OK! En sån där vore nog inte så dum att ha i PA-racket i alla fall!
Sen fanns det ju en 230V-115V trafo i vettig storlek på samma sida för en billig peng! Nåt för er som vill ta hem stärkare från USA!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Liten skrev:Är detta anledningen till att så många har en power-conditioner i sina rack i USA? Att strömen varierar så "over there"??
Yes. Strömmen är inte alls lika tillförlitlig där. När jag bodde i L.A så var det massor av musiker som använde powerconditioner. Furman eller vad de nu kallar sig var det märke man såg oftast.
Under ett gig på Patricia (nattklubbsbåt i Stockholm) så förstördes keyboardistens synthar pga strömmen och arrangören betalade faktiskt reparationerna. Heder!
Sedär! Bra att veta..
Ström och båtar ska man passa sig för... (undra hur många zinkanoder patricia har på skrovet?? ) har giggat på aktern på patricia också.. Samma kväll som Samuel och hans band lirade (ena sångaren i let's dance orkestern) Minns bara 2 saker från den kvällen... att han sjöng som en gud och dörrvaktens kommentar om min donnas tröja: Det var 2 röda handavtryck över brösten på en svart t-shirt.. Inget man däckar någon för men man tycker ju han borde sett värre saker på den båten? EDIT: Tog bort sista kommentaren där..
Diesel skrev:
men har man fast ljus brukar det funka
Varför skulle man ha det?
För att blinkande är tråkigt och kan orsaka ep-anfall?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Diesel skrev:
men har man fast ljus brukar det funka
Varför skulle man ha det?
För att blinkande är tråkigt och kan orsaka ep-anfall?
Det var ett tag sen du var på konsert, va?
Nja.
Inte så rackarns länge sedan.
Och då var det fast ljus!
Fast sångaren for omkring på scenen som Åsa-Nisse på anabola!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Man kan säkert avtala med arrangören att de ska tillhandahålla el med en viss ampere, jordat etc. Däremot tror jag inte att någon arrangör skulle garantera att mystiska saker på elnätet inträffar som t.ex strömpikar och även om de skulle garantera det skulle det aldrig gå att bevisa att det är orsaken till förstärkarraset.
Svensson skrev:Man kan säkert avtala med arrangören att de ska tillhandahålla el med en viss ampere, jordat etc. Däremot tror jag inte att någon arrangör skulle garantera att mystiska saker på elnätet inträffar som t.ex strömpikar och även om de skulle garantera det skulle det aldrig gå att bevisa att det är orsaken till förstärkarraset.
folk borde däremot vara mer nogrann med hur det ser ut med strömdragning i hus.. där kan man eliminera mycke