anli skrev:En sån här köpte jag innan jag fyllde 18:
8000 kr (arv) gav jag. Dock lite dyr i drift för en gymnasist, så jag köpte en '69 Alfa gtv i stället.
Ah! En sådan "fattigmansamerikanare" (-71) hade min far under många år och den körde jag många mil med när jag väl tagit körkort! Fan, jag blir nostalgisk. Hade den haft servo så hade den varit superb.
"Life without bass would become very treblesome..."
8000 kr (arv) gav jag. Dock lite dyr i drift för en gymnasist, så jag köpte en '69 Alfa gtv i stället.
Jävlar! Snacka om att sätta ribban högt direkt!
"Life without bass would become very treblesome..."
Ja... fast den var lite dyr och matchade inte Punk/New Wave grejen inte så vidare heller. Blev lite mobbad av vänsterslynglarna. Den avlöstes sedan av:
- Flummig Fiat buss 1969 utan startmotor sprayad med "Patti Smith", "magic bus" och "My Generation"... dog sedan utanför Smedjebacken.
- Opel rekord 62
- Kawasaki 440 ltd (mitt intresse för svart skinn började)
- Harley D '75 och Renault 4L pistagegrön
osv
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Min farsa hade en amazon -64 som jag betraktade som min (undra om ja va riktigt frisk
Min första riktiga va en Volvo (DAF) 66 70tal med variomatic. Spygrön metallic.
Den gick under beteckningen G-Allan
Min nästa o hittills senaste va en Volvo 745 -86, automat, vit. Köpte på mycket kort varsel när motorn på GAllan totalrasade.
Nu har jag vart utan i massa år men d börjar krypa i biltarmen.
En sån här fick jag av mina föräldrar att övningsköra i. Inte lika hottad dock. Såldes senare för att bekosta min flytt hemifrån.
Numera äger jag en sån här, fast den är avställd i väntan på bättre ekonomi. Riktigt trevlig bil, man sitter skönare i den än hemma i soffan. Svajar riktigt fint över alla gupp i vägen, fransk som den är
SAAB 9000i -87 tills jag slängde den i diket i småland påväg till Gates Of Metal. För övrigt en av världens säkraste, kanske den säkraste bilen att volta två varv i . Två veckor senare införskaffades en 9000 CD -90. Den kommer nog rasa mkt snart.
Triumph 2000 -71 var den första bilen jag köpte själv, hade innan brukat en Saab 900 -81...
Såhär såg Triumphen ut iaf, inte min men samma färg. Tror dock att detta är en PI med lite större motor, min var en vanlig. Rak 60 på 90 hk, gick riktigt bra och rätt snålt faktiskt. INte snabb direkt kanske men...
Punkster skrev:En sån här fick jag av mina föräldrar att övningsköra i. Inte lika hottad dock. Såldes senare för att bekosta min flytt hemifrån.
Måste bara fråga, fick du en vanlig Sierra eller fick du en Cosworth?!?
Bilen på bilden är inte särskilt hottad, den såg ut så från fabrik!
Ford skickade några bilar till Cosworth som fick lite.... plastikkirurgi och nya motorer + 4-hjulsdrift efter -90 tror jag.
RIKTIGT roliga bilar!
220hk i de med 4wd och grymt lätta att skrämma upp i över 300hk...!
Grymt schyssta bilar!
BÅDA!
En 69:as GTV skulle jag inte säga nej till idag... inte Jaggan heller för den delen...
Bilen på bilden är/var min bil, Nissan 200SX -90. Riskokare med turbo uppskrämd till ca 200hk och en perfekt viktfördelning 50/50 gjorde min första bil till ett riktigt roligt transportmedel.
Punkster skrev:En sån här fick jag av mina föräldrar att övningsköra i. Inte lika hottad dock. Såldes senare för att bekosta min flytt hemifrån.
Måste bara fråga, fick du en vanlig Sierra eller fick du en Cosworth?!?
Bilen på bilden är inte särskilt hottad, den såg ut så från fabrik!
Ford skickade några bilar till Cosworth som fick lite.... plastikkirurgi och nya motorer + 4-hjulsdrift efter -90 tror jag.
RIKTIGT roliga bilar!
220hk i de med 4wd och grymt lätta att skrämma upp i över 300hk...!
Det var en Cossa, från 92 vill jag minnas. Dock så var den riktigt risig, ordentligt bonntrimad också. Den hade inte tonade rutor eller baklyktor, och vanliga plåtfälgar. Tror farsan betalade 5500 för den, misstänker att det inte var något överpris.