Nu får det bli en whiskey istället, har ingen glögg hemma!
Hmmm, Geddy... är du en såndär svartfot som äter kräftor till påsk, och semlor iseptember också???Har aldrig fattat varför ngt som är så gott som glögg ska begränsas
till en så kort säsong?!
Haha, bara väntade på den...dereborn skrev:Men den där skånska kaffegöken...? Förångas inte alkoholen vid typ 75 grader celsius? Blir inte mycket yrsel kvar då ju!
Precäjs!dereborn skrev:Hmmm, Geddy... är du en såndär svartfot som äter kräftor till påsk, och semlor iseptember också???Har aldrig fattat varför ngt som är så gott som glögg ska begränsas
till en så kort säsong?!
Var sak har sin tid!
Säsonger är viktigt!!!
Vad går upp emot färskpotatis till midsommar? Men det är ju just för att man INTE fick färskpotatis till sillen varken vid jul eller påsk! Samma med glöggen till jul, begrips?
Kan inget om vin...och dricker framförallt inte vin...om det inte är vitt och innehåller sockerdricka.Crypto skrev:Jag är en nybörjare på vin, så jag efterlyser gärna fler vintips av er som är insatta.
Jag efterlyste tips av dem som ÄR insatta, inte av dig som inte kan nåt om vinGeddy_Lee skrev:Kan inget om vin...och dricker framförallt inte vin...om det inte är vitt och innehåller sockerdricka.Crypto skrev:Jag är en nybörjare på vin, så jag efterlyser gärna fler vintips av er som är insatta.
Men jag brukar handla Koonunga Hill om jag ska ha med mig vin nå´n gång. Funkar alltid.
Det är väl mer värt om ngn som inte kan ngt om vin lyckas varje gång.Crypto skrev:Jag efterlyste tips av dem som ÄR insatta, inte av dig som inte kan nåt om vinGeddy_Lee skrev:Kan inget om vin...och dricker framförallt inte vin...om det inte är vitt och innehåller sockerdricka.Crypto skrev:Jag är en nybörjare på vin, så jag efterlyser gärna fler vintips av er som är insatta.
Men jag brukar handla Koonunga Hill om jag ska ha med mig vin nå´n gång. Funkar alltid....
Koonunga Hill, har jag druckit nångång och tyckte det var helt ok.
LINDENGREN! Vi måste nog ta en fika iaf...GrafZeppelin skrev:Beyaz och Cuba-Cola!
Törs man fråga vad du menar med det sista?dereborn skrev:Geddy, geddy... I had hopes for you, young valiant...Precäjs!
En så´n e jag.
Tss, tss, tss
Jaja, du lär dej väl när du blir vuxen.
Dagens ungdomar längtar, väntar, önskar o hoppas för lite!
(det där sista är faktiskt på allvar, som tonårsförälder är det en slående insikt)
Drar dig allt lite i benet....även om jag är allvarlig om Glöggen!dereborn skrev:Geddy, geddy... I had hopes for you, young valiant...Precäjs!
En så´n e jag.
Tss, tss, tss
Jaja, du lär dej väl när du blir vuxen.
Dagens ungdomar längtar, väntar, önskar o hoppas för lite!
(det där sista är faktiskt på allvar, som tonårsförälder är det en slående insikt)