Det är gott om plats i dom. Och vill man kan man ju alltid plocka ur baksätena så blir det riktigt gott om platskr0wl skrev:Hur är det med plats i en sån?DSBass skrev:Kul tråd! Hakar på med lite gamla bilar.
Den här var rätt skön! Chevrolet Astro.
[img]http://www.flickr.com/photos/dsprotection/5541518174/][/img]
Tänkte mest på om man ska sova i den, jag är cirka 185 lång och har tröttnat på att tälta på festivaler
Jag fotar med en Canon EOS 50D. Till dessa bilder har jag använt ett Tokina 12-24 DX PRO f4 ojektiv.Svensson skrev:Vad använder du för kamera, upplösning etc för att få så bra bilder? Joxat i PS i efterhand någonting?DSBass skrev:En massa fina bilder
Tyckte jag också. Men bakom all plast satt en balk som knäcktes och då blev det dyrare. Förutom det så var det ju bara skitgrejer.
Vad stoppade du i för rova och hur mycket hästar blev det?anthax skrev:Gamla motorn i bubblan började knacka på tomgång sommaren 2015, så det flög fan i skallen och planer började smidas.
I höstas kördes nya motorn in.
Har bara pillat på mopedmotorer innan, så det har varit väldigt lärorikt, och dyrt...
Passade på att förfina föregående ägares horribla kabeldragningar och drog fram lite ny koppar till lite annat som ska på i framtiden.
Åker lovligt i två somrar, med många mer hästkrafter än vad gammelmotorn kunde prestera.
Nya är på 2007cc (78x90.5) och gissar i spannet 95-110, då liknande motorer som bänkats haft de resultaten.fieldflower skrev:Vad stoppade du i för rova och hur mycket hästar blev det?anthax skrev:Gamla motorn i bubblan började knacka på tomgång sommaren 2015, så det flög fan i skallen och planer började smidas.
I höstas kördes nya motorn in.
Har bara pillat på mopedmotorer innan, så det har varit väldigt lärorikt, och dyrt...
Passade på att förfina föregående ägares horribla kabeldragningar och drog fram lite ny koppar till lite annat som ska på i framtiden.
Åker lovligt i två somrar, med många mer hästkrafter än vad gammelmotorn kunde prestera.
Nej det är en typ1 "bubblamotor" stående kylfläkt, men byggd på lite andra delar än standard.fieldflower skrev:Är det bussmotorn?
100 hk är typ 2-3 ggr fler än tidigare..?
Edge gillar jag, hade en sån hyrbil i USA innan den släpptes på svenska marknaden, den är dock för dyr. Kugan ser lite mesig ut men det gör väl iof Tiguanen ocksåblackparkas skrev:Nya Tiguan ser ju faktiskt rätt bra ut, i alla fall om man jämför med den förra...
Annars slår jag givetvis ett slag för Ford Kuga eller Ford Edge.
Edge:
Kuga:
Ja men så kom med förslag på alternativ då!gthyni skrev:Pensionärsbilar, såna som ligger i 70 på 110-väg med fyrhjulsdrift för att det snöar lite ;D
Skickat från min iPhone med Tapatalk
gthyni skrev:Pensionärsbilar, såna som ligger i 70 på 110-väg med fyrhjulsdrift för att det snöar lite ;D
Skickat från min iPhone med Tapatalk