Ett råd i all ödmjukhet: 5-6 bilder är alltid bättre än 50-60 bilder. Är det för många så är det lätt hänt att man bläddrar förbi och inte riktigt bryr sig eller orkat titta.
Johannes skrev:Ett råd i all ödmjukhet: 5-6 bilder är alltid bättre än 50-60 bilder. Är det för många så är det lätt hänt att man bläddrar förbi och inte riktigt bryr sig eller orkat titta.
Det gick av bara farten
Blir lätt så när man har tråkigt på nattkvisten
Dom som orkar titta, dom tittar, och dom som inte orkar titta, dom hoppar över.
Johannes skrev:Ett råd i all ödmjukhet: 5-6 bilder är alltid bättre än 50-60 bilder. Är det för många så är det lätt hänt att man bläddrar förbi och inte riktigt bryr sig eller orkat titta.
Det gick av bara farten
MVH/Danne
Själv tycker jag ju fler desto bättre. Otroligt snygga bilder!
Nästan uteslutande JPG om det inte är till mitt fotoprojekt då jag fotar i Raw-format för minsta möjliga förlust av info..
Men i normalt dragande av reglagen och vid normal iso fungerar en jpg absolut lika bra som en raw-fil.. Däremot så fungerar det inte att överexponera och dra tillbaks information i en jpg som i en raw men däremot är det normala bruset likvärdigt i en underexponerad rawfil som en jpg-fil..
Så om jag inte kör högt iso så finns det inte så stor anledning att inte köra Jpg...
Det gick av bara farten
MVH/Danne
Själv tycker jag ju fler desto bättre. Otroligt snygga bilder!
Tackar! Kul att du gillar bilderna:)
Ja, det är ju en fototråd, så då är det väl trevligt att titta på just "foton"
http://www.extrafilm.se är billigt, men har inte specifitk 13x13 cm ...
... dessutom skriver de nåt om "färgförbättring, som ger dina bilder proffsig blaha blaha" ... vilket gör mig lite fundersam.
I vilket fall som helst har de alltid levererat utan problem
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger