och jag vill inte låta den stora mittfåran bestämma vad jag ska ha på mig utan kunna ha på mig kläder som jag gillar utan att behöva oroa mig för vad massan anser är rätt och fel. brukar gå bra i storstäder, men så fort man kommer ut i mindre orter så ökar trångsyntheten. tyvärr.blackparkas skrev:Jag skiter faktiskt i var skinheadkulturen härstammar från.
Jag vet vad en skinhead förknippas med idag och vad många anser att Lonsdale, pitbull osv förknippas med.
Klart det är generaliseringar, men varför leva på gränsen och ev. bli betraktad som en nynazist i många delar av landet när det finns andra kläder?!?
Förstår inte vitsen.
köpa kläder online?
- hosse
- Medlem+++
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- knedy
- VIP medlem
Tack! Ska lägga in en beställning på hundrafjorton par skjortor tror jag bestämt, fick för mig att jag behöver köpa nya kläder tidigare ikväll faktiskt och bowlingskjortor är ju jäklarns coolt.Svensson skrev:coola skjortor!
http://www.bowlingshirt.com/
Officiell stormästare i EB-orden
- Svensson
- Forumvärd
Det är ju det! Man blir smått köpgalen när man klickar runt där!knedy skrev:Tack! Ska lägga in en beställning på hundrafjorton par skjortor tror jag bestämt, fick för mig att jag behöver köpa nya kläder tidigare ikväll faktiskt och bowlingskjortor är ju jäklarns coolt.Svensson skrev:coola skjortor!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Foxbat
- Medlem++
Då kan jag passa på att fråga om sidor/ställen ( i Göteborg)som säljer bandtröjor av baseballsnitt. vitt bröst och svarta ärmar exempelvis med tryck på bröstet. Hojta om ni vet nåt! Speciellt Screaming For Vengeance. Hoppas. Ska kolla på sidorna ni sagt. Men inte nu.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
- Foxbat
- Medlem++
- mikkejohansson
- Medlem++
- Svensson
- Forumvärd
- knedy
- VIP medlem
jo, slängde iväg beställningen precis. Det blev inte 114 skjortor som jag tänkt först men väl 6stSvensson skrev:Det är ju det! Man blir smått köpgalen när man klickar runt där!knedy skrev:Tack! Ska lägga in en beställning på hundrafjorton par skjortor tror jag bestämt, fick för mig att jag behöver köpa nya kläder tidigare ikväll faktiskt och bowlingskjortor är ju jäklarns coolt.Svensson skrev:coola skjortor!

Nu väntar jag 3st ordrar från amerikatt, jag känner mig så internationell.

- newheartshadow
- VIP medlem
Måste det promt vara svenska shoppingsidor?
Tycker alltid att jag hittar bättre skit från andra länder, nu mest från USA sen dollarn sjunkit så lågt, om man inte ska handla skitmycket slipper man oftast tull också.
tror att Interpunk kan passa dig
De har jag handlat från ett par gånger och det har funkat bra, om man har otur kan det ta lite väl lång tid om man jämför med inhemska butiker men det är det värt enligt mig.
Tycker alltid att jag hittar bättre skit från andra länder, nu mest från USA sen dollarn sjunkit så lågt, om man inte ska handla skitmycket slipper man oftast tull också.
De har jag handlat från ett par gånger och det har funkat bra, om man har otur kan det ta lite väl lång tid om man jämför med inhemska butiker men det är det värt enligt mig.
- Svensson
- Forumvärd
Återkom med frakt/tullkostnader och leveranstid!knedy skrev:jo, slängde iväg beställningen precis. Det blev inte 114 skjortor som jag tänkt först men väl 6stSvensson skrev:Det är ju det! Man blir smått köpgalen när man klickar runt där!knedy skrev:Tack! Ska lägga in en beställning på hundrafjorton par skjortor tror jag bestämt, fick för mig att jag behöver köpa nya kläder tidigare ikväll faktiskt och bowlingskjortor är ju jäklarns coolt.Svensson skrev:coola skjortor!
http://www.bowlingshirt.com/![]()
- knedy
- VIP medlem
Ska ske!Svensson skrev:Återkom med frakt/tullkostnader och leveranstid!knedy skrev:jo, slängde iväg beställningen precis. Det blev inte 114 skjortor som jag tänkt först men väl 6stSvensson skrev:Det är ju det! Man blir smått köpgalen när man klickar runt där!knedy skrev:Tack! Ska lägga in en beställning på hundrafjorton par skjortor tror jag bestämt, fick för mig att jag behöver köpa nya kläder tidigare ikväll faktiskt och bowlingskjortor är ju jäklarns coolt.Svensson skrev:coola skjortor!
http://www.bowlingshirt.com/![]()

- hosse
- Medlem+++
ja, interpunk är rätt så bra. brukar sambeställa med två andra kompisar därifrån, men dom är inte sugna nu eller så är dom efter 6 månaders arbetslöshet fattiga. innan fanns det en jävligt bra tysk sida, men dom verkar ha klappat ihop, Trashmarket.de. synd.newheartshadow skrev:Måste det promt vara svenska shoppingsidor?
www.chucknorrisfacts.com
- Foxbat
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
Ja.hosse skrev:och jag vill inte låta den stora mittfåran bestämma vad jag ska ha på mig utan kunna ha på mig kläder som jag gillar utan att behöva oroa mig för vad massan anser är rätt och fel. brukar gå bra i storstäder, men så fort man kommer ut i mindre orter så ökar trångsyntheten. tyvärr.blackparkas skrev:Jag skiter faktiskt i var skinheadkulturen härstammar från.
Jag vet vad en skinhead förknippas med idag och vad många anser att Lonsdale, pitbull osv förknippas med.
Klart det är generaliseringar, men varför leva på gränsen och ev. bli betraktad som en nynazist i många delar av landet när det finns andra kläder?!?
Förstår inte vitsen.
Precis. trångsynthet är precis vad det handlar om. Verkligen.
Vad jag är less på det där tugget.... " Jag vill inte låta den stora mittfåran bestämma...."
Vilket skitsnack.
Varför kan inte alla punkare och dylika bara erkänna att de har taskigt självförtroende och behöver klä sig utmanande för att känna att de får någon reaktion över att de finns?
Förstår inte. Vad är vitsen med att vara punkare egentligen? Förutom det jag nämnde ovan...
Det finns en anledning till att man sällan ser 45-åringar med tuppkam och nedklottrad skinnjacka osv. Man kommer bara underfund med att det är inte i kläderna det sitter...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Svensson
- Forumvärd
-
- Medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Okej, jag ger mig.Svensson skrev:Nu får du ge dig.blackparkas skrev:
Varför kan inte alla punkare och dylika bara erkänna att de har taskigt självförtroende och behöver klä sig utmanande för att känna att de får någon reaktion över att de finns?
Men jag har ändå rätt.. i många fall... kom inte och säg något annat.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- Svensson
- Forumvärd
Varför måste alla fri-religösa nykterister vara så dumkonservativa, trångsynta och fördömande?blackparkas skrev:Okej, jag ger mig.Svensson skrev:Nu får du ge dig.blackparkas skrev:
- blackparkas
- Medlem++++
Svensson skrev:Varför måste alla fri-religösa nykterister vara så dumkonservativa, trångsynta och fördömande?blackparkas skrev:Okej, jag ger mig.Svensson skrev:Nu får du ge dig.blackparkas skrev:
Äh. Lägg ner.
Varför ska alla icke-troende alltid klaga på de troendes religioner etc. så fort det är nå´t?
Störtlöjligt.
- blackparkas
- Medlem++++
Därför att jag ogillar nynazister och deras kläder och för att rätt många måste skylla på någons religion på en gång...
- Svensson
- Forumvärd
Det är dina "alla" och "alltid" jag stör mig på. Det där skrev jag givetvis därför att du generaliserar på exakt samma sätt om punkare. Jag blir tvärförbannad när man hoppar på en viss folkgrupp, en viss kultur etc. Det är ju faktiskt du som slänger ur dig "sanningar" om 20 åringar och om punkare och allt möjligt.blackparkas skrev:Svensson skrev:Varför måste alla fri-religösa nykterister vara så dumkonservativa, trångsynta och fördömande?blackparkas skrev:Okej, jag ger mig.Svensson skrev:Nu får du ge dig.blackparkas skrev:
Äh. Lägg ner.
Varför ska alla icke-troende alltid klaga på de troendes religioner etc. så fort det är nå´t?
Störtlöjligt.
Jag kan ju kontra med att citera dig:
"Men jag har ändå rätt.. i många fall... kom inte och säg något annat."
-
- Medlem
De har taskigt självförtroende och behöver vara dumkonservativa, trångsynta och fördömande för att känna att de får någon reaktion över att de finns?Svensson skrev:Varför måste alla fri-religösa nykterister vara så dumkonservativa, trångsynta och fördömande?blackparkas skrev:Okej, jag ger mig.Svensson skrev:Nu får du ge dig.blackparkas skrev:

- blackparkas
- Medlem++++
Nej. Du HAR rätt Svensson. Helt klart, jag säger inte emot dig.
Förstår bara inte vad det är som gör att man vill ha något på sig som många associerar med något så illa som Nazismen!?
Ska man få ha på sig vad som helst så bör man ju tycka att en Svasticka är godkänd som utsmyckning av favorit-lonsdalejackan också då. Eller?
Vart ska man dra gränsen över vad vi som svenskar ska tycka är godtagbart?
Klart vi inte kan förbjuda specifika klädesmärken och dylikt, inte det jag är ute efter...
Förstår bara inte vad det är som gör att man vill ha något på sig som många associerar med något så illa som Nazismen!?
Ska man få ha på sig vad som helst så bör man ju tycka att en Svasticka är godkänd som utsmyckning av favorit-lonsdalejackan också då. Eller?
Vart ska man dra gränsen över vad vi som svenskar ska tycka är godtagbart?
Klart vi inte kan förbjuda specifika klädesmärken och dylikt, inte det jag är ute efter...
- blackparkas
- Medlem++++
Det stämmer säkert det också, på en del. Men inte på mig.Hektor skrev:
De har taskigt självförtroende och behöver vara dumkonservativa, trångsynta och fördömande för att känna att de får någon reaktion över att de finns?
Iofs så är jag ganska konservativ. Tycker om att ha julgranen på samma plats varje år. Tycker inte om förändringar i mitt arbete... men Dumkonservativ?
Se´n kan jag inte påstå att så många vill få bekräftelse på att de finns i dagens Sverige.... ingen som gärna skyltar med att de är kristna, det är ju som att säga att man har spetälska..