Ta hand om er prostata!(Omröstning)

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!

Kollar ni ert PSA varje ar?

Ja
5
14%
Nej
19
54%
Ibland
1
3%
Jag ar sa ung att det inte behovs
10
29%

Antal röster: 35

Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Re: Ta hand om er prostata!(Omröstning)

Inlägg av Jan Hellman »

midlifecrisis skrev:Bump
Tack för att du bump:ar detta! Viktigt. Har själv aldrig kollat. Är 47 så det är dags. Ska ta mig faan göra det i nästa vecka. Dumt att inte kolla. Tydligen har dom kommit fram till att socker, vitt bröd och mjölk/mejeriprodukter KAN vara väldigt negativt vad det gäller just PSA. Tre vita födoämnen. Bra att hålla sig borta ifrån av många olika orsaker och PSA ska tydligen vara en av dom. Socker är inte bra till något förutom som smaksättare. Människan är enda djuret som dricker mjölk i vuxen ålder och gluten (framförallt) är skadligt i stort för alla även om man inte är glutenintolerant. Stod det. Ska se om jag hittar länken.
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++

Inlägg av midlifecrisis »

Anledningen till att jag bumpar är ett mail jag fick från en PBare imorse. Vi får se om han ger sig till känna.

Klokt beslut, Jan!
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

midlifecrisis skrev:Anledningen till att jag bumpar är ett mail jag fick från en PBare imorse. Vi får se om han ger sig till känna.

Klokt beslut, Jan!
Aj faan. Det låter ju inte bra. Hoppas på det bästa för honom. Detta är en BRA och viktig tråd!. Bra gjort, midlife!
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++

Jan Hellman skrev:
midlifecrisis skrev:Anledningen till att jag bumpar är ett mail jag fick från en PBare imorse. Vi får se om han ger sig till känna.

Klokt beslut, Jan!
Aj faan. Det låter ju inte bra. Hoppas på det bästa för honom. Detta är en BRA och viktig tråd!. Bra gjort, midlife!
Ingen anledning till oro. Det var ett MYCKET trevligt mail. Sannolikt ett av de bästa jag fått
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

midlifecrisis skrev:
Jan Hellman skrev:

Klokt beslut, Jan!
Ingen anledning till oro. Det var ett MYCKET trevligt mail. Sannolikt ett av de bästa jag fått
Men vad bra då! Då slipper jag oroa mig för någons prostata då, får jag hoppas! ;)
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++

Besökte nyligen en person på vårt lokala sjukhus. I entrén annonserades att rökare kunde genomgå datortomografiundersökning av lungorna för 99 daler. Ett utmärkt initiativ! Har man börjat med sådant i Sverige också?
-Freddie Mercury
Skriv svar