Nytt liv

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Dan the Man
Medlem+

Inlägg av Dan the Man »

Rapport efter 14 dagar med Crosstrainern: gått ner 5,5 kg! Äter mindre kolhydrater, skippat smör på mackorna, tar mindre portioner, hoppar över godis och glass och kör 20 min om dagen på maskinen. Gött!
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE

Torsson @ Spotify
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Bra jobbat! Blir ju nästan lite inspirerad... annars gillar jag mest motion med redskap (typ nåt med boll och racket). Men skulle verkligen behöva komplettera med mer träning.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Vi köpte crosstrainer för ett par år sedan nu, men jag har inte gått ned nånting...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++

Inlägg av Tripod »

fieldflower skrev:Vi köpte crosstrainer för ett par år sedan nu, men jag har inte gått ned nånting...
Man kanske måste använda dem också?
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
gabrieldahl
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av gabrieldahl »

Jag har kommit in på att springa barfota allt oftare. Olyckligtvis var det senast på asfalt, men det var andra gången och kändes helt okej för fötterna. Är det skadligt i längden och skall jag leta efter mjukare underlag? Jag får ofta blåsor på innerkanten av mina fötter när jag springer någorlunda långt i skor (1 mil var det sist).
Min musik/basprylar på youtube: https://www.youtube.com/user/gabrieldahlgabridahl
Paradise League - Let's Go To Funk City: https://open.spotify.com/album/7JcHREvU ... tMzvcqTHKw
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Tripod skrev:
fieldflower skrev:Vi köpte crosstrainer för ett par år sedan nu, men jag har inte gått ned nånting...
Man kanske måste använda dem också?
Det var det ingen som sade...
Om man tar den på avbetalning kan jag förstå om det inte ger så mycket i början, men när man som vi betalar kontant tycker jag det skall märkas skillnad ganska omgående.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Pentastar
Medlem++

Inlägg av Pentastar »

Snart dags för morgonpass i skogen.
Ska springa en slinga på 10.6km utan att äta först.
Får bara dricka ett glas vatten för min tränare :roll:

Är jag månne lite för tjock? :D
Time is a cruel companion
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Pentastar skrev:Snart dags för morgonpass i skogen.

Det heter inte övervikt - det heter underlängd.

;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Pentastar
Medlem++

Inlägg av Pentastar »

fieldflower skrev:
Pentastar skrev:Snart dags för morgonpass i skogen.

Det heter inte övervikt - det heter underlängd.

;)
Nja, jag har gått från 85 till 81 och nu ska jag ner till 77.
Snart är jag norm-lång igen.
Time is a cruel companion
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++

Inlägg av Tripod »

Kan rapportera att jag inte kunnat jogga sedan hösten kom.

Jag märkte att jag blir förkyld direkt så fort jag försöker under höst eller vinter. Lösningen borde heta gym. Men deras "lösmånadspris" var för högt. Det lägsta priset medförde en bindningstid på 12 månader, och det var heller inte så lockande med tanke på att jag egentligen vill hem till Skåne. Om jag får ett vettigt jobb och avvecklar norgevistelsen vill jag inte sitta med 10 månadsavgifter kvar att betala.

Som tur var startade ett nytt gym som inte har bindningstid. Så nu betalar jag 248 NOK per månad. Min arbetsgivare står för max 250. Så det blir gratis. Det ingår personlig tränare 2 gånger. Träffade honom i torsdags, och i morgon ska vi ses igen, så ska vi gå igenom hans personligt upplagda plan för mig.
Hittills har jag faktiskt kört 4-5 pass i veckan. Ambitionen är 3-4 pass.

Det är ganska hård konkurrens på gymfronten i Moss. Det finns 15 stycken. Och ett annat nytt ställe har 199:- per månad och heller ingen bindning.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Re: Nytt liv

Inlägg av fieldflower »

Gammal tråd, men recycling är ju bra...

Fick fars-dags-present innehållande riktigt bra träningskläder idag.
Jädrans skillnad med bra löpkläder mot de gamla joggingbrallorna och liknande som dels är tunga och dels inte andas öht.

Har börjat springa efter mitt senaste ryggskott.
Är väl ute 2 ggr/vecka, än så länge ca en halvmil per gång.
Hittills orkar jag löpa 10-15 minuter innan jag måste gå för att jag får typ kramp på framsidan av vaderna.
Det tråkiga är att den där krampen liksom bara blir värre av att gå, så sista 2 km är rätt plågsamma.

Gissar att mina skor kan vara boven i dramat med vaderna.
Får väl gå till löplabbet eller nåt och be dem rekommendera skor som passar just mig.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++

Inlägg av Tripod »

Hehe. Min gamla tråd vaknar...
Själv löper jag mycket sällan ute. Däremot tränar jag regelbundet på gym, inklusive löpband. Och iklädd de Asics-skor som jag köpte efter den här tråden. De är inte utslitna än.

EDIT
Kanske bäst att påpeka att jag inte BARA är iklädd Asics-skorna på träning. Jag har även mer kläder än så.
Senast redigerad av Tripod den sön 08 nov 2015, 19:41, redigerad totalt 1 gånger.
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
klasextas
VIP medlem

Inlägg av klasextas »

Själv är jag äntligen fri från mitt årskort på SATS! Så nu kan jag springa istället för att gymma :-)
Jag gick fyra gånger på gymet...f*n det var dålig ekonomi i det kortet!
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++

Inlägg av Tripod »

klasextas skrev:Själv är jag äntligen fri från mitt årskort på SATS! Så nu kan jag springa istället för att gymma :-)
Vad kostade det kortet?

Som jämförelse betalar jag 199 NOK per månad utan uppsägningstid i Halden.
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+

Inlägg av unicornbass »

Tennis! Blivit en riktigt seriös tennisnörd! Det stod mellan musik och tennis i övre tonåren. Till slut vann musiken. Och i och med spelandet blir det en del konditionsträning och styrke.

Nu har jag GAS på Völkl racketar. Står mellan Super G 10 och Super G V1 PRO. Ska byta upp mig från HEAD. :-)
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+

Inlägg av unicornbass »

Och träningsskor. Och bag. Och kläder. Och...
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
klasextas
VIP medlem

Inlägg av klasextas »

Tripod skrev:
klasextas skrev:Själv är jag äntligen fri från mitt årskort på SATS! Så nu kan jag springa istället för att gymma :-)
Vad kostade det kortet?

Som jämförelse betalar jag 199 NOK per månad utan uppsägningstid i Halden.
Dyrt som tusan, efter friskvårdsbidrag betalade jag själv 250 per månad tror jag. Bundet ett år. Aldrig mer, simhallen nästa gång, om något!
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++

Inlägg av Hågge »

Grattis! Själv betalade jag 1000:- kronor per gång på Flex förra året.
Användarvisningsbild
klasextas
VIP medlem

Inlägg av klasextas »

Hågge skrev:
Skönt att det inte bara är jag :-)
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

klasextas skrev:
Hågge skrev:
Skönt att det inte bara är jag :-)
Jag har också gymmat för samma pris.
Det jobbiga var att det var ett jobb-subventionerat årskort som kostade 1000:-...:roll:

Det var dock ett tag sedan...

Hustrun har även beställt en 80 cm boll - ska bli kul att se om man kan få lite styrsel på ryggen mha en sådan.
(Och så ska det bli kul att se vart fan man gör av den mellan passen, samt huruvida det kommer bli världskrig med kidsen om att den inte är en leksak.)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
klasextas
VIP medlem

Nytt liv

Inlägg av klasextas »

Boll är bra, jobbigt som satan! Och barnen....tja, lycka till :-)
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Tack, lär behövas...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Uppdatering för min del:

I mars vägde jag nästintill 140 kilo. Även om jag inte var en "sån" som gick runt och stånkade och stönade hela dagarna så räckte energin inte långt. Speciellt inte när grabben ville busa efter en lång dag på jobbet t.ex.

Jag hängde på mina jobbarkompisar som precis hade kört igång med 5:2dieten i slutet av månaden. Detta plus att jag gick till och från jobbet (3,7km) varje dag resulterade i att jag innan semestern vägde 118 kilo. Under sommaren blev det mindre promenerande och dieten höll i sig i två veckor ungefär, men jag gick bara upp 2 kilo.

Efter sommaren kom promenerandet igång på allvar. Jag gick till jobbet, la till 5km på lunchen och gick hem. I september började jag på gymmet som ligger våningen ovanför mitt jobb, och sedan dess har det blivit 3-5 lunchpass i veckan där jag joggar i 10-15 minuter som uppvärmning och lyfter vikter i 35-40 minuter.

Nu har jag dels mer ork, dels har jag gått ner två storlekar och känner att det kan bli dags för nya byxor igen om ett par veckor.

Min räddning var att jag kan göra bort träningen på dagen, för jag vet att om jag inte gör det så ska det jävligt mycket till för att jag ska masa mig ner på gymmet på kvällstid. Detta plus en rätt ordentlig minskning av kaloriintaget gör att jag nu går runt i storlekar som jag inte har kunnat drömma om på i alla fall 15 år.

Det är alltid tyngst i början, men när man kommer in i det så känns det jobbigare att INTE träna än att träna. Man saknar den där kicken man får. :)

Bra jobbat, allihop! :D
Senast redigerad av Hellish den tis 10 nov 2015, 10:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Jag klockade in på 117kg efter jul förra året och kände att nu är det nog fan sista chansen att rädda pumpen.
Började i mitten av januari gå ca 3-5 km per dag och minimerade intaget av kolhydrater samt minskade matintaget i stort och godis/chips nästan helt. I början av juni vara jag nere under hundra, men sen dess har jag inte minskat mer. Jag går väl nu ca 3-4 gånger per vecka och fuskar lite med käket/godiset även om det är klart lägre nivå än tidigare. Jag har åtminstone inte gått upp igen. :) Målet är 90 pannor, så jag tänkte ta tag i det igen nu under hösten så det händer nåt. Jag har iaf grundkondis för första gången sen man gick i plugget och det mesta blir ju lättare med nästan 20 kg mindre att bära! :)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Nu jävlar!
Fick kombinerad fars dags-present och julklapp med nya kanonbra träningskläder.
Provade nya stassen igår på en löprunda, och jäklar vad mycket lättare det gick.
Sprang nästan hela halvmilen den här gången - snart är jag framme vid milstolpen att kunna springa hela varvet utan promenad.

Vikten får bli en senare fråga - först ska jag komma igång med motionerandet.

Paketet innehöll även en pilatesboll, så jag måste hitta på några bra övningar till den också, främst för att stärka upp ryggen.

Bra titel på den här tråden helt enkelt...:)
Medlem i PB50+
Skriv svar