Så, nu har jag läst tråden lite noggrannare.
Beklagar verkligen det med farsan din.
Utöver det som nämnts i tråden skulle jag även lufta bromsarna innan första turen.
Men innan jag ens skulle ha funderat på att köra den skulle jag se till att den gick bra.
Byt soppan och stift. Småpengar för att slippa svära.

Går inte startmotorn runt, så börja med att byta startrelä (50 kronor på Biltema), förutsatt att batteriet är OK.
Hur bekant är du med HD och oljorna? Edit: Bekant, såg jag.

Risken finns att den har våtsumpat och att den mesta av motoroljan finns i vevhuset.
Det går inte att tappa oljan där, men får den gå runt lite pumpar den tillbaka oljan i tanken under sadeln.
Går även att ta loss returen och få ut oljan så.
Titta hur mycket olja det är i tanken, så att du inte bara tappar den och fyller på med två liter, för har den våtsumpat kommer du få för mycket olja i tanken.
Jag hade bytt filter och motorolja och sen låta den dra runt lite med startmotorn, utan att få soppa, för att dra in lite ny olja och smörja upp cylindrar och så innan jag skulle starta den ordentligt.
Jag kör mineral 20W-50 i motorn, syntetisk 75W-90 i lådan och JASO-klassat i primären.
Tänkte du behålla den rekommenderar jag att skaffa service-manualen. Är den svår att få tag på duger Clymers för FLS/FXS 1984-1999 långt.
Dela gärna en bild redan nu om du har och lycka till.