fieldflower skrev:Det blev ett par Erdinger mörka, ackompanjerade av en kubansk cigarr, med en bra bok i knät.
En riktigt bra kväll för att vara på hotell!
lite avundsjuk...eftersom garaget är lite för kalt för att cigarrökandet skall kunna ta full fart under den här säsongen...
anli skrev:Denna helg har varit näst intill vit faktiskt. Bara en liten drink i går eftremiddag.
Har känt mig lite rastlös och ingen intresse för att laga nån god mat. Men sovit förbaskat bra.
skall köra så här månaden ut. Inget slentriankrökande i hemmet på ett tag.
En vit månad vore en utmaning.
Jag ska köra en vit period nu efter ledighetens vinpimplande. Det kan lätt gå åt en box per dygn på oss två.
Hårt!
Ja frugan är nästan lika hopplös som jag. Det är ett elände med ledighet. Jag kommer antagligen att gå under som pensionär!!
Så länge man inte skadar någon annan så...
Tycker det låter som en djävla härlig ålderdom att sitta och plinka bas lite halvpackad närhelst på dygnet.
Churchills familj vittnade om hur en väldigt sliten och till synes åldrad Churchill kom hem efter Jalta som en ny man.
På Jalta hade han fått göra det han gillade bäst...ägna sig åt stenhårda diskussioner och drika gin och tonic hela dagarna...väl hemkommen var han en ny man. Glad lycklig och fullare än någonsin....
När man gör inlägget efter Broder Blues (grattis förresten) känns det extra gött att promota lite Fjolldrick:
Häll upp så mycket Kahlua du tänkt dricka i ett whiskeyglas, smaka av med lite limejuice. En isbit på det. Mums!
Tarzan08 skrev:själv blev det visst två såna här
ruskigt gott nu när man har druckit pretto-ale och porter hela jäkla hösten/vintern
Hurra, Lager!
Själv har jag druckit ett par Falcon. Skulle köra bil igår, så då blev det ingen helgfylla. Osså ska jag jobba imorrn, så då blev det att ta det lite lugnt idag med.
Te Häller i mig det jämt, särskilt på kvällar o nätter.. Kanske därför jag aldrig kan sova på nätterna
Sen är Pepsi Max en dryck jag inte klarar mig utan
usch, jag nollar nya studenter denna veckan så igår blev det:
- Captain Cola i för stor mängd.
- Öl som jag blev bjuden på.
Idag blir det:
- Captain Cola, det som finns kvar.
- Millers-öl. jag vet, jag vet, men jag orkar inte fippla med kapsylöppnare så skruvkork var för lockande idag.
vad det blir imorgon, på fredag och på lördag återstår att se. vet inte om jag pallar hålla samma tempo som på min egen nollning. jävla skit att sunt förnuft och ansvarskänslor börjar infiltrera min hjärna.
hosse skrev:usch, jag nollar nya studenter denna veckan så igår blev det:
Idag blir det:
- Millers-öl. jag vet, jag vet, men jag orkar inte fippla med kapsylöppnare så skruvkork var för lockande idag.
vad det blir imorgon, på fredag och på lördag återstår att se. vet inte om jag pallar hålla samma tempo som på min egen nollning. jävla skit att sunt förnuft och ansvarskänslor börjar infiltrera min hjärna.
Du är en mycket mycket svag människa, Hosse.. Drick och var glad, spar förnuftet till sen!
hosse skrev:usch, jag nollar nya studenter denna veckan så igår blev det:
Idag blir det:
Du är en mycket mycket svag människa, Hosse.. Drick och var glad, spar förnuftet till sen!
Twinings Lady Grey te, antagligen med lite mjölk i. Bra Lapsang souchong hade varit att föredra men nu har jag inget sånt hemma. Får sno av min kompis.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart