Vad snurrar i...

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Johannes skrev:Jag har ingen bil men hade jag haft en så hade Tom Pettys senaste varit ett strålande val. (Heja Svensson.) Riktig åka-bil-i-öknen-musik. Tyvärr så finns det ingen öken i Stockholm...
Jo den är j-igt bra Tom Petty, inte lyssnat så mycket på han sedan Full moon fever och den plattan är väl 20 år snart... och på tal om öken inte så mycket öken här heller! -30C och 1,5 m snö, lite ödsligare än STHLM dock.. :lol:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Känns som att bilen är eftersatt pga teknik.
Jag ska nog omgående ta och skaffa mig en FM-sändare
så att jag kan uppdatera telefonen istället för att bränna plattor,
vilket aldrig blir av.

Kan säga att just nu snurrar det Norsk hårdrock i form av T.N.T
i datorn. Har lyssnat på dem sen låten "10´000 lovers" släpptes ngn gång på 80-talet.
Vilken sångare!! Vilken gitarrist!!
Lyssnar normalt inte på den typen av hårdrock.
Men de är innovativa, vilket är svårt att säga om det mesta inom den genren.
Men "My religion", vilken platta!!
Ibland är det skönt när undantaget bekräftar regeln!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

I bilen är det alldeles för radiovänlig musik i cdväxlaren.

En Skiva från Woodstock -99 m bla Dave Matthews band, jamiroquai.
Fall out boy - ?
My chemical romance - ?
Soilwork - Stabbing The Drama
Dream Theater - Falling into infinity
Emmylou Harris - Spyboy

Är lite pinsamt att man inte har en massa klassisk rock n roll som alla andra har. Men, what the heck, jag gillar allt.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Vee-Eight
Medlem

Inlägg av Vee-Eight »

Hmm... jag gjorde nått så dumt så att jag monterade en ny bilstereo i min SAAB v4, köpt på mekonomen-rea, med snygg montering och allt. Verkligen classy och sobert. Efter det var gjort så fortsatte jag med nästa projekt; ett splajsans rally-avgas, 2"-hängränna från Simons. I vårsolen är det underbart att meka! Avgaset åkte på lätt på en förmiddag. Bilstereo ännu inte helt testad.

SAAB V4 har ett golv som en pulka; helt plant. I detta golv monteras detta avgas som under färd får det att svänga som ett högtalarmembran. Av stereon hördes intet.

Men enligt cd-text så skall det vara AC/DC - Stiff Upper Lip. :D

Det är väl tanken som räknas antar jag.
Jag har >255 tecken skrot i gömmorna.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Vee-Eight skrev:

..bensintanken? :roll:

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Medlem

Inlägg av Vee-Eight »

Svensson skrev:
Vee-Eight skrev:

..bensintanken? :roll:
Amen! 8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vee-Eight skrev:Hmm... jag gjorde nått så dumt så att jag monterade en ny bilstereo i min SAAB v4, köpt på mekonomen-rea, med snygg montering och allt. Verkligen classy och sobert. Efter det var gjort så fortsatte jag med nästa projekt; ett splajsans rally-avgas, 2"-hängränna från Simons. I vårsolen är det underbart att meka! Avgaset åkte på lätt på en förmiddag. Bilstereo ännu inte helt testad.

SAAB V4 har ett golv som en pulka; helt plant. I detta golv monteras detta avgas som under färd får det att svänga som ett högtalarmembran. Av stereon hördes intet.

Men enligt cd-text så skall det vara AC/DC - Stiff Upper Lip. :D

Borde inte nån form av neonarmatur till underredet kunna staga upp golvet så det inte vibrerar lika lätt?
Finns i många glada färger... ;)
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

Jag har ju inte cd-spelare i bilen jag brukar köra. Så jag kör med en klassiskt bandare. Dream Theaters Live at The Marque på A-sidan. Peter Gabriels So på B-sidan.
Användarvisningsbild
Vee-Eight
Medlem

Inlägg av Vee-Eight »

GrafZeppelin:

Hmm... ingen dum idé! 8)

Jag tror boven är lite för styva gummibuffertar som de är upphängda i. Hittade ett gäng mjukare på Biltema avsedda för elbensinpump för Opel Ascona.

Jag har en annan bil vintertid iof och i den lirar jag för stunden Nisse Hellberg och Peps Persson - Röster från Södern. Spåret "Explosiv" rekommenderas.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Svarte_Jack skrev:Jag har ju inte cd-spelare i bilen jag brukar köra. Så jag kör med en klassiskt bandare. Dream Theaters Live at The Marque på A-sidan. Peter Gabriels So på B-sidan.
Har nån platta med Dream Theater på datorn.
Fick stänga av efter 30 sek.
Kan säga att det trumljudet fick mig att utveckla lepra. *ryser*
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Geddy_Lee skrev:
Svarte_Jack skrev:Jag har ju inte cd-spelare i bilen jag brukar köra. Så jag kör med en klassiskt bandare. Dream Theaters Live at The Marque på A-sidan. Peter Gabriels So på B-sidan.
Dream Theater är ju mäktiga :shock: Min första platta var Six Degrees Of Inner Turbulence, ingen låt under 5 minuter och den är på två plattor, varav den andra plattan är EN låt på 42min :D
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++

Inlägg av ferm »

Jag har fyllt Cdväxlaren med Bela Fleck & the Flecktones. Det lär räcka till påsk
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

Geddy_Lee skrev:
Vilka platta snackar vi om då?
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

FreCKo skrev:
Geddy_Lee skrev:
Dream Theater är ju mäktiga :shock: Min första platta var Six Degrees Of Inner Turbulence, ingen låt under 5 minuter och den är på två plattor, varav den andra plattan är EN låt på 42min :D
I så fall rekommenderar jag deras senaste liveskiva/dvd Score. Där kör de bland annat den 42 minuter långa Six Degrees Of Inner Turbulence rätt igenom med symfoniorkester. Rekommenderas starkt. Grymt mäktigt.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Svarte_Jack skrev:I så fall rekommenderar jag deras senaste liveskiva/dvd Score. Där kör de bland annat den 42 minuter långa Six Degrees Of Inner Turbulence rätt igenom med symfoniorkester. Rekommenderas starkt. Grymt mäktigt.
Skämtar du med mig? :shock: Den MÅSTE införskaffas!
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Dream Theater är kanon. Men ljudbilderna på Awake och Images And Words är inte så att man kommer i extas riktigt... snarare äcklad. Men grymt bra låtar.
Kan tänka mig att det är någon av de skivorna kanske som geddy lyckats ladda hem.
För övrigt så anses Awake vara den bästa skivan av DT-fansen. Själv gillar jag de flesta, men de poppigare Falling into infinity och senaste Octavarium nästan bäst.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

blackparkas skrev:Dream Theater är kanon. Men ljudbilderna på Awake och Images And Words är inte så att man kommer i extas riktigt... snarare äcklad. Men grymt bra låtar.
Kan tänka mig att det är någon av de skivorna kanske som geddy lyckats ladda hem.
För övrigt så anses Awake vara den bästa skivan av DT-fansen. Själv gillar jag de flesta, men de poppigare Falling into infinity och senaste Octavarium nästan bäst.
Jag gillar dom senare plattorna (från six degrees och framåt), lite mer straight forward på riffen, lite mer metal och mindre progressivt liksom :D
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Jo, det är ju samma här, och den eran började med Falling Into Infinity.
Det är ju den popigaste skivan de gjort, fast de ändå har lite sjuka grejer kvar.
Men det är helt klart härligt med DT, är nog de jag lyssnat på mest de senaste 10 åren, DT och U2.

Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Vee-Eight skrev:GrafZeppelin:

Hmm... ingen dum idé! 8)

Jag tror boven är lite för styva gummibuffertar som de är upphängda i. Hittade ett gäng mjukare på Biltema avsedda för elbensinpump för Opel Ascona.

Jag har en annan bil vintertid iof och i den lirar jag för stunden Nisse Hellberg och Peps Persson - Röster från Södern. Spåret "Explosiv" rekommenderas.
Alltså, av ren nyfikenhet. Om man åker Saab V4 på sommaren vad fanken åker man på vintern?? Nån fet jänkare...?

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Medlem

Inlägg av Vee-Eight »

Svensson:

Såndär tråkig SAAB 9-3. :wink:

V4:an är endast nöjesåkning, vägsaltet sliter för mkt på allmänskicket på den, trots att den eg är roligast på vintern. Men sommartid är den tillräckligt tillförlitlig och lättkörd/bekväm för att köras för jämnan, vilket den mår bäst av. Långfärder kräver öronpluggar visserligen, men dem isatta så var att tuffa i 120 knutar inget problems.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

blackparkas skrev:Jo, det är ju samma här, och den eran började med Falling Into Infinity.
Det är ju den popigaste skivan de gjort, fast de ändå har lite sjuka grejer kvar.
Men det är helt klart härligt med DT, är nog de jag lyssnat på mest de senaste 10 åren, DT och U2.
Se där, ett till U2-fan :D Började lyssna på dom precis innan dom lirade på Ullevi förra året...
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev:Dream Theater är kanon. Men ljudbilderna på Awake och Images And Words är inte så att man kommer i extas riktigt... snarare äcklad. Men grymt bra låtar.
Stämmer!
Imgages and Words hette den.
Under a Glass Moon tex. Trummorna låter Kalle Anka.
Jag skulle säkert kunna uppskatta det till viss del annars.
Tycker dock att det är väldigt maskinellt och slickt öht.
Hade säkert älskat det som slyngel dock.
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Det är helt klart värdelöst ljud på de tidiga plattorna. Allt låter... ja Kalle Anka är inte en dum beskrivning. Men syntetiskt skulle jag kanske välja.
Det beror ju på vad man gillar, själv diggar jag DT stenhårt, men det är som sagt skivorna från 97 och framåt som jag tycker är bäst.
Dom har en hel del roliga saker, men mycket som säkert de festa här inne inte uppskattar.

Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

FreCKo skrev:Se där, ett till U2-fan :D Började lyssna på dom precis innan dom lirade på Ullevi förra året...
Såg dem i Göteborg -87... Nästan synd att man inte kan höra dem för första gången igen!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
poverino
Medlem

Inlägg av poverino »

I bilen snurrar det just nu:

KYUSS
Eagles of death metal
Stina Nordenstam
UNIDA
Vin, vikt och wankers