Punkster skrev:Haha, jag gillar det faktum att JPJ, Flea, Krist Novoselic och Paul McCartney hamnar före såna monsterinstrumentalister som Stanley Clarke och Nathan East. Att John Entwhistle hamnar först är väl inget konstigt. Men vad sjutton gör Sting med på listan? Okey, han är känd, men det lär väl knappast vara för sina fantastiska skills på bas? För mig är han en sångare som poserar med en bas på magen då och då.
Men du är heller inte så gammal.
Jag är ju uppväxt med RHCP o Nirvana i stereon, så det är väl inte så konstigt =) Och JPJ måste vara en av dom mångsidigaste musikerna någonsin, tillsammans med McCartney.
Tänkte mest på att Sting har väl inte spelat bas så länge du levat.
Den la han ju av sig iom att Police la av.
När han släppte sin första solo -85 var det Darryl Johnes som trakterade basen.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Punkster skrev:Haha, jag gillar det faktum att JPJ, Flea, Krist Novoselic och Paul McCartney hamnar före såna monsterinstrumentalister som Stanley Clarke och Nathan East. Att John Entwhistle hamnar först är väl inget konstigt. Men vad sjutton gör Sting med på listan? Okey, han är känd, men det lär väl knappast vara för sina fantastiska skills på bas? För mig är han en sångare som poserar med en bas på magen då och då.
Jag är ju uppväxt med RHCP o Nirvana i stereon, så det är väl inte så konstigt =) Och JPJ måste vara en av dom mångsidigaste musikerna någonsin, tillsammans med McCartney.
Han har väl lirat bas från början av 90 fram till nu också.
För övrigt saknade jag Peter Steele på listan,men det är helt ok om ingen
här håller med mig.
här håller med mig.
jv skrev:
här håller med mig.
Jo... Det stämmer. (wikipedia)
Har inte intresserat mig särskilt mycket för det Sting gjort efter
"Dream of the Blue Turtles" och "Bring On the Night", så jag utgick ifrån att han fortsatt att hyra in basister.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Vet inte hur intressanta jag tycker att sådana där listor är, men jag kan konstatera att den är väldigt brittisk (varifrån är den hämtad?). Om mileniets bästa basist röstats fram i U.S.A. skulle nog listan sett helt annorlunda ut, med fler fusion- och funkbasister närvarande, och knappast ha John Entwhistle i topp.
jv skrev:För övrigt saknade jag Peter Steele på listan,men det är helt ok om ingen här håller med mig.
Peter Steele har beskrivit sitt basljud som "An avalanche of diarrhea" i nå'n intervju. Kanske därför han inte fick plats på listan?
Punkster skrev:Men vad sjutton gör Sting med på listan? Okey, han är känd, men det lär väl knappast vara för sina fantastiska skills på bas? För mig är han en sångare som poserar med en bas på magen då och då.
Minuspoäng Punkster! Lyssna på Police, det är bra skit. Ingen flashig bas, men den är sååå rätt hela tiden!
"If you reach perfection your standards are too low."
Punkster skrev:Men vad sjutton gör Sting med på listan? Okey, han är känd, men det lär väl knappast vara för sina fantastiska skills på bas? För mig är han en sångare som poserar med en bas på magen då och då.
Minuspoäng Punkster! Lyssna på Police, det är bra skit. Ingen flashig bas, men den är sååå rätt hela tiden!
Hehe, visst. The Police är bra skit. Men det är U2 också, och Adam Clayton fick minsann ingen plats på listan
Hehe, visst. The Police är bra skit. Men det är U2 också, och Adam Clayton fick minsann ingen plats på listan
Sant...
Skillnaden är att Sting var en grym basist redan när Police började spela ihop. Clayton kunde väl knappt kalla sig basist förrän 5-6 år in i karriären...
"If you reach perfection your standards are too low."
Efter att ha läst "11 album" listan här på forumet så kan man ju förstå att denna listan inte är så "off" för vissa..
för mig är den ett skämt..
Lika träffsäkert som när dregenkopian som spelar bas i Magnus karlssons gammla dansband blev vald till sveriges bästa basist av någon/några...