Gehör!Geddy_Lee skrev: Fast vi kör ju som du ser nästan inga stand-alone-låtar...
så lite skulle du allt få glo på halsarna för att hänga med.
Band Posters
- Svensson
- Forumvärd
Okey, förklarar saken, den båten har nog legat i Luleå för många år sen. Fick inte riktigt ihop det vad låtlistor hade att göra med att vicka på pattar..Johannes skrev:Hahahahahaha! Ja, det där lät kanske lite konstigt och en förklaring är på sin plats: Pattan=Patricia, en nattklubbsbåt som ligger vid Slussen i Stockholm. Ett av få ställen i Stockholm som har coverband. Lämnar du setlistan på monitorn efter ett gig så kan nästa band använda den och bandet efter dem kan också använda den. Alla kör nämligen EXAKT samma låtar. Tråkigt men bekvämt, jag har hoppat in och vikarierat med de flesta banden som spelar där och jag har inte repat en enda gång.Svensson skrev:Är kanske hela grejen med covers eller? Lät lite spännande det där med att vicka på pattanJohannes skrev:Jag tror jag har spelat 100% av låtarna på eran inspelning. Varför spelar alla svenska coverband exakt samma låtar oavsett om de kommer från Gbg, Stockholm, Örebro eller Norrland? Det är ju iofs väldigt bekvämt att aldrig behöva lära sig nya låtar när man hoppar in och vickar på Pattan...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- knedy
- VIP medlem
Äsch, här har du en stärkare som är gjord att skita i istället.Geddy_Lee skrev::eviltongue: Ni är bara avundsjuka för att inte ni oxå får bajsa på en rörstärkare!!

http://www.blocket.se/vi/11268192.htm?ca=2_s
OnTopic: Jag har gjort vår affisch men ska göra en ny har jag tänkt. 60tals, psychadelia-inspirerad
Senast redigerad av knedy den ons 21 mar 2007, 22:33, redigerad totalt 1 gånger.
- micro
- Medlem
"Knappt använd"knedy skrev:Äsch, här har du en stärkare som är gjord att skita i istället.Geddy_Lee skrev::eviltongue: Ni är bara avundsjuka för att inte ni oxå får bajsa på en rörstärkare!!![]()
http://www.blocket.se/vi/11268192.htm?ca=2_s

man får vara glad att man får vara tacksam
Medlem av PrataBas gubbklubb 40++
Medlem av PrataBas gubbklubb 40++
- Geddan
- VIP medlem
Min bror hade en t-shirt med texten
"mycket kan man skita i....men inte en Harley"
Jag kanske ska uppdatera med en egen slogan?!
Min bror hade iofs oxå en t-shirt som det stod
"hellre morsan på Malmskilnadsgatan än brorsan på en Japan"
och...jag är näst intill benägen att hålla med.
"mycket kan man skita i....men inte en Harley"
Jag kanske ska uppdatera med en egen slogan?!
Min bror hade iofs oxå en t-shirt som det stod
"hellre morsan på Malmskilnadsgatan än brorsan på en Japan"
och...jag är näst intill benägen att hålla med.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- blackparkas
- Medlem++++
Det där var väl rätt onödigt Geddy!Geddy_Lee skrev:*funderar*
"mycket kan man skita i men inte en Vox"
*funderar vidare*
Hellre morsan på Malmskilnadsgatan än brorsan med en Warwick"
Jag som tyckte att du var en sympatisk man!
Men det gör inget som grabben min säger när han pissar utanför pottan så hela Nilen rinner över leksaksbilarna jag precis köpt åt honom....
Jag ska banne mig köpa en Fender och visa att det åtminstone finns en basist på detta forum som inte är trångsynt, inskränkt och enkelspårig!

För övrigt så måste jag säga att jag hatar typsnittet du har valt till låttitlarna på skivomslaget....
Se´n tyckte jag inte det gjorde så katastrofalt mycket faktiskt att du hade olika typsnitt på framsidan. Jag hade inte gjort det själv, men jag tyckte det funka ganska bra ändå.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Geddan
- VIP medlem
Men...mr Parkas.blackparkas skrev:Det där var väl rätt onödigt Geddy!Geddy_Lee skrev:*funderar*
"mycket kan man skita i men inte en Vox"
*funderar vidare*
Hellre morsan på Malmskilnadsgatan än brorsan med en Warwick"
Jag som tyckte att du var en sympatisk man!
Men det gör inget som grabben min säger när han pissar utanför pottan så hela Nilen rinner över leksaksbilarna jag precis köpt åt honom....
Jag ska banne mig köpa en Fender och visa att det åtminstone finns en basist på detta forum som inte är trångsynt, inskränkt och enkelspårig!
För övrigt så måste jag säga att jag hatar typsnittet du har valt till låttitlarna på skivomslaget....
Se´n tyckte jag inte det gjorde så katastrofalt mycket faktiskt att du hade olika typsnitt på framsidan. Jag hade inte gjort det själv, men jag tyckte det funka ganska bra ändå.
Jag har inga problem med Warwickar... Jag bara ville skoja till det lite.
Förstår inte varför du tar det så personligt.
I övrigt är jag tacksam för synpuknterna på omslaget.
Intressant!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- blackparkas
- Medlem++++
Hm. Vet inte vad jag ska göra för att min ironi ska uppfattas som... ironi....
Ville ju bara skoja till det tillbaka så att säga...
Hämdskoja....
Ville ju bara skoja till det tillbaka så att säga...
Hämdskoja....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Geddan
- VIP medlem
- Geddan
- VIP medlem
- Diesel
- Medlem++
Jag postar lite loggor/affischer i morron! Hobbyleker lite i Adobes programfamilj då och då.
(Kolla http://www.thejohnsons.se till att börja med, den loggan har jag gjort.)
(Kolla http://www.thejohnsons.se till att börja med, den loggan har jag gjort.)