldre men jag tror att det är lite där tricket är. Lås inte fast tankarna helt i nuet. Om din far var en bra människa, hedra honom. Ibland blir det inte som man vill i livet och ibland får man inte chansen att spendera så lång tid som man hade önskat med vissa personer. Shit happens, på något vis. Och hur gör man då för att göra det bästa av situationen? Denna har postats här många gånger tidigare men det är fortfarande bland det bästa jag sätt vad det gäller positivt tänkande på nätet:
Jag gillar tanken att man ska fokusera på det man har och inte på det man inte har. Och att hedra dom som gått bort för tidigt om det känns rätt. En av mina närmaste vänner gick bort förra året, på tok för tidigt i livet. Mer positiv människa får man leta efter. Jag saknar honom som satan men jag försöker mer fokusera på vilken tur jag haft som faktiskt fick en chans att lära känna honom och umgås med honom i nästan 15 år. Jag hade gärna fortsatt att hänga med honom men det får jag inte. Shit happens. Men jag är väldigt glad för dom åren vi faktiskt fick. Dom berikade mitt liv. Han berikade mitt liv. Och det är jag tacksam för. Jag vet att brorsan har lite samma syn på livet. Ta vara på det man har. I övrigt så löser sig saker och ting. Allt ordnar sig. Det tar ett litet tag ibland bara. Jag känner inte någon som inte haft det tufft i perioder i livet. Men det löser sig.
Bamsekram på dig!
Min mor dog när jag var 30 och då var min halvbror 13. Fyra år senare dog min styvfar, brorsans far. Han blev av med båda sina föräldrar innan han fyllt 18. Han har tagit hand om sig själv sedan dess med mig och syrran som enda familj i livet. Han pratar ofta om hur han försöker vända det som händer honom i livet till någonting positiv även när det är tufft och han försöker se saker och ting långsiktigt. Han är 28 nu och pluggar i Australien. Det går jättebra för honom men det var rackarns tufft under några år. Det är lättare att se saker långsiktigt när man blir lite äldre men jag tror att det är lite där tricket är. Lås inte fast tankarna helt i nuet. Om din far var en bra människa, hedra honom. Ibland blir det inte som man vill i livet och ibland får man inte chansen att spendera så lång tid som man hade önskat med vissa personer. Shit happens, på något vis. Och hur gör man då för att göra det bästa av situationen? Denna har postats här många gånger tidigare men det är fortfarande bland det bästa jag sätt vad det gäller positivt tänkande på nätet:
Jag gillar tanken att man ska fokusera på det man har och inte på det man inte har. Och att hedra dom som gått bort för tidigt om det känns rätt. En av mina närmaste vänner gick bort förra året, på tok för tidigt i livet. Mer positiv människa får man leta efter. Jag saknar honom som satan men jag försöker mer fokusera på vilken tur jag haft som faktiskt fick en chans att lära känna honom och umgås med honom i nästan 15 år. Jag hade gärna fortsatt att hänga med honom men det får jag inte. Shit happens. Men jag är väldigt glad för dom åren vi faktiskt fick. Dom berikade mitt liv. Han berikade mitt liv. Och det är jag tacksam för. Jag vet att brorsan har lite samma syn på livet. Ta vara på det man har. I övrigt så löser sig saker och ting. Allt ordnar sig. Det tar ett litet tag ibland bara. Jag känner inte någon som inte haft det tufft i perioder i livet. Men det löser sig.
Allt gott, mannen.
MVH//Jan
Grymt filmklipp. Den här killen höll föredrag hos min förra arbetsgivare. Man var något peppad efter den presentationen kan jag säga:
Händer massor på jobbet.
Kul reunion med gamla kompisar i helgen, där planen är att jag trubadurar under kvällen.
Hela familjen tvärsjuk.
Jag börjar känna mig sjuk.
Fan.
fieldflower skrev:Händer massor på jobbet.
Kul reunion med gamla kompisar i helgen, där planen är att jag trubadurar under kvällen.
Hela familjen tvärsjuk.
Fan.
Tack för klippet. Väldigt bra. Själv brukar jag ofta titta på den depresiva roboten Marvin i Liftarens guide till galaxen när jag behöver få fart på mig.....
Hela familjen tvärsjuk.
Fan.
Esberitox, c-vitamin och drick mycket vätska! Det kan ibland funka för att hålla skiten borta om det inte brutit ut än. Hoppas att du håller dig frisk. Kramas.
Hela familjen tvärsjuk.
Fan.
Esberitox, c-vitamin och drick mycket vätska! Det kan ibland funka för att hålla skiten borta om det inte brutit ut än. Hoppas att du håller dig frisk. Kramas.
Fast iom att både hustru, 2-åring och 9-veckors också är sjuka med feber och grejer börjar jag inse att det redan är kört...
Klart det vore skönt att slippa bli sjuk, men jag är rädd att tor-fre på jobbet och kulgrejerna i helgen redan är borta.
Edit: Fast det hade kunnat vara värre - det kunde varit inför nästa helg...
Hela familjen tvärsjuk.
Fan.
Fast iom att både hustru, 2-åring och 9-veckors också är sjuka med feber och grejer börjar jag inse att det redan är kört...
Klart det vore skönt att slippa bli sjuk, men jag är rädd att tor-fre på jobbet och kulgrejerna i helgen redan är borta.
Edit: Fast det hade kunnat vara värre - det kunde varit inför nästa helg...
Efter en asbra spelning där alla på stället är nöjda, svettiga o halvfulla samt att alla i bandet gör high-five av glädje SAMTIDIGT som man känner själv att man gjort sin sämsta insats på basen på flera år
Kan det vara värt en kram?
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Hoppas det löser sej, Masayo. Du får en kram av mej!
Själv har jag, visserligen helt självförvållat, ett svullet knä. Ställde upp i nån idiotisk springa-på-asfalt-stafett i lördags, och sen ett par tennismatcher igår... nu doftar jag hästliniment!
Har en sån förfärlig blåsa mitt på tungan att jag känner mig som smärta på två ben. Jag är en smula deprimerad också men blåsan är verkligen inget att leka med så den får gå först.
Utmanade mit havererande psyke och tog tillbaka mitt ex för knappt en vecka sen. Fick som "belöning" att hon dumpade mig igår för att festa med med ett gäng brudar. Bör tillägas att hon är väldigt bisexuell...
Fruntimmer...
Inavladbonnby skrev:Utmanade mit havererande psyke och tog tillbaka mitt ex för knappt en vecka sen. Fick som "belöning" att hon dumpade mig igår för att festa med med ett gäng brudar. Bör tillägas att hon är väldigt bisexuell...
Fruntimmer...
Stor kram!
Jag känner igen det där med "väldigt bisexuell". Mitt ex är sån också.
Tripod skrev:Ha, vilken sjuk miljö för den musiken. Dödsmetall eller vad det är ute i granskogen.
Som en vän mö i folkdräkt som sjunger en vallvisa, placerad på en lastbilsparkering.
Inavladbonnby skrev:Utmanade mit havererande psyke och tog tillbaka mitt ex för knappt en vecka sen. Fick som "belöning" att hon dumpade mig igår för att festa med med ett gäng brudar. Bör tillägas att hon är väldigt bisexuell...
Fruntimmer...
Stor kram!
Jag känner igen det där med "väldigt bisexuell". Mitt ex är sån också.
De känns ju jäkigt stabilt tills man inser att de nu är dubbelt så stor risk att dom är otrogen eller något..
Jag är inte ett dugg glad idag, eller under hela våren/försommaren för den delen. Allergimedicinerna uddar av glädjen och gör mig nedstämd, trött och muntorr. Har inte sovit mer än ett par timmar/natt under hela våren. Astmamedicinerna gör mig skakis och hispig. Det börjar avta nu men snart börjar gräset blomma och då börjar det om. Samma visa varje vår/sommar. Nästan hela släkten har samma skit. Vad som även är lika i släkten är att allergireaktionerna avtar med åldern .
Är det någon som känner igen sig i den här skiten?
Cuba skrev:Jag är inte ett dugg glad idag, eller under hela våren/försommaren för den delen. Allergimedicinerna uddar av glädjen och gör mig nedstämd, trött och muntorr. Har inte sovit mer än ett par timmar/natt under hela våren. Astmamedicinerna gör mig skakis och hispig. Det börjar avta nu men snart börjar gräset blomma och då börjar det om. Samma visa varje vår/sommar. Nästan hela släkten har samma skit. Vad som även är lika i släkten är att allergireaktionerna avtar med åldern .
Känner inte igen mig ett dugg, och det är jag glad för. Du har min sympati!
Cuba skrev:Jag är inte ett dugg glad idag, eller under hela våren/försommaren för den delen. Allergimedicinerna uddar av glädjen och gör mig nedstämd, trött och muntorr. Har inte sovit mer än ett par timmar/natt under hela våren. Astmamedicinerna gör mig skakis och hispig. Det börjar avta nu men snart börjar gräset blomma och då börjar det om. Samma visa varje vår/sommar. Nästan hela släkten har samma skit. Vad som även är lika i släkten är att allergireaktionerna avtar med åldern .
Känner inte igen mig ett dugg, och det är jag glad för. Du har min sympati!