Vad pysslar ni med nu?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
dereborn

Inlägg av dereborn »

Flyr från den tråkiga vardagen som studiogubbe... Kluippa ljudkorvar i datorn, mixa halvtrista demos (inte TDHP:s) osv. Inte konstigt att man hamnar här...
Nu blir det kaffe o mandelkubb!
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++

Inlägg av Taurus »

Har spenderat dagen med allmänt redaktörspyssel (det var hög tid för städning i intranätet), 2 timmars utbildning av kollega i uppgraderat webbpubliceringssystem och slutputsat några pressmeddelanden. Nu ska jag bara slänga ihop en affisch och dra iväg den till tryckeriet så får jag gå hem sen *cheer*
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Bossat lite på förmiddagen och gett några diffusa orders till lagergubbar, ätit ärtsoppa och pannkakor, cyklat hem och promenerat med hunden, hälsat och bockat för ny bigboss, fikat, lite mer bossande.... trött och går hem strax.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

Ser gilmore girls och funderar på om jag ska söka högskola
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

strängat om basar och sökt lite olika utbildningar i växjö. nu dricker jag kaffe.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

tjej sjuk... yoga off... blir måndag.

åker till Inet Data o köper lite pcprylar istället.
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem

Inlägg av newheartshadow »

Pluggar till mina två tentor på lördag. suuuuurt värre.
Båda är matte, den ena innebär primitiva funktioner, bestämda integraler och en hel del LaPlace-transform. Den andra är sannolikhetslära.
Sen har jag skrivit specifikationen till examensarbetet tillsammans med min kompanjon också.
Har blivit mycket kaffe idag....
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

anli skrev:Bossat lite på förmiddagen och gett några diffusa orders till lagergubbar, ätit ärtsoppa och pannkakor, cyklat hem och promenerat med hunden, hälsat och bockat för ny bigboss, fikat, lite mer bossande.... trött och går hem strax.
Är du militär?
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Användarvisningsbild
albin
Medlem+

Inlägg av albin »

kom hem från repan precis. är hur hungrig som helst, så ska laga mat.

efter att jag diskat, så jag har nåt att äta på/med.

efter att jag kollat runt lite på pratabas. :wink:
Ska det gå åt helvete, ska det gå med musik!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Varit på verkstad med skrothögen och låtit byta olja och oljefilter, köpt lack till kökslisterna och skitalättdroppar till dottern.
Väl hemkommen, blöjbyte på dottern och nu pratabas.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Janne

Inlägg av Janne »

Klopper skrev:Varit på verkstad med skrothögen och låtit byta olja och oljefilter, köpt lack till kökslisterna och skitalättdroppar till dottern.
Lämnar du in för att byta olja/filter, det klarar ju t o m jag. Vore väl bättre att leja bort lackandet av lister och blöjbytandet ;).

Har du så liten tös förresten, du är väl förbi 40 med god marginal som jag, eller tar jag fel nu?
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Jan Brodin skrev:
Klopper skrev:Varit på verkstad med skrothögen och låtit byta olja och oljefilter, köpt lack till kökslisterna och skitalättdroppar till dottern.
Lämnar du in för att byta olja/filter, det klarar ju t o m jag. Vore väl bättre att leja bort lackandet av lister och blöjbytandet ;).

Har du så liten tös förresten, du är väl förbi 40 med god marginal som jag, eller tar jag fel nu?
Väljer med omsorg vad jag använder mina trasiga händer till.
Bilfix går fetbort numera. Och sedan blir listerna bättre lackade om jag gör det själv än låta ett proffs göra det.
Och ja, way beyond 40! Dottern är dock betydligt yngre. 4 månader och helt klart den som dikterar villkoren i familjen! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Janne

Inlägg av Janne »

Ok, gratulerar, skulle aldrig orka med en 4-månaders nu känner jag. Jag är mer i fasen att jag ägnar hela dagarna åt att släpa hem mat så att mina två tonåringar överlever...
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

Jan Brodin skrev:Ok, gratulerar, skulle aldrig orka med en 4-månaders nu känner jag. Jag är mer i fasen att jag ägnar hela dagarna åt att släpa hem mat så att mina två tonåringar överlever...
bara att gå ut och klubba ett par kor och släpa in i garaget. det borde ju räcka ett tag + att du får tid till att spela bas och ännu bättre, köpa fler prylar.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Jan Brodin skrev:Ok, gratulerar, skulle aldrig orka med en 4-månaders nu känner jag. Jag är mer i fasen att jag ägnar hela dagarna åt att släpa hem mat så att mina två tonåringar överlever...
Hähä!
Har hört liknelsen tonåringar = kalvar alt. utsvultna vargar.
Kan ju ana vad som väntar mig! :lol:
Janne

Inlägg av Janne »

hosse skrev:
bara att gå ut och klubba ett par kor och släpa in i garaget. det borde ju räcka ett tag + att du får tid till att spela bas och ännu bättre, köpa fler prylar.
Jag är alltså jägare, men klubba kor har jag inte börjat med än :D. Är ni uppfödda på det i Sölvesborg?
Som en liten parentes kan nämnas att det kostade mig 174 kr sist jag tog med grabben på mcdonalds, då är han ändå knappa 1.80 och väger 60 kilo så det är inga fetknoppar till barn jag har, ändå stoppar dom i sig allt som kommer i deras väg.

Fast nu har nog tråden lämnat ämnet, sorry.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Jan Brodin skrev:Jag är alltså jägare, men klubba kor har jag inte börjat med än :D. Är ni uppfödda på det i Sölvesborg?
Som en liten parentes kan nämnas att det kostade mig 174 kr sist jag tog med grabben på mcdonalds, då är han ändå knappa 1.80 och väger 60 kilo så det är inga fetknoppar till barn jag har, ändå stoppar dom i sig allt som kommer i deras väg.

Fast nu har nog tråden lämnat ämnet, sorry.
Hosse är en fisk och grönsaksnisse.
Det närmasta kor han kommit de senaste åren var i kyrkan? :lol:
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Laddar upp med mat inför "Lyxfällan"...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

fieldflower skrev:Laddar upp med mat inför "Lyxfällan"...
Vilket innebär?
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

SKräpmat till ett skräpprogram? :anli:
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

broder blues skrev:SKräpmat till ett skräpprogram? :anli:
Lyxfällan = tv-program?
Då lärde man sig något nytt idag åxå! :wink: eller kanske :cry:
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

I mitt vardagsrum står två hyggligt stora tjocktv.. har knapp på dom längre... blir dvdfilm o en o annan tvserie från nätet.. Var storkonsument av tv förr.. go figure.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

broder blues skrev:Var storkonsument av tv förr.. go figure.
Gick det åt många apparater? :wink:
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Klopper skrev:
broder blues skrev:Var storkonsument av tv förr.. go figure.
Gick det åt många apparater? :wink:
En 24" Luxor per månad... o däremellan en o annan fjärrkontroll när jag blev sugen.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

broder blues skrev:SKräpmat till ett skräpprogram? :anli:
Nä, hemmatoast till ett helt OK program.

Följer ytterst få saker på TV - det blir vad som råkar vara på då jag sätter mig. Eller film, men det är sällan det med.
Medlem i PB50+
Skriv svar