Lumpen
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- anli
- VIP medlem
Norrtelje/Väddö: Luftvärnskanon och robot 70 skytt anno 1981.
Sabbade hörseln lite, men jag fick se Kapten Ågren på riktigt!
Två eländiga repmånader hade jag förmånen att åka på.
Absolut den tristaste tiden i mitt liv. Allt blev roligt efter det.
Sabbade hörseln lite, men jag fick se Kapten Ågren på riktigt!
Två eländiga repmånader hade jag förmånen att åka på.
Absolut den tristaste tiden i mitt liv. Allt blev roligt efter det.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- kanifflesmannen
- Medlem+
10 månader 89/90 som riktare på ett pjäsförband A4 i Östersund.
Körde/ skjöt med haubits så det small och dundrade.
Senast redigerad av kanifflesmannen den mån 11 feb 2008, 00:08, redigerad totalt 1 gånger.
- Svensson
- Forumvärd
Se där en kollega! 15,5 cm Haubits fransyska dragen av terrängbil 40 för mig, vad pangade ni med?kanifflesmannen skrev:10 månader som riktare på ett pjäsförband A4 i Östersund.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- basmartin
- Medlem+++
Nä fan, man kan inte ha folk som har ihjäl andra människor när det är krig. Skönt att du bara behövde sitta en månad.Hellboy skrev:
Nä. Jag mördade en snubbe. Och dom ville inte ha mördare inom försvaret.
//Jan
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VIP medlem
Hade också bra på de mesta men fick ej pga allergier.. 
Hade faktiskt velat ha de gjort..

Hade faktiskt velat ha de gjort..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Geddan
- VIP medlem
- Svensson
- Forumvärd
Fånerierna som vissa befäl höll på med hade jag jävligt svårt för men att som grupp lösa uppgifter och fungera ihop, framförallt på övningarna är helt klart fostrande!Geddy_Lee skrev:Säg vad man vill om lumpen och bortkastad tid, men det var en väldigt nyttig forstran
och 100% av alla ungdomar skulle behöva göra den för att ngn gång lära sig
ta eget ansvar och visa respekt för auktoriteter.
Så gammeldags är jag!
- Geddan
- VIP medlem
Jag vägrade att göra ngt totalt värdelöst, som skytteslusk eller liknande.Svensson skrev: Fånerierna som vissa befäl höll på med hade jag jävligt svårt för men att som grupp lösa uppgifter och fungera ihop, framförallt på övningarna är helt klart fostrande!
Sjukvårdare, signalist eller kock var mina krav på mönstringen.
Alla stölleprov de höll på med när de lekte krig var ju svårt att ta på allvar,
men man fick ta det onda med det goda.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- peppe
- Medlem+
Sverige håller på att lägga ner den största fostringsanstalten vi haft! Undrar om det kommer att kosta staten mindre pengar i förlängningen?Geddy_Lee skrev:Säg vad man vill om lumpen och bortkastad tid, men det var en väldigt nyttig forstran
Så gammeldags är jag!
Hoppsan nu sköt jag visst skarpt igen

+1anli skrev:Absolut den tristaste tiden i mitt liv. Allt blev roligt efter det.

Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
- Geddan
- VIP medlem
- Jan Hellman
- VIP medlem
- anli
- VIP medlem
Jag hotade märka en kaxig ungtupp till befäl och åkte i arresten. Civilrättegången blev, som tur var, avstyrd.Geddy_Lee skrev:Säg vad man vill om lumpen och bortkastad tid, men det var en väldigt nyttig forstran
Så gammeldags är jag!
Tyvärr var de få manlig förbilder för oss ungdomar. Bakfulla befäl som står och svajar vid uppställningarna.
Övningarna var rena skandalen. Vår chaufför var så full att han låg nerpissad och utlagen i tältet. Själv var jag inte så mycket bättre.
Usch... nu är jag snubblande nära att göra nåt jag verkligen avskyr... berätta lumparhistorier!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Svensson
- Forumvärd
- Jan Hellman
- VIP medlem
- Klopper
- Hedersmedlem
+1Hellboy skrev:Känns det igen? Ungefär samma sak som ett rockband. Fast man slipper gröna kläder och gormande befäl.Svensson skrev: men att som grupp lösa uppgifter och fungera ihop är helt klart fostrande!![]()
//J
Samt slippa snuskburken med unken ärtsoppa m46!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Nu ångrar jag verkligen att jag inte gjorde lumpen, jag är så ouppfostrad och tar inget ansvar. Visar ingen respekt för auktoriteter heller.anli skrev:Jag hotade märka en kaxig ungtupp till befäl och åkte i arresten. Civilrättegången blev, som tur var, avstyrd.Geddy_Lee skrev:Säg vad man vill om lumpen och bortkastad tid, men det var en väldigt nyttig forstran
Så gammeldags är jag!
Tyvärr var de få manlig förbilder för oss ungdomar. Bakfulla befäl som står och svajar vid uppställningarna.
Övningarna var rena skandalen. Vår chaufför var så full att han låg nerpissad och utlagen i tältet. Själv var jag inte så mycket bättre.
Usch... nu är jag snubblande nära att göra nåt jag verkligen avskyr... berätta lumparhistorier!
I förlägningen kommer jag säkert kosta staten en massa pengar också.
- Svensson
- Forumvärd
jo tack den till synes omöjliga uppgiften har vi alla provat på!Hellboy skrev:Känns det igen? Ungefär samma sak som ett rockband. Fast man slipper gröna kläder och gormande befäl.Svensson skrev: men att som grupp lösa uppgifter och fungera ihop är helt klart fostrande!![]()
//J
Men lumpen är ändå speciell, det är liksom "på riktigt". Tunga fordon, vapen etc. Det är ett jäkligt stort ansvar att ta som omogen 19 åring!
- 200071
- Hedersmedlem
GrafZeppelin skrev:Nu ångrar jag verkligen att jag inte gjorde lumpen, jag är så ouppfostrad och tar inget ansvar. Visar ingen respekt för auktoriteter heller.anli skrev:Jag hotade märka en kaxig ungtupp till befäl och åkte i arresten. Civilrättegången blev, som tur var, avstyrd.Geddy_Lee skrev:Säg vad man vill om lumpen och bortkastad tid, men det var en väldigt nyttig forstran
Så gammeldags är jag!
I förlägningen kommer jag säkert kosta staten en massa pengar också.

- Jan Hellman
- VIP medlem