Fototråden
- Liten
- Hedersmedlem
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- TDHP
- Forumvärd
Haha, så långt tänkte jag aldrig, tyckte bara det kändes som att hon står och röker på däck på en färja som ligger i hamn!Svensson skrev:krog+industri=FinlandsfärjaTDHP skrev:Finlandsfärja.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Svensson
- Forumvärd
Ja, en färj-bild.TDHP skrev:Haha, så långt tänkte jag aldrig, tyckte bara det kändes som att hon står och röker på däck på en färja som ligger i hamn!Svensson skrev:krog+industri=FinlandsfärjaTDHP skrev:Finlandsfärja.

It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Geddan
- VIP medlem
- Makten
- Medlem++
Ett stadigt stativ är att rekommendera. Jag har ett Manfrotto 190 med kulleden 486, och det är på gränsen till för klent om det börjar blåsa eller så. Dock behövs ju inte lika feta grunkor om man har en lätt kamera. Det är ändå tillräckligt stadigt för att jag ska kunna peta på avtryckaren och ändra slutartiden mellan bilderna.Johannes skrev:Men hur lyckas du ta fyra bilder som passar ihop? Då måste du ju trycka 4 ggr på avtryckaren eller vad det kallas och då borde ju kamerans läge ändras lite när du rör vid den? Eller använder du fjärrkontroll? Jag gissar att detta inte går att göra utan stativ?
Det går att ta bilder på fri hand också och låta programvaran pussla ihop dem så gott det går. Men man måste vara väldigt stadig, och det blir förstås inte i närheten av lika bra som med stativ. Nu är ju båda mina exempel tagna när det är mörkt, så då är stativ ett måste i alla fall.
Svensson skrev:Mobiltfn bild igen tagen i 110 blås(obs skämt) efter E10 i torsdags...

Jag begriper inte hur man kan röka. Särskilt inte om man är kvinna och ser bra ut.Geddy_Lee skrev:Jag postar ngt så off-topic som en bild.![]()
Tagen för några år se´n.
Vad föder den för tankar?

Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
- Geddan
- VIP medlem
Som av en händelse så har jag en liknande kulled till salu!Makten skrev:Jag har ett Manfrotto 190 med kulleden 486, och det är på gränsen till för klent om det börjar blåsa eller så. Dock behövs ju inte lika feta grunkor om man har en lätt kamera. Det är ändå tillräckligt stadigt för att jag ska kunna peta på avtryckaren och ändra slutartiden mellan bilderna.

Det sänker defenitivt betyget på en kvinnas utseende med ett par snäpp...helt klart!Makten skrev:Jag begriper inte hur man kan röka. Särskilt inte om man är kvinna och ser bra ut.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Geddan
- VIP medlem
- 200071
- Hedersmedlem
- Geddan
- VIP medlem
Upp till dem, men jag skulle inte klandra dem om de tycker samma sak.200071 skrev:och vad anser då kvinnorna om snusande män?Geddy_Lee skrev:Njee... Jag drar gränsen vid snusande quinns.Hellish skrev:Rökning är nog bland det mest avtändande som finns. Och att hångla med nån som precis flåsat i sig en giftpinne... Isch...
Det finns ingen förmildrande omständighet i det läget.
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Geddan
- VIP medlem
Rädd blick...stora pupiller...Balt-fealingen på miljön...blusen..Johannes skrev:Yrkesskadad som jag är så tänker jag på helt andra saker när jag ser hennes blick. Jättepupiller betyder trubbel på mitt jobb...Geddy_Lee skrev: Hennes blick...industi-hamn-färja...på flykt..
Lite Lilja 4-ever över det hela.
Håller med.
- Jan Hellman
- Jan Hellman
Med trubbel menar jag drogpåverkan. Inte för att det behöver vara så i detta fall, det beror ju oftast på att det är mörkt men i sjukhusmiljön på mitt jobb så är det väldigt ljust.Geddy_Lee skrev:Rädd blick...stora pupiller...Balt-fealingen på miljön...blusen..Johannes skrev:Yrkesskadad som jag är så tänker jag på helt andra saker när jag ser hennes blick. Jättepupiller betyder trubbel på mitt jobb...Geddy_Lee skrev: Hennes blick...industi-hamn-färja...på flykt..
Håller med.
Tycker inte hon ser vare sig rädd eller "på flykt" ut. Ser mer ut som en vanlig tjej som gått ut för att röka. Pratade du med henne?
- Geddan
- VIP medlem
Det är en kollega.Johannes skrev:Med trubbel menar jag drogpåverkan. Inte för att det behöver vara så i detta fall, det beror ju oftast på att det är mörkt men i sjukhusmiljön på mitt jobb så är det väldigt ljust.Geddy_Lee skrev:Rädd blick...stora pupiller...Balt-fealingen på miljön...blusen..Johannes skrev:Yrkesskadad som jag är så tänker jag på helt andra saker när jag ser hennes blick. Jättepupiller betyder trubbel på mitt jobb...Geddy_Lee skrev: Hennes blick...industi-hamn-färja...på flykt..
Håller med.
Tycker inte hon ser vare sig rädd eller "på flykt" ut. Ser mer ut som en vanlig tjej som gått ut för att röka. Pratade du med henne?
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Makten
- Medlem++
Jag tycker rökande kvinnor är värre än snusande måste jag säga. Men det handlar inte om att det är äckligt eller inte, utan om att det är så enormt jäkla korkat att röka så att det blir avtändande i sig. Oavsett hur snygg människan ifråga är.Geddy_Lee skrev:Njee... Jag drar gränsen vid snusande quinns.
Det finns ingen förmildrande omständighet i det läget.
Jag retar förstås gallfeber på alla rökare här, men det är min spontana uppfattning som jag inte kan göra något åt.

Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
- Liten
- Hedersmedlem
Ok. Tackar.Makten skrev:Ett stadigt stativ är att rekommendera. Jag har ett Manfrotto 190 med kulleden 486, och det är på gränsen till för klent om det börjar blåsa eller så. Dock behövs ju inte lika feta grunkor om man har en lätt kamera. Det är ändå tillräckligt stadigt för att jag ska kunna peta på avtryckaren och ändra slutartiden mellan bilderna.Johannes skrev:Men hur lyckas du ta fyra bilder som passar ihop? Då måste du ju trycka 4 ggr på avtryckaren eller vad det kallas och då borde ju kamerans läge ändras lite när du rör vid den? Eller använder du fjärrkontroll? Jag gissar att detta inte går att göra utan stativ?
Det går att ta bilder på fri hand också och låta programvaran pussla ihop dem så gott det går. Men man måste vara väldigt stadig, och det blir förstås inte i närheten av lika bra som med stativ. Nu är ju båda mina exempel tagna när det är mörkt, så då är stativ ett måste i alla fall.